Side 2 af 2

: 10 okt 2004, 20:37
af Morten VJ
Det med måleur tit at finde ød, det har jeg prøvet med gradskive , og der var min 6 grader hvor stemplet stod i top, målt på midten af stemplet.
Så hvor er ød så vel ca lige mid i mellem.
For at blive helt sikker lavede jeg et stop af et gl tændrør, og fandt på den måde en sikker værdi ved at dreje motoren den ene vej til stop.,og derefter den anden vej til stop, og der efter splitte differencen.
Det kan også ladesiggøre uden gradskive, og frerner alle målusikkerheder der findes omkring stempler med offset stempelpinde, og andre finurlig heder bilfabrikkerne har fundet på.

Morten

: 11 okt 2004, 19:31
af myg tuning
er det ikke det samme som at bruge måle ur, tændrør op stang ned måle på stang med ur, aflæse når nålen går den anden vej er du kommet for langt..... lidt tilbage igen til viseren står stille... :oops:

: 16 okt 2004, 08:10
af Morten VJ
myg tuning skrev:er det ikke det samme som at bruge måle ur, tændrør op stang ned måle på stang med ur, aflæse når nålen går den anden vej er du kommet for langt..... lidt tilbage igen til viseren står stille... :oops:

Et måle ur kan sagtens bruges hvis tændrøret er centreret på stemplet, og står vinkelret på dette, men der stadig et antal grader målt på krumtappen hvor stemplet er i top, og måleuret står stille. Det er det man skal være opmærksom på hvis man vil finde det nøjaktige ød.

Morten

Knast timing

: 23 okt 2004, 14:37
af KB
Hej Rasmus.
Sæt du dine justerbare knasthjul på i O position og kør til en indehaver af et rullefelt, som er interesseret i at justere din motor optimalt med hensyn til at finde effekt, for ud over at justere efter schricks manualer er der stadigvæk effekt at hente, og eftersom alle motorer har tolerancer fra fabrikken, er der intet der er perfekt. Har selv fundet op til 15 HK mere på rullefelt med en 16V motor. Det er ikke gratis men det er stadig billige HKer.

KB