Skarpe knaster

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#11 Indlæg af Havneren »

>>>Morten vj og transfar
Det er nu altså sådan her der er - 75kg, 1m lodret på 1sek = 1hestekraft!!! Den formel jeg bruger her kommer det ud i W så man skal lige dele med 1000 for at få det i KW, måske er det her nogle går galt i byen.

Det med feldtet og ham der måtte køre hjem igen. Mange gange gør man jo det at kører bilen efter bilen egen omdrejningstæller! Dvs. inden rulningen kører man bilen om til f.eks. 2500 omdr og så giver feldtet den omdr, værdi på rullerne ved 2500omdr på motoren. Det samme så ved 5000 også. Feltet måler så omdr. på rullerne og kender ud fra det omdr. på motoren i den pågældende gear. Dette medfører selvfølelig en rissiko for fejlvisning på effekten hvis omdr tæller ikke passer helt eller operatøren ikke får klikket ind det rigtige sted. Omdr. på batteriet er udentvivl taget på generatorstøjen! Sjovt at det ikke virkede på diesel! Det burde det bestemt!!!!!
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#12 Indlæg af Transitfar »

I min Transit får omdrejningstælleren netop signalet fra generatoren... 8) .
Så jo, det burde virke.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Besvar