: 30 maj 2005, 02:23
Det med hjemmefusket kobberpakning bliver bare glemt.
Iøvrigt kan man vel ikke sætte et nøjagtigt tal på hvornår en toppakning sprænger, der er vel mange faktorer der spiller ind, bl.a. hvis dyret tændingsbanker eller får krudt før den er gennemvarm osv.
Jeg har haft et problem med at sprænge toppakninger for noget tid siden, og konstaterede så en lille flænge i topstykket som havde gjort at den blev skæv, jeg havde så høstet et andet topstykke og ved samme lejlighed en anden blok og i med en ny pakning (Elring) og så klemme det sammen, så gik der ca. 4500 km til den så sprang.
Af med topstykket og kunne konstatere at der ikke var problemer med den eller blokken. I med en ny og det er så den jeg kører rundt med i dag, har kørt ca 1000 km med den og venter bare den futter af.
Hvad tror i, Henrik GM & Morten VJ, der kan være galt??
Det var jo derfor at en pakning i kobber ville være godt, men hvis i mener at en Elring kan tåle op til ca. 400 hk så er det jo enten manden der har spændt det forkert eller også er det kværnen der er dårlig...
Så jeg søger mit sprænge-toppakninger-hele-tiden problem løst...
>>Spirillen<< Er det til Volvo de pakninger passer?? For så var der måske interesse for en. Hvad koster sådan en?
Mvh Morten
Iøvrigt kan man vel ikke sætte et nøjagtigt tal på hvornår en toppakning sprænger, der er vel mange faktorer der spiller ind, bl.a. hvis dyret tændingsbanker eller får krudt før den er gennemvarm osv.
Jeg har haft et problem med at sprænge toppakninger for noget tid siden, og konstaterede så en lille flænge i topstykket som havde gjort at den blev skæv, jeg havde så høstet et andet topstykke og ved samme lejlighed en anden blok og i med en ny pakning (Elring) og så klemme det sammen, så gik der ca. 4500 km til den så sprang.
Af med topstykket og kunne konstatere at der ikke var problemer med den eller blokken. I med en ny og det er så den jeg kører rundt med i dag, har kørt ca 1000 km med den og venter bare den futter af.
Hvad tror i, Henrik GM & Morten VJ, der kan være galt??
Det var jo derfor at en pakning i kobber ville være godt, men hvis i mener at en Elring kan tåle op til ca. 400 hk så er det jo enten manden der har spændt det forkert eller også er det kværnen der er dårlig...
Så jeg søger mit sprænge-toppakninger-hele-tiden problem løst...
>>Spirillen<< Er det til Volvo de pakninger passer?? For så var der måske interesse for en. Hvad koster sådan en?
Mvh Morten