Side 2 af 2
: 16 dec 2004, 23:01
af Yugo Turbo
se det kommer nu nok HELT an på hvilken motor den er monteret på. en større motor bruger mere luft så den vil med samme remskive give mindre tryk vil jeg hermed gerne påstå...
: 17 dec 2004, 01:54
af Gæst
Yugo Turbo skrev:se det kommer nu nok HELT an på hvilken motor den er monteret på. en større motor bruger mere luft så den vil med samme remskive give mindre tryk vil jeg hermed gerne påstå...
Den vil da give nøjagtigt det samme tryk. Men som du siger kræver en 6-cyl 33% mere end en 4-cyl gør så den skal vel op og yde ca 0,9-1,0 bar før det giver det samme som 0,7 på en 4-bener.
Men den leverer 0,7 bar uanset om du så tørner den med en boremaskine

: 17 dec 2004, 05:53
af lqs
er GÆST et navn man altid bruger når man VRØVLER? eller er det boremaskinen hos tandlægen der smuttede uheldigt i sidste uge....og ødelagde den smule hjerne der har været i gæstens hoved?? en ROOTS kompressor kan faktisk slet ikke lave tryk i sig selv....den kan kun flytte luft... det er ingen SAND kompressor...... en c12 har en max kapacitet på ca. 200hk..... du kan geare den som du lyster.....den giver ikke luft til mere! det der med procenter er nok ikke lige gæsters stærke side....jeg har også, af og til gæster, der har problemer med promiller! MVH. søren
Re: Tryk på BMW
: 17 dec 2004, 06:59
af 2fat2fly
Kære Ruben, hvis du læser hvad jeg skriver så kan du se at de Tüw godkendte sæt er dem der normalt ikke køre højere tryk end de 0,4-0,5bar. og grunden til det er nok at man så ikke skal åbne motoren for at køre med det.
: 17 dec 2004, 09:26
af Yugo Turbo
til HR. GÆST... den kompressor du omtaler en sc12 kan som søren siger flytte luft og veks eks 5000 omdrejninger på motoren vil den flytte X-antal liter luft... hvis vi nu antager at vi sætter denne på en 1,3 liters motor så vil trykket blive X,X men hvis vi nu sætter den på en 2,5 liters motor med samme omdrejminger vil trykket blive Y,Y og bestemt ikke det samme som på 1,3 liters motoren!
for hvis du siger at den laver samme tryk ved samme omdrejninger på begge motorer siger du også at de to motorer bruger samme mængde luft og det kan jeg personligt garantere dig at de IKKE gør!
venlig hilsen Lasse
: 19 dec 2004, 02:16
af bmwmanden
Hej
Vil da bare li indskyde at der findes V8 5-serie motorer...både 3.5 og 4-liters...men nok ikke noget jeg vil anbefale at prøve at ligge i en E36'er...så skal det store skohorn sku nok frem

men det kan godt lade sig gøre...
: 29 dec 2004, 12:51
af Gæst
tjek lige denne 325i , og læg lige mærke til lade tryk kontra hk/nm , det virker altså også ude mærket med kompressor!!!
http://www.vae.dk/index.php?id=308
: 30 dec 2004, 02:52
af mh
hvorfor smør de ikke kundernes nye dyre bremser
selvfølgeligt sagen uvedkommen kunne bare ikke lade være med at bemærke det......
: 30 dec 2004, 09:30
af 2fat2fly
Hmm manden har nok givet godt 1000kr pr hk det må da kunne gøres bedre, det kan du jo få en M3 motor (290hk) eller en 330i(231hk) for,Det er jo et fedt med Kompressor, M3 /330i for ingen af delene kan med garanti synes
Og de 2-3 uger i arbejdsløn ser han aldrig igen når sættet skal sælges, hvor værdi tabet på en god motor er noget mindre og der er mange flere købere til.
: 02 jan 2005, 22:34
af Joker
bmwmanden skrev:Hej
Vil da bare li indskyde at der findes V8 5-serie motorer...både 3.5 og 4-liters...men nok ikke noget jeg vil anbefale at prøve at ligge i en E36'er...så skal det store skohorn sku nok frem

men det kan godt lade sig gøre...
kan UDEN problemer lade sig gøre. Og der er rigeligt med plads.
Og så kan 3.0L V8 synes i bilen