Afdrejning af stempler (update)

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#11 Indlæg af grydesvamp »

en ven af mig har også valgt den billige løsning på hans bmw, men de er drejet lige af.. den eneste forskel jeg kan se på at dreje stemplet lige af og lave et eller andet hokus pokus er at man ved hjælp af hokus pokus kan ændre flow i motoren, både hvad angår køling og fyldning.. men det kræver nok en lang udanelse at forklare hvordan og hvorfor i detaljer..
Fri bane fuld hane! :-)
Morten AA
Junior Medlem
Indlæg: 65
Tilmeldt: 06 okt 2004, 15:34
Geografisk sted: nordjylland

#12 Indlæg af Morten AA »

Update med forslag :)
ford p7 biturbo
Medlem
Indlæg: 237
Tilmeldt: 16 jul 2004, 02:13

#13 Indlæg af ford p7 biturbo »

Morten aasted skrev:Update med forslag :)


Jeg har lavet en top til en opel hvor jeg fræsede ud i toppen i stedet for at tage af stemplerne. Kan kun sige at det duede fik dobbelt heste ved 0,7 bar. Så er muligheden der for denne operation ville jeg gøre det.
Jeg kan evt gøre det for dig, hvis du ikke kender en der kan gøre det

Mvh Jesper
Morten AA
Junior Medlem
Indlæg: 65
Tilmeldt: 06 okt 2004, 15:34
Geografisk sted: nordjylland

#14 Indlæg af Morten AA »

Ford P7 Biturbo skrev:
Morten aasted skrev:Update med forslag :)


Jeg har lavet en top til en opel hvor jeg fræsede ud i toppen i stedet for at tage af stemplerne. Kan kun sige at det duede fik dobbelt heste ved 0,7 bar. Så er muligheden der for denne operation ville jeg gøre det.
Jeg kan evt gøre det for dig, hvis du ikke kender en der kan gøre det

Mvh Jesper

Hej Jesper.
Skriv lige et nummer jeg kan fange dig på. eller mail det til mig.
elmester@hotmail.com

Mvh Morten
Pappa the Kid
Nyt Medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 04 feb 2005, 12:53

#15 Indlæg af Pappa the Kid »

Hvordan finder du frem til kompressionen når du fræser ud i toppen!?
Brugeravatar
hYe
Mester Medlem
Indlæg: 732
Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Geografisk sted: Malmö

#16 Indlæg af hYe »

Pappa the Kid skrev:Hvordan finder du frem til kompressionen når du fræser ud i toppen!?


Fylder vel op med væske for at finde volumet...
Når du kender det, kan du regne komp. ud...
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
ford p7 biturbo
Medlem
Indlæg: 237
Tilmeldt: 16 jul 2004, 02:13

#17 Indlæg af ford p7 biturbo »

Pappa the Kid skrev:Hvordan finder du frem til kompressionen når du fræser ud i toppen!?


På øjemål :shock: nej laver lidt om på udformingen af kammeret der var på en vectra med 1.8 gsi motor den jag lavede + han fik en flance så han kunne sætte insprøjtning på fra en 2.0 16v.
Har også lavet nogle krumptapper til fra en 1,8 så de passer i en 2.0 så er det ikke nødvendigt at dreje af stemplerne...

Er det svar nok????
Pappa the Kid
Nyt Medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 04 feb 2005, 12:53

#18 Indlæg af Pappa the Kid »

Okay lad mig lige spøge på en anden måde!?
Hvad er kompressionen på den motor hvor du fræsede ud i!?
Eller har jeg forstået det ret, du ved det ikke ?

hYe>>

Fylde det op med væske!? vad med lidt matematik inden du begynder
og fylde vand i din motor!? :shock: :shock:
Min er en 1998cc (kan man finde på nettet eller på reg. atesten!)
4 cylinder

Alså 1998/4=499,5cc pr cylinder!? Det er ikke svært!!
Men vad vil du bruge det til??
ford p7 biturbo
Medlem
Indlæg: 237
Tilmeldt: 16 jul 2004, 02:13

#19 Indlæg af ford p7 biturbo »

Pappa the Kid skrev:Okay lad mig lige spøge på en anden måde!?
Hvad er kompressionen på den motor hvor du fræsede ud i!?
Eller har jeg forstået det ret, du ved det ikke ?

Jep du har ret ved det ikke men jeg kan stadig godt huske hvordan jeg lavede det. du ved sådan med en CNC maskine så det blev rimelig ens i hvert kammer. bilen er oss død nu, blev solgt til en på 19år og det tog ham kun et par måneder at totalskade den.

hYe>>

Fylde det op med væske!? vad med lidt matematik inden du begynder
og fylde vand i din motor!? :shock: :shock:
Min er en 1998cc (kan man finde på nettet eller på reg. atesten!)
4 cylinder

Alså 1998/4=499,5cc pr cylinder!? Det er ikke svært!!
Men vad vil du bruge det til??
Brugeravatar
hYe
Mester Medlem
Indlæg: 732
Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Geografisk sted: Malmö

#20 Indlæg af hYe »

Fylde det op med væske!? vad med lidt matematik inden du begynder
og fylde vand i din motor!?
Min er en 1998cc (kan man finde på nettet eller på reg. atesten!)
4 cylinder


Jeg tænkte på topstykket.... Ikke din motor... Bare fordi din slagvolumen er 1998ccm, så er det ikke motorens totale volumen....
Og du skal jo kende volumet på dit forbrændingskammer for at regne kompressionsforholdet ud.. Ville nok vælge at bruge sprit eller olie...
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
Besvar