Hvad gik galt ??

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
xillur
Senior Medlem
Indlæg: 284
Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

#11 Indlæg af xillur »

jeg tror ikke den er blevet overdrejet som sådan...

std er denne motor sat til 7400rpm, med den nye styring blev den begrænset til 7500rpm, men har været kørt meget stille og roligt siden ombygning...

det er en S14 motor.

en teori er, at den har slugt noget... men der sidder 4 skumfiltre og det skulle være meget underligt om noget der kan smadre et tændrør kan passere filtrene...

en anden teori at det justérbare knastjhul er skredet langsomt, fordi det ikke fastgjort på anden måde end ved fastspænding af boltene.. det kan ihvertfald konstateres at knasthjulet er skubbet i yderstilling, men om det er sket før eller under ulykken vides ikke...

vi er flere der hælder til den sidste teori.. andre teorier er velkomne!

den gik iøvrigt gradvist dårligere og dårligere imens der blev fejlfundet på den... vi var desværre ikke opmærksomme på knasthjulet... fænomenet blev først beskrevet som en raslelyd ved ca 3k rpm...
Brugeravatar
LasseW
Senior Medlem
Indlæg: 476
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Brøndby Strand
Kontakt:

#12 Indlæg af LasseW »

Har du checkket rørene, hvis de er alt for varme så kan du have smeltet tændrøret enten pga. varme eller på tændingsbanken
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en
stefan

#13 Indlæg af stefan »

Efter at have set billederne af knasthjulene, er jeg næsten overbevist om at den er skredet fordi boltene ikke har været spændt nok eller lignende. Jeg kan ikke forestille mig at nogle "gadebiler" skulle kører med knaster justeret så langt ud, at man nærmer sig en hel tand. Har selv kørt med justerbar knasthjul og her var knasten (316 grader) ikke justeret tilnærmelsesvis så langt ud. Godt nok var det kun en 8v , men alligevel. Knastfabrikanten laver da heller ikke en knast, der skal stå helt i yderstilling på et justerbart knasthjul heller ikke selvom man leger med indstillingen. Så jeg tror boltene er sluppet eller at ham der har samlet den han været lige lovlig optimistisk med hensyn til sine egne evner. Så jeg tror hjulet er skredet - ventilen har ramt stemplet og motoren er begyndt at hugge og gå på 3 cy - og så er ventilen knækket og har smadret tændrøret. Men hvad ved jeg, man har jo en evne til at være klogere hjemme foran skærmen...
Besvar