Toppakning i alu?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Vezzel 309 GTI16
Junior Medlem
Geografisk sted: Fyn
Kontakt:

#11 Indlæg af Vezzel 309 GTI16 »

Ja, jeg ved godt at det måske ikke er det optimale, men jeg har ikke 7-8000 til et sæt nye stempler!
Det med at 'grave' i toppen, er svært for der er ikke så hulens meget at give af på et MI16 topstykke.
Afdrejning af stempler ser jeg heller ikke som en optimal løsning - mindre godstykkelse....
Ang motorstyring, så er det bestemt ikke planen at køre med det originale... Der skulle gerne dumpe et MegaSquirt kit til at samle ind ad døren inden for de næste 14 dage.
Brugeravatar
bmwmanden
Medlem
Geografisk sted: Vejle

#12 Indlæg af bmwmanden »

Hej

Hvis du allerede har toppen af, så få dog lavet O-ringe rundt om hver cylinder, sænk kompressionen med andre stempler, eller evt. dreje de originale ned, og så brug en god styring til sprøjtet...ved det er en lidt dyrere løsning, dog koster det kun 125+moms pr. hul hos westspeed for O-ringene, men det giver klart det bedste resultat, især på langt sigt...
BMW ---> Best Motor in the World!
2fat2fly
Mester Medlem

#13 Indlæg af 2fat2fly »

Peugeot laver da en T16 en Mi16 motor med turbo. der må da være en masse gode dele fra den du kan bruge Eks, toppakning og stempler de stempler kan da ikke koste meget mere end 1000 pr stk.
Vezzel 309 GTI16
Junior Medlem
Kontakt:

#14 Indlæg af Vezzel 309 GTI16 »

BMW-manden: de o-ringe du snakker om, hvor kan man finde mere info om dem henne? Det er ikke det med pianotråden du mener?

2fat2fly: T16-motoren er bygget op omkring en 2,0 liters stålblok med 86 mm i boring. Min er en 1,9'er alublok med løse foringer med 83mm i boring.
2fat2fly
Mester Medlem

#15 Indlæg af 2fat2fly »

Vezzel 309 GTI16 skrev:2fat2fly: T16-motoren er bygget op omkring en 2,0 liters stålblok med 86 mm i boring. Min er en 1,9'er alublok med løse foringer med 83mm i boring.

Ok kunne ikke lige se du kørte med den gamle gode alu blok, den rigtige MI16 motor.
Brugeravatar
bmwmanden
Medlem

#16 Indlæg af bmwmanden »

Vezzel: Jo det er lige præcis det, læg noget rustfri tråd i ringen og så på med en alm. pakning, det har jeg i hvert fald aldrig haft problemer med...skal man li overdrive den så få det samme lavet i toppen...men det har jeg nu aldrig turdet gøre, eller haft brug for...
Brugeravatar
bmwmanden
Medlem

#17 Indlæg af bmwmanden »

Vezzel: Jo det er lige præcis det, læg noget rustfri tråd i ringen og så på med en alm. pakning, det har jeg i hvert fald aldrig haft problemer med...skal man li overdrive den så få det samme lavet i toppen...men det har jeg nu aldrig turdet gøre, eller haft brug for...
splatter
Nyt Medlem
Geografisk sted: aalborg

#18 Indlæg af splatter »

hvor laver man de ringe i blokken skel de ligge så de trykker på selve ringen i toppakningen eller er det ligemeget om det er uden for?
Brugeravatar
bmwmanden
Medlem

#19 Indlæg af bmwmanden »

De bliver lavet ca. 2mm ud fra cylinderen, så de trykker vel lige uden for ringen i toppakningen...
Besvar