Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 07:05

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 18 jun 2005, 15:09 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 17:40
Indlæg: 837
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
de skal forbindes som du siger der.. behold den orginale sorte olie seperator.. den kan måske fjerne lidt af olien.. men så fra den over i toppen af din catch tank.. fra din catch tank over i fuftmængdemåleren.. den med de røde slanger på.. ( benzin fordelerne )


en catch tank er til at fange ( catch = fange ) olien fra udluftningen..

det er bare en beholder med 2 rør i toppen.. hvor olien så bliver liggende i bunden når luften render igennem..

husk en skrue i bunden til at tømme den.. og en etv klar slange for at se nevu

_________________
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jun 2005, 15:16 
Okay det vil sige jeg bare skal have fat i slangen fra luftfilterkassen, ind i catch tank derfra videre over til olie seperator.

mange tak


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jun 2005, 15:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 17:40
Indlæg: 837
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
en anden type er at leve en olie seperator som er bedre end den sorte org. du har på. min er lavet så den sidder i højre hjørne ( se billede )

så begge slanger fra toppen kører over i den + slangen fra bunden.. så olien ikke bliver fanget i en tank men render direkte tilbage til bundkarret..

+ en K&N filter på toppen så luften kan komme ud.. selv om det var meningen at den skulle rende til luftmængde måleren...

jeg købte min hos http://www.amber-performance.co.uk/shop.php?i=45

og den er lavet af Spec - r performance

bailey laver dem også

javascript:var w=window.open('pic_viewer.aspx?picpath=./prodpics/large/BMOST151.jpg','', 'width=370,height=330,scrollbars=no,resizeable=no');

_________________
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jun 2005, 16:05 
Hmm ja det kan jeg godt se det var faktisk sådan en jeg havde tænkt mig fra starten ! hvordan fører du olien ned i bundkaret ?

om jeg sætter et filter på eller en slange over i luftfilter kassen kan vel komme ud på et ?


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jun 2005, 20:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 17:40
Indlæg: 837
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
filter på eller ej ja det burde være ligemeget.. men selvom du både har en bedre olie seperator og en catch tank efter den.. så vil der altid komme lidt olie igennem alligevelle... derfor kører jeg med filter på.. jeg vil IKKE have olie i min indsugning.. da luften med olie er varm og bliver sendt igennem din intercooler hvor den bliver kølet af så der samler sig olie i bunden af den... intercooler bliver til catch tank...


min olie seperator er formet som en 0,5 L kondivands flaske... den sidder i mellem den slange der går fra bunden op til ventil dækslet..

+ der går så en slange fra den anden side af ventildækslet over til den også.. men den kan du i prinsippet bare proppe af..

ligesom hvis du kører med filter på skal du huske at proppe slangen af i luftmængde måleren.. ellers suger den falsk luft..

den lille slange på spjældet kan du også bare proppe af... den bliver kun brugt i tomgang ( når der er vacum ) så suger den olien fra den org. olie seperator...

_________________
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jun 2005, 20:30 
Det begynder at hjælpe lars :D
forresten er min jo ikke en rst så jeg har jo ikk ic at bekymre mig om-

nu til de sidste spg (tror jeg nok)

Hvor får jeg de blændpropper ???

mange tak for hjælpen :!:


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jun 2005, 20:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 17:40
Indlæg: 837
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
ved det ikke helt... du må godt sige til hvis du finder nogen der ser lidt bedre ud end mine.... der er lavet af en stump slange med en bolt i enden og 2 spændebånd... det er tæt men ikke kønt

_________________
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team