Side 2 af 2

: 30 dec 2004, 22:48
af Transitfar
HenrikGM skrev:Så, kinasyndrom....naahh...not likely.

(men det kunne sgu se godt ud at maskinen smeltede nedenud af motorrummet....!)


Det ville ellers være ugens undskyldning:
"Jamen hr Betjent, jeg er altså NØDT til at køre med speederen i bund, ellers smelter min motor" :lol: :lol:

Spøg til side. Jeg tænkte bare på en uheldig sammenblanding af tilskudssystem og orig. motorstyring under uheldige omstændigheder....
Men jeg har nu også altid haft en livlig fantasi... :wink: .

: 30 dec 2004, 22:55
af HenrikGM
Nu er tilskudssystemer nok også tæt på at være indehaver af rekorden som number one engine killer. :?

Især hvis tilskuddet sker før gasspjældet, og manifolden er uheldigt designet. Feks kan en MX3 godt tåle fuld kniv med 0,6bar i manifolden på en std motor, men det går helt galt med de to sidste cylindre hvis man letter gassen 20% efter fuld kniv. De sidste to cylindre ser ikke en dråbe af den ekstra bensin, og der er stadigt tryk i manifolden.
Kender een der prøvede det to gange i træk, før han fangede pointen.

er tilskuddet monteret med dyser til hver cyl. skulle det ikke blive et problem.

: 31 dec 2004, 00:49
af lqs
mon der ikke i nænvte eksempel ,er tale om et meget uheldigt tilsluttet tilskudssystem? ved 80% spjæld og fuldt ladetryk yder motoren stadig noget der er tæt på 95%.....så selvfølgelig har den også brug for 95% benz for at have den rigtige A/F ratio! MVH. søren

: 31 dec 2004, 10:06
af HenrikGM
jo, enig det var meget uheldigt tilsluttet.

Det var blot for at illustrere at placering af dyser og den aktuelle manifolds design kan gøre en afgørende forskel.