Side 2 af 2
: 29 okt 2006, 13:51
af C.Sørensen
du kan også bare komme en tur til jylland jeg har en motorblok kun kørt 230000km den brugte ingen vand eller olie 1000kr så er det din
: 30 okt 2006, 10:32
af Minilars
hvis 1,9 har et stempelslag der er 10mm længere end 1,6. hvordan kan jeg så bruge krumtappen i den??
: 30 okt 2006, 22:00
af C.Sørensen
blokkerne er samme højde 1,6/1,9 du skal bruge det hele plejlstænger krumtap stempeler men der lidt forskel på topstykkerne
: 31 okt 2006, 13:32
af VAG mekaniker
C.Sørensen skrev:ja selv i standart trim så her de problemer med krumtaperne jeg har skiftet mange motorer på den konto aaz motoren køre med en kkk14 man kan godt bruge krumtappen i en i 1.6 med det kræver du flytter stempeler plejlstænger lejerne er mindre i em 1,9 i forhold til 1,6 så hold dig til en 1,6 det er det klogste det koster max 5000kr at hovede renovere din gammel motor og du kan jo selv skrue i den ikke

Det virker underligt - jeg har aldrig set en knækket krumtap på 1.6 eller 1.9.
Det plejer at være topstykkerne som bliver skæve OG forkamrerne som går løse.
Hvis man skal sige noget negativt om 1.9 maskinerne så er det på 1Z (1.9TDI 90hk) der har vi set flere som har en løs bolt ved krumtappen i tandremssiden, den i midten, men aldrig en knækket krumtap

: 01 nov 2006, 17:13
af Minilars
C.Sørensen skrev: aaz motoren køre med en kkk14
den er da ikke vandkølet?? kører aaz motoren uden vandkølning på turboen??
min gtd. har da en fin pumpe til at køle møllen ned med..
: 01 nov 2006, 17:30
af Bay
Vag Mekaniker skrev :
Hvis man skal sige noget negativt om 1.9 maskinerne så er det på 1Z (1.9TDI 90hk) der har vi set flere som har en løs bolt ved krumtappen i tandremssiden, den i midten, men aldrig en knækket krumtap
Må da hellere lige ud og efterspænde min krumtap bolt så

: 03 nov 2006, 22:13
af C.Sørensen
ja det er rigtig at den ikke er vandkølet KKK14 laderen på aaz motoren men på 1V motoren "øko" diesel sidder der også en KKK14 uden vandkøling det er kunSB og RA motorene som har vandkølling med det har ikke nogen betydning
: 04 nov 2006, 12:13
af Minilars
sig mig.. hvor mange typer motore har de??
der er en 1,6 gtd som min med vandkølning som er en sb eller ra
hvad er forskellen??
og en aaz 1,9 racer dielsel
og så en 1,6 øko diesel?? V1 er det den man kan få til at gå længes på litteren??