Side 2 af 3
: 05 dec 2004, 19:32
af C.Sørensen
att: xxblade ang kompressor & turbo på en diesel fordi der ikke er andre der har det på en golf gtd og og fordi den kommer til at sparke røv oh hvorfor fordi det er det eneste der virker i min verden og fordi jeg elsker at køre røven af benzin biler

hmm problemmatiken ligger i at få det til at køre på en suge diesel det hele er bare hypotetisk
: 05 dec 2004, 19:46
af Kristian T
Hvis jeg ikke husker helt forkert er jeg stødt på en diesel udgave af MS under min søgning af informationer, men lige hvor er jeg sku lidt i tvivl om.
Prøver lige og kigge lidt efter det...
/Kristian T
: 05 dec 2004, 19:47
af Morten VJ
Spændene projekt
Men diesel motorer har pr tradition et mindre omdrejnings område med maks trækkraft en en benziner.
Og hvorfor det Hmm, det kunne have noget med at den disel er en luftoverskuds motor, og ikke har noget gasspjæld
Så du får ikke noget ud af den ekstra kompressor,
da det er et meget smalt område du kan manipulere.
Morten
: 05 dec 2004, 20:01
af xxblade
Det er netop det som Morten nævner der gør at jeg ikke helt forstår ideen med Kompressor på en Diesel......
De diesel biler jeg har arbejdet med har alle kunne hente maks ladetryk ved 1500rpm, så derfor ser jeg ikke rigtigt nogen idé i kompressoren.
Pengen var bedre brugt på at hæve omdrejningerne på en dieselmaskine.
: 05 dec 2004, 20:04
af C.Sørensen
jeg kan afsløre så meget at motoren er samlet og sidder i en bænk nu for at blive kørt med std ladetryk fra turboen jeg har prøvet at styre kompressoren manuelt jeg tror altså det virker for fuck den kommer hurtig af sted det er herre sjovt at se på man starter med at køre den op til 2500 / 2800 rpm på kompressoren med 0,8 og også kommer turboen med 1,2 fuck den flytter sig

så holder man turbo igang ind til 4000rpm og så givere man fuld gas så kommer kompressoren igen med sine 0,8 op til 5500rpm den lyder for vildt på det sidste stykke altså turbo og kompressor sammen men øhh jeg ved jo ikke noget før den kommer i bilen på rullefelt JEG KAN IKKE VENTE
: 05 dec 2004, 20:10
af xxblade
Ja det blir spændende at få nogle numre på når du får den rullet......
Ang det ekstra tryk som kompressoren giver så forstår jeg ikke helt hvorfor du ikke bare får turboen til at levere det ekstra tryk ??
For mange år siden da jeg legede lidt med en 1.9GTD jeg havde kunne standard turboen da sagtens lade 1.7bar ?????
: 05 dec 2004, 20:22
af Morten VJ
Sådan som jeg har forstået det sidder de i en seriel kobling, men billeder vil hjælpe!!
Op til 0,8 bar under 1500 rpm kompressor alene, derefter turbo med 1,2 bar , og til sidst kompressor+ turbo med et tot. tryk på ca 3,9 bar, hvis de sidder i serie, så tror da faen den rykker røv.
Ved paralel montering er det maks 0,8 bar i maks tryk, medmindre der er en særlig spjæld styring af turbo, og kompressor.
Morten
: 05 dec 2004, 20:26
af xxblade
: 05 dec 2004, 20:30
af C.Sørensen
ja det er ingen problem at 1,7 bars ladetryk med en standart kkk14 lader men de taber pusten når det skal gå stærkt det prøvet jeg på min tidliger g1 gtd med 115hk grunden til jeg køre med er kompressor er fordi at der er for meget turbotøven med en T3 på en GTDer derfor bruger kompressoren til at slæbe den og så spør du/i sikkert hvorfor sætter du ikke en mindre turbo det er fordi at T3eren givere et dejligt spark i røven
jeg har prøvet at køre med så den på min g1er det spiller ikke alt for stor turbotøven men virker fint når den kommer i gang
: 05 dec 2004, 20:32
af Morten VJ
serie eller paralel kobling???
Morten