Timing af knaster

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#11 Indlæg af Morten VJ »

Det med måleur tit at finde ød, det har jeg prøvet med gradskive , og der var min 6 grader hvor stemplet stod i top, målt på midten af stemplet.
Så hvor er ød så vel ca lige mid i mellem.
For at blive helt sikker lavede jeg et stop af et gl tændrør, og fandt på den måde en sikker værdi ved at dreje motoren den ene vej til stop.,og derefter den anden vej til stop, og der efter splitte differencen.
Det kan også ladesiggøre uden gradskive, og frerner alle målusikkerheder der findes omkring stempler med offset stempelpinde, og andre finurlig heder bilfabrikkerne har fundet på.

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
myg tuning
Junior Medlem
Indlæg: 67
Tilmeldt: 26 feb 2004, 11:52
Geografisk sted: nordjylland

#12 Indlæg af myg tuning »

er det ikke det samme som at bruge måle ur, tændrør op stang ned måle på stang med ur, aflæse når nålen går den anden vej er du kommet for langt..... lidt tilbage igen til viseren står stille... :oops:
alle vil have en 2ér..
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#13 Indlæg af Morten VJ »

myg tuning skrev:er det ikke det samme som at bruge måle ur, tændrør op stang ned måle på stang med ur, aflæse når nålen går den anden vej er du kommet for langt..... lidt tilbage igen til viseren står stille... :oops:

Et måle ur kan sagtens bruges hvis tændrøret er centreret på stemplet, og står vinkelret på dette, men der stadig et antal grader målt på krumtappen hvor stemplet er i top, og måleuret står stille. Det er det man skal være opmærksom på hvis man vil finde det nøjaktige ød.

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
KB
Nyt Medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 27 dec 2003, 10:51
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Knast timing

#14 Indlæg af KB »

Hej Rasmus.
Sæt du dine justerbare knasthjul på i O position og kør til en indehaver af et rullefelt, som er interesseret i at justere din motor optimalt med hensyn til at finde effekt, for ud over at justere efter schricks manualer er der stadigvæk effekt at hente, og eftersom alle motorer har tolerancer fra fabrikken, er der intet der er perfekt. Har selv fundet op til 15 HK mere på rullefelt med en 16V motor. Det er ikke gratis men det er stadig billige HKer.

KB
Besvar