Side 2 af 2

: 16 maj 2005, 16:05
af Morten VJ
At give råd om en knastaksel, er lige så svært som at give råd om tøjstil.
Det kommer helt an på brugerens smag.
D-K eller kg 17 Jeg kan ikke se problemet.
Smedede stempler er altid godt når den tændingsbanker, hvilket den nok skal komme tilunder indkøring.
Ellers er det er spørgsmål om effekt og omdrejnings tal der sætter grænsen.


MVH

Morten

: 17 maj 2005, 18:14
af 0-100
Morten VJ

Syntes du at overlap er ligegyldigt på en kompressor motor?.

Prøv at se denne beskrivelse på: (side 7)
http://www.grapeaperacing.com/GrapeApeRacing/tech/superchargers.pdf

Jeg har sakset en lille del ud her.

"Valve Overlap
Due to the intake pressure being able to
blow fresh intake charge right passed the exhaust
valve, the amount of overlap must be kept to a
minimum. To do this the cam needs a wider lobe
separation angle. "

Hilsen D

: 17 maj 2005, 19:19
af 0-100
Jeg fandt noget du måske kunne bruge Asbjørn.

http://www.v-performance.com/pr_super.html

Hilsen D

: 17 maj 2005, 20:17
af Morten VJ
0-100 skrev:Morten VJ

Syntes du at overlap er ligegyldigt på en kompressor motor?.

Prøv at se denne beskrivelse på: (side 7)
http://www.grapeaperacing.com/GrapeApeRacing/tech/superchargers.pdf

Jeg har sakset en lille del ud her.

"Valve Overlap
Due to the intake pressure being able to
blow fresh intake charge right passed the exhaust
valve, the amount of overlap must be kept to a
minimum. To do this the cam needs a wider lobe
separation angle. "

Hilsen D


Ja det mener jeg stadig.
Sugemotor eller kompressor, eller turbo man mister effekt i bunden hvis man har en meget vild tnast.
Sug og turbo har problemet med at udstødningsgasserne flover tilbage i forbrændings kammeret, og man mister derfor meget effekt.
En kompressor kan derimod lave tryk, og effekt tabet bliver ikke lige så stort.
Kg 17 knasten er beregnet til historisk racing med doppelte Su karburatorer, og er en rimelig mild tuningsknast.
I sidste ende kommer det an på hvor højt man sætter buntrækket, og en kompressor er ikke lige så hysterisk som en sug eller turbo motor.
Ellers kan man jo vælge nummeret mindre som der påståes er velgegnet til turbomotore.

Morten

Tak for de mange beskrivelser osv.

: 27 maj 2005, 21:24
af AsbjørnKaad
Jeg har ikke haft adgang til nettet i længere tid, derfor skriver jeg først tilbage nu!
Men tusind tak for link osv. det var virkelig nogle fine sager de har på den V-performence side!

Jeg er allerede godt i gang med at samle de nødvendige stumper, og har i samarbejde med en prof. lavet nogle planer for hvordan det skal udføres osv...