Side 2 af 2

: 27 okt 2004, 14:31
af Morten AA
splatter skrev:hvorfor skal der en polo 2 top på? er 6n toppen til salg og er det en med monopoint :?:


6N topstykke er skrottet, tandremmen sprang så det blev noget smadret

: 28 okt 2004, 22:31
af Danielsito
s@g skrev:Ad 2: En kompressionsmåler. Af med et tændrør. Hold måleren på mens du aktiverer starteren. DER SKA IKK VÆRE TÆNDING PÅ :shock: ! Den procedure du nævner er hvis du vil måle volumen!

En kompressionsmåler måler netop kompressionen. IKKE kompressionsforholdet. :D

: 28 okt 2004, 23:23
af s@g
Sføli!! :shock: Glemte lige at læse HELE teksten. :oops:

: 29 okt 2004, 10:27
af Morten AA
Daniel 537 skrev:
s@g skrev:Ad 2: En kompressionsmåler. Af med et tændrør. Hold måleren på mens du aktiverer starteren. DER SKA IKK VÆRE TÆNDING PÅ :shock: ! Den procedure du nævner er hvis du vil måle volumen!

En kompressionsmåler måler netop kompressionen. IKKE kompressionsforholdet. :D

Fandt vi så en løsning med det forhold :?: :?:

: 29 okt 2004, 18:47
af Mads B (dk)
Den ide med vandet er ikke helt tosset.... men du bliver nok nød til måle mængden i topstykket og motoren i adskilt tilstand..... ellers vil du ikke kun vide dig sikker på om der er nogen luftbobler som ligger og gemmer sig øverst i forbrændings kammeret

Mængden i cylinderen behøver du ikke måle... den kan du jo regne ud via boring/2 ianden X slaglængde X PI

: 30 okt 2004, 01:36
af McCoy SPC
Burde der ikke værre noget data på komp. forhold??? Det er der da på de aller fleste biler.