Side 2 af 2
: 30 dec 2004, 22:48
af Transitfar
HenrikGM skrev:Så, kinasyndrom....naahh...not likely.
(men det kunne sgu se godt ud at maskinen smeltede nedenud af motorrummet....!)
Det ville ellers være ugens undskyldning:
"Jamen hr Betjent, jeg er altså NØDT til at køre med speederen i bund, ellers smelter min motor"
Spøg til side. Jeg tænkte bare på en uheldig sammenblanding af tilskudssystem og orig. motorstyring under uheldige omstændigheder....
Men jeg har nu også altid haft en livlig fantasi...

.
: 30 dec 2004, 22:55
af HenrikGM
Nu er tilskudssystemer nok også tæt på at være indehaver af rekorden som number one engine killer.
Især hvis tilskuddet sker før gasspjældet, og manifolden er uheldigt designet. Feks kan en MX3 godt tåle fuld kniv med 0,6bar i manifolden på en std motor, men det går helt galt med de to sidste cylindre hvis man letter gassen 20% efter fuld kniv. De sidste to cylindre ser ikke en dråbe af den ekstra bensin, og der er stadigt tryk i manifolden.
Kender een der prøvede det to gange i træk, før han fangede pointen.
er tilskuddet monteret med dyser til hver cyl. skulle det ikke blive et problem.
: 31 dec 2004, 00:49
af lqs
mon der ikke i nænvte eksempel ,er tale om et meget uheldigt tilsluttet tilskudssystem? ved 80% spjæld og fuldt ladetryk yder motoren stadig noget der er tæt på 95%.....så selvfølgelig har den også brug for 95% benz for at have den rigtige A/F ratio! MVH. søren
: 31 dec 2004, 10:06
af HenrikGM
jo, enig det var meget uheldigt tilsluttet.
Det var blot for at illustrere at placering af dyser og den aktuelle manifolds design kan gøre en afgørende forskel.