Side 2 af 2

: 19 dec 2004, 18:58
af HenrikGM
Anonymous skrev:
HenrikGM skrev:
jj skrev:Jeg har fået fat i en fra en kadett 16v den er som Henrik beskrev så den er jeg ved at bygge på. Den passer fint inden under luftfilteret.


Har du prøvet at køre med den ventil helt åben?

Kunne være sjovt at vide om den nu også kan flowe nok luft til det store dyr. Tror det er nok, men man kan jo aldrigt vide. Den laver vel omkring de 60-70hk i tomgang eller huh? :shock:

:wink:
henrik....tomgang er tomgang, det er der hvor motoren kører, mere eller mindre konstant, med et lavt omdrejningstal! hvis du belaster motoren taber den omdrejninger.... eller går i stå! hvis du kunne sige at den hade nogen ydelse, i tomgang ville den nok stige i omdrejninger, tror du ikke? at der så er en større indre modstand, i så stor og gammel motor, er noget helt andet...tænker nu nok at den ventil der kan drive OPELEN op på 3000rpm kan bruges. hvis man ønsker at bruge tomgangs ventilen medens motoren er i gear, med aircon og generator på fuld blus skal den naturligvis flowe en del.... her taler vi om under 20hk er jeg ret sikker på. MVH. søren


Jotak, Søren. Smileyen.....se smileyen.

:wink:

: 19 dec 2004, 19:10
af lqs
hvem er det der har det mærkelige navn? SMIL er det ikke en landsforening for et eller andet?? MVH. søren

: 20 dec 2004, 08:24
af jj
Anmindelig 600 rpm tomgang er ikke noget problem da spjældhuset har sit eget justerbare tomgangs kredsløb. Så hvis den bare kan komme op på 1000 rpm kold så er jeg fuldt tilfreds og nej ingen aircondition så det er ikke et problem.