Vandindsprøjtning på sugemotor

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brisse
Mester Medlem
Indlæg: 504
Tilmeldt: 15 jul 2003, 12:34
Geografisk sted: Stevns
Kontakt:

#11 Indlæg af Brisse »

Transitfar skrev:
Havneren skrev::lol:

Der er jo opfundet biler der kan køre på vand... Faktisk skal man bare fylde vand på sin bil i stedet for benzin men det har stadt oil patent på at gøre.

Interessant, at man kan udvinde energi af vand, som sandsynligvis både er stillestående og tempereret :shock: .
Vi må da ikke håbe, at teknologien slipper løs alt for tæt på et kystområde......

Eller måske, depends on, hvad er restproduktet??


Retproduktet er ilt og brint som anvendes i en almindelig forbrændingsmotor som bridrager til fremdrift af køretøjet. Restproduktet fra denne motor er (tadaaa) vand... som så igen brugen som brændstof i den første motor. Bare hæld 1½L vand på og vupti du er kørende resten af bilens levetid

:lol:
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#12 Indlæg af klyfax »

Vandbilen er visknok lavet men man kan ikke styre spaltning af vandet i nu... Så vidt jeg ved... Mener jeg læste det i det der videnskabs blad
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#13 Indlæg af HenrikGM »

Ja, og der findes scootere der kører på brint via brændselscelle.

Teknologien eksisterer, og kan købes.

Det interessante er så at brændselsceller kræver 99.999% rent brint, hvilket jo så ikke kan købes i DK....Og i udlandet, kun i meget små mængder.

Dernæst kommer selvf. prisen, og så længe alm 95 oktan ikke koster over 300dkr/liter, så er der liiige et par detaljer der skal kigges på.

Stadtoil har en bil.....jaja. Med patentrettigheder er det sådan at der er tidsbegrænsninger på lortet. Derfor: hvis nogen har patentrettigheder på en bil der kan køre på vand(i form af H2O) så snorkbobler de i timen hvis de ikke får fingeren ud med det samme(NU). Indtjeningspotentialet er enormt, så du(havner) skal ikke bilde mig ind at noget olieselskab ligger inde med en funktionsdygtig ide. Medmindre de da selv tror på deres oliekilder er uudtømmelige..... :shock:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#14 Indlæg af Havneren »

Er markedet da brugt op for olie endnu?
Nu ikke så hidsige - Det var nu ment som en joke...

Hvorfor er min bil ikke hurtigere når den bruger vand?
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#15 Indlæg af HenrikGM »

Havneren skrev:Er markedet da brugt op for olie endnu?
Nu ikke så hidsige - Det var nu ment som en joke...

Hvorfor er min bil ikke hurtigere når den bruger vand?


HIDSIG?? HVEM FANDEN ER HIDSIG??
:wink: :wink:

Det vil jo være sådan at deres patentrettigheder lige så stille udløber før de får deres såkaldte fede fidus markedsført. Med andre ord; Bruger de ikke fidusen med det samme bliver den stille og roligt værdiløs.
DERFOR har de stensikkert ikke den fantastiske fidus klar til drift.
Det første olieselskab der finder den løsning har med eet slag slået _resten_ af flokken ud af markedet, og sikret sig 1.pladsen i kapløbet, langt størstedelen af markedet på global basis, og en indtjening i fantasilliard-klassen.

Så mon de nu også ligger inde med alle disse fantastske fiduser?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Evolution

#16 Indlæg af Evolution »

Ømn, nu var spørgsmålet jo om det giver nogen effekt at tilføre en vandtåge i indsugningen og ikke om en bil kan køre på vand :wink:

Men efter Kemi geniet har forklaret :wink: lader det ikke til at være nogen fordel.
Jeg stiller dog stadig tvivl, for hvorfor yder en motor så mere på en regnvejrsdag end en solskinsdag? Det er jo ikke for sjov at man måler luftfugtighed og temperatur når man måler en bil på rullefelt. :wink:

En anden ting, hvis ikke methanol kan brænde, hvorfor kører man så på methanol på topfuel dragstere og traktortrækkere, og ikke på benzin??? For ikke at glemme de små 2cc fjernstyrede biler, som nemt yder 2-3hk :P
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#17 Indlæg af Havneren »

Methanol brænder fint, men brændværdien er altså kun halvt så god som benzin. Dvs. kun halv energi ved samme mængde.
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#18 Indlæg af klyfax »

Din motor yder mere i regnvejr fordi luftfugtigheden køler din forbrænding. Samme effekt som vandindsprøjtning. Kan derfor læses på powerpage.dk
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Besvar