Side 2 af 2
: 22 apr 2005, 01:32
af Vezzel 309 GTI16
Ja, jeg ved godt at det måske ikke er det optimale, men jeg har ikke 7-8000 til et sæt nye stempler!
Det med at 'grave' i toppen, er svært for der er ikke så hulens meget at give af på et MI16 topstykke.
Afdrejning af stempler ser jeg heller ikke som en optimal løsning - mindre godstykkelse....
Ang motorstyring, så er det bestemt ikke planen at køre med det originale... Der skulle gerne dumpe et MegaSquirt kit til at samle ind ad døren inden for de næste 14 dage.
: 22 apr 2005, 17:50
af bmwmanden
Hej
Hvis du allerede har toppen af, så få dog lavet O-ringe rundt om hver cylinder, sænk kompressionen med andre stempler, eller evt. dreje de originale ned, og så brug en god styring til sprøjtet...ved det er en lidt dyrere løsning, dog koster det kun 125+moms pr. hul hos westspeed for O-ringene, men det giver klart det bedste resultat, især på langt sigt...
: 22 apr 2005, 20:59
af 2fat2fly
Peugeot laver da en T16 en Mi16 motor med turbo. der må da være en masse gode dele fra den du kan bruge Eks, toppakning og stempler de stempler kan da ikke koste meget mere end 1000 pr stk.
: 22 apr 2005, 23:41
af Vezzel 309 GTI16
BMW-manden: de o-ringe du snakker om, hvor kan man finde mere info om dem henne? Det er ikke det med pianotråden du mener?
2fat2fly: T16-motoren er bygget op omkring en 2,0 liters stålblok med 86 mm i boring. Min er en 1,9'er alublok med løse foringer med 83mm i boring.
: 23 apr 2005, 09:09
af 2fat2fly
Vezzel 309 GTI16 skrev:2fat2fly: T16-motoren er bygget op omkring en 2,0 liters stålblok med 86 mm i boring. Min er en 1,9'er alublok med løse foringer med 83mm i boring.
Ok kunne ikke lige se du kørte med den gamle gode alu blok, den rigtige MI16 motor.
: 23 apr 2005, 13:03
af bmwmanden
Vezzel: Jo det er lige præcis det, læg noget rustfri tråd i ringen og så på med en alm. pakning, det har jeg i hvert fald aldrig haft problemer med...skal man li overdrive den så få det samme lavet i toppen...men det har jeg nu aldrig turdet gøre, eller haft brug for...
: 23 apr 2005, 13:04
af bmwmanden
Vezzel: Jo det er lige præcis det, læg noget rustfri tråd i ringen og så på med en alm. pakning, det har jeg i hvert fald aldrig haft problemer med...skal man li overdrive den så få det samme lavet i toppen...men det har jeg nu aldrig turdet gøre, eller haft brug for...
: 24 apr 2005, 16:49
af splatter
hvor laver man de ringe i blokken skel de ligge så de trykker på selve ringen i toppakningen eller er det ligemeget om det er uden for?
: 25 apr 2005, 01:50
af bmwmanden
De bliver lavet ca. 2mm ud fra cylinderen, så de trykker vel lige uden for ringen i toppakningen...