Sjældhusse hjemmebyg

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Lars E
Mester Medlem
Indlæg: 603
Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
Geografisk sted: 7160 Aale city

#11 Indlæg af Lars E »

*morten fog* Vi snakker en 2cv bokser motor, den har godt nok alu stødstænger standart, det største problem bliver nok ventilfjedrene + vippetøj, den er jo ikke beregnet til gå 8300omdr. Men med andre ventiler, fjedre, knast og sælfølgelig en kraftig afbalancering af krumtap og svinghjul, så skulle det ikke være helt umuligt. Derfor arbejder jeg på at montere turbo, så slipper jeg for at skulle op i de omdr. 6000-6500 omdr. for max effekt og ca. 4000 omdr. max moment passer denne motor meget godt.
Morten Fog
Medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 15 mar 2004, 21:21
Geografisk sted: Skive

#12 Indlæg af Morten Fog »

ok, så er vi helt enig. troede bare du mente at fordi det var en stødstangs motor så kunne den ikke komme til at tage snoninger.
mvh Morten
Brugeravatar
Lars E
Mester Medlem
Indlæg: 603
Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
Geografisk sted: 7160 Aale city

#13 Indlæg af Lars E »

Jeg ved dem de bruger til 24 timers løb i belgien og frankrig er på små 850ccm. og de tager ca.7500-8500 omdr. ved max effekt, og det er et godt stykke over de 80hk. (de har normalt ca 30 hk. stamdard) og det er uden tryk, kun sug i 24 timer med æ' pind i æ' kælder. = godt 180 km/t på toppen og 110km/t i snit i 24 timer.(bane gearing!!!!)
Besvar