Side 2 af 3
: 08 mar 2005, 08:16
af grydesvamp
en ven af mig har også valgt den billige løsning på hans bmw, men de er drejet lige af.. den eneste forskel jeg kan se på at dreje stemplet lige af og lave et eller andet hokus pokus er at man ved hjælp af hokus pokus kan ændre flow i motoren, både hvad angår køling og fyldning.. men det kræver nok en lang udanelse at forklare hvordan og hvorfor i detaljer..
: 10 mar 2005, 12:49
af Morten AA
Update med forslag

: 13 mar 2005, 15:58
af ford p7 biturbo
Morten aasted skrev:Update med forslag

Jeg har lavet en top til en opel hvor jeg fræsede ud i toppen i stedet for at tage af stemplerne. Kan kun sige at det duede fik dobbelt heste ved 0,7 bar. Så er muligheden der for denne operation ville jeg gøre det.
Jeg kan evt gøre det for dig, hvis du ikke kender en der kan gøre det
Mvh Jesper
: 13 mar 2005, 17:01
af Morten AA
Ford P7 Biturbo skrev:Morten aasted skrev:Update med forslag

Jeg har lavet en top til en opel hvor jeg fræsede ud i toppen i stedet for at tage af stemplerne. Kan kun sige at det duede fik dobbelt heste ved 0,7 bar. Så er muligheden der for denne operation ville jeg gøre det.
Jeg kan evt gøre det for dig, hvis du ikke kender en der kan gøre det
Mvh Jesper
Hej Jesper.
Skriv lige et nummer jeg kan fange dig på. eller mail det til mig.
elmester@hotmail.com
Mvh Morten
: 17 mar 2005, 18:18
af Pappa the Kid
Hvordan finder du frem til kompressionen når du fræser ud i toppen!?
: 17 mar 2005, 22:27
af hYe
Pappa the Kid skrev:Hvordan finder du frem til kompressionen når du fræser ud i toppen!?
Fylder vel op med væske for at finde volumet...
Når du kender det, kan du regne komp. ud...
: 18 mar 2005, 07:14
af ford p7 biturbo
Pappa the Kid skrev:Hvordan finder du frem til kompressionen når du fræser ud i toppen!?
På øjemål

nej laver lidt om på udformingen af kammeret der var på en vectra med 1.8 gsi motor den jag lavede + han fik en flance så han kunne sætte insprøjtning på fra en 2.0 16v.
Har også lavet nogle krumptapper til fra en 1,8 så de passer i en 2.0 så er det ikke nødvendigt at dreje af stemplerne...
Er det svar nok????
: 18 mar 2005, 13:56
af Pappa the Kid
Okay lad mig lige spøge på en anden måde!?
Hvad er kompressionen på den motor hvor du fræsede ud i!?
Eller har jeg forstået det ret, du ved det ikke ?
hYe>>
Fylde det op med væske!? vad med lidt matematik inden du begynder
og fylde vand i din motor!?
Min er en 1998cc (kan man finde på nettet eller på reg. atesten!)
4 cylinder
Alså 1998/4=499,5cc pr cylinder!? Det er ikke svært!!
Men vad vil du bruge det til??
: 18 mar 2005, 14:17
af ford p7 biturbo
Pappa the Kid skrev:Okay lad mig lige spøge på en anden måde!?
Hvad er kompressionen på den motor hvor du fræsede ud i!?
Eller har jeg forstået det ret, du ved det ikke ?
Jep du har ret ved det ikke men jeg kan stadig godt huske hvordan jeg lavede det. du ved sådan med en CNC maskine så det blev rimelig ens i hvert kammer. bilen er oss død nu, blev solgt til en på 19år og det tog ham kun et par måneder at totalskade den.
hYe>>
Fylde det op med væske!? vad med lidt matematik inden du begynder
og fylde vand i din motor!?

Min er en 1998cc (kan man finde på nettet eller på reg. atesten!)
4 cylinder
Alså 1998/4=499,5cc pr cylinder!? Det er ikke svært!!
Men vad vil du bruge det til??
: 18 mar 2005, 15:35
af hYe
Fylde det op med væske!? vad med lidt matematik inden du begynder
og fylde vand i din motor!?
Min er en 1998cc (kan man finde på nettet eller på reg. atesten!)
4 cylinder
Jeg tænkte på topstykket.... Ikke din motor... Bare fordi din slagvolumen er 1998ccm, så er det ikke motorens totale volumen....
Og du skal jo kende volumet på dit forbrændingskammer for at regne kompressionsforholdet ud.. Ville nok vælge at bruge sprit eller olie...