BOV på Diesel
Redaktør: Moderatorer
-
svan
- Senior Medlem
BOV
Har så sent som for en time siden bestilt BOV'en fra secret power, så forhåbentlig kommer der pift på golfvognen i weekenden.
Hvis det er noget der spiller er det lavet for en lille tusse, det er da ok.
beskrivelse af resultatet følger.
svan
HVORFOR SÆTTE DUMP PÅ DIESEL......
HVORFOR SÆTTE NEONLYS UNDER BILEN HVIS DU IKKE HAR HUL I BUNDEN......
Hvis det er noget der spiller er det lavet for en lille tusse, det er da ok.
beskrivelse af resultatet følger.
svan
HVORFOR SÆTTE DUMP PÅ DIESEL......
HVORFOR SÆTTE NEONLYS UNDER BILEN HVIS DU IKKE HAR HUL I BUNDEN......
-
TDtweeks
- Medlem
- Geografisk sted: Nordjylland
-
beamer
- Junior Medlem
- Kontakt:
Bov på diesel..
Jeg var en af de første her hjemme til at køre med BOV på diesel, så jeg skulle mene jeg ved en ting eller 2 om det..
jeg lavede engang sammen med vmax en artikel omkring hvordan man gør. på http://www.ls-diesel.dk/ kan man på bunden af forsiden læse artiklen. den skulle forklare det meste.
og nej en BOV har ingen effekt på en diesel ud over lyden. Grunden til dette er at der ingen gas spjæld er på en diesel som bremser ladetrykket, og skyder det tilbage i turboen, som der er på en benzin bil.
hvis der er noget i vil vide så spørg løs
jeg lavede engang sammen med vmax en artikel omkring hvordan man gør. på http://www.ls-diesel.dk/ kan man på bunden af forsiden læse artiklen. den skulle forklare det meste.
og nej en BOV har ingen effekt på en diesel ud over lyden. Grunden til dette er at der ingen gas spjæld er på en diesel som bremser ladetrykket, og skyder det tilbage i turboen, som der er på en benzin bil.
hvis der er noget i vil vide så spørg løs
- Christian Byriel [Peugeot 206HDii]
-
BiteMe
- Nyt Medlem
Svan---> K, har du bare bestilt en alm OBV, eller et kit?? DU må meget gerne skrive hvorn det kommer til at lyde og hva du har gjort...
TDtweeks---> Det ska bare sige pift, som på en alm benzin bil med 0,8 bar ladetryk eller der over...
Det var sgu da billigt nok...
Så må jeg sgu se om jeg ka finde noget brug bart et sted..
beamer---> Jeg har læst den artikel, men tænkte bare på om der var andre måder at lave det på... Men det ender sgu nok med at jeg køber det sæt fra ls-diesel, men nu må vi se hva der sker...
Hygge
TDtweeks---> Det ska bare sige pift, som på en alm benzin bil med 0,8 bar ladetryk eller der over...
beamer---> Jeg har læst den artikel, men tænkte bare på om der var andre måder at lave det på... Men det ender sgu nok med at jeg køber det sæt fra ls-diesel, men nu må vi se hva der sker...
Hygge
-
beamer
- Junior Medlem
- Kontakt:
Der er ikke andre måder at lave det på på en diesel, men du behøver jo ikke kittet fra LS for at få det til at spille, men jeg tvivler egnelig på at man kan købe stumperne meget billigere selv...
men altså du skal bruge en BOV, en kontakt, til speedertrækket, lidt ledning, en måde at montere BOV'en på tryk rørene på, og en 2-vejs solenoid ventil, samt noget vaccum slange..
men altså du skal bruge en BOV, en kontakt, til speedertrækket, lidt ledning, en måde at montere BOV'en på tryk rørene på, og en 2-vejs solenoid ventil, samt noget vaccum slange..
- Christian Byriel [Peugeot 206HDii]
-
svan
- Senior Medlem
Yes, jeg har bare bestilt en almindelig dobbeltstemplet BOV, jeg rodede lidt i bunken derhjemme og fandt en microswitch, derudover har jeg haft skiftet frekvensventilen på Golfen på mistanke, og den gamle fungerer fint som omskifter, jeg har prøvet systemet bare med en enkeltstemplet BOV og det virker, dog med den ulempe at motoren trækker luft igennem BOV'en i tomgang da stemplet jo netop bliver trukket op af vaccum'et, derfor skal den være dobbeltstemplet så det nederste stempel bliver nede når det øverste bliver trukket op.
Og ja , det er lige nøjagtig beamer's artikel jeg har brugt som inspiration.
svan
Og ja , det er lige nøjagtig beamer's artikel jeg har brugt som inspiration.
svan
-
Gæst