Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 18:47

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 06 apr 2005, 22:03 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
Indlæg: 284
Geografisk sted: Nordsjælland
jeg tror ikke den er blevet overdrejet som sådan...

std er denne motor sat til 7400rpm, med den nye styring blev den begrænset til 7500rpm, men har været kørt meget stille og roligt siden ombygning...

det er en S14 motor.

en teori er, at den har slugt noget... men der sidder 4 skumfiltre og det skulle være meget underligt om noget der kan smadre et tændrør kan passere filtrene...

en anden teori at det justérbare knastjhul er skredet langsomt, fordi det ikke fastgjort på anden måde end ved fastspænding af boltene.. det kan ihvertfald konstateres at knasthjulet er skubbet i yderstilling, men om det er sket før eller under ulykken vides ikke...

vi er flere der hælder til den sidste teori.. andre teorier er velkomne!

den gik iøvrigt gradvist dårligere og dårligere imens der blev fejlfundet på den... vi var desværre ikke opmærksomme på knasthjulet... fænomenet blev først beskrevet som en raslelyd ved ca 3k rpm...


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 apr 2005, 19:32 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 476
Geografisk sted: Brøndby Strand
Har du checkket rørene, hvis de er alt for varme så kan du have smeltet tændrøret enten pga. varme eller på tændingsbanken

_________________
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 apr 2005, 22:29 
Efter at have set billederne af knasthjulene, er jeg næsten overbevist om at den er skredet fordi boltene ikke har været spændt nok eller lignende. Jeg kan ikke forestille mig at nogle "gadebiler" skulle kører med knaster justeret så langt ud, at man nærmer sig en hel tand. Har selv kørt med justerbar knasthjul og her var knasten (316 grader) ikke justeret tilnærmelsesvis så langt ud. Godt nok var det kun en 8v , men alligevel. Knastfabrikanten laver da heller ikke en knast, der skal stå helt i yderstilling på et justerbart knasthjul heller ikke selvom man leger med indstillingen. Så jeg tror boltene er sluppet eller at ham der har samlet den han været lige lovlig optimistisk med hensyn til sine egne evner. Så jeg tror hjulet er skredet - ventilen har ramt stemplet og motoren er begyndt at hugge og gå på 3 cy - og så er ventilen knækket og har smadret tændrøret. Men hvad ved jeg, man har jo en evne til at være klogere hjemme foran skærmen...


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 73 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team