knast + EFI = benzintryk? nem løsning?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
tonnilerche
Senior Medlem
Indlæg: 474
Tilmeldt: 15 aug 2006, 10:10

knast + EFI = benzintryk? nem løsning?

#1 Indlæg af tonnilerche »

Hej.

Scenarie:

Std motor med slebet knast og banan + 2".

Nu ska den have noget mere benzin. Vil det være en direkte "latterlig" løsning at købe en justerbar benzintryksregulator? Sådan en der giver en del mere tryk ved fuld pedal?

Mest fordi en daihatsu er temmelig meget svær at chippe ( japaner, puha ) og seperat motorstyring næsten er for meget af det gode når det "kun" er en knast og en banan.

Indputs ønskes :)
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#2 Indlæg af lqs »

billigste og mest seriøse løsning. find ud af om motoren overhovedet har brug for mere benzin!
kører den med luftmængde eller luftmassemåler, kan svaret meget let være at det finder motorstyrringen selv ud af.... med mapsensor er svaret måske.... mange biler kører egentlig rigelig fed ved WOT standard. så lav ændringerne på motoren og kør en tur med bredbåndssonde monteret. MVH. søren PS. mangler motoren så benzin... er skruestikken og den standard benzintryksregulator den BILLIGSTE løsning
Damborg
Medlem
Indlæg: 207
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
Kontakt:

#3 Indlæg af Damborg »

Mange Biler bruger kun LMM til delgas
I fuldgas ser den væk fra LMM og kører på rent omdrejninger..

Man kan godt snyde ved at hæve benzintrykket..

Hvis du har en 100hk motor.. og forventer at få 115hk.. Så skal benzintrykket hæves tilsvarende.. du kan se det i Regnemaskiner her på PP..!
Du kommer så nok til at savne at kunne forstille tændingen..!!

Du skal nok ikke satse på at fabrikken har givet den nok benzin til 20hk extra..
De har jo nogle emmissionskrav at overholde.. så de holder sig nok på den magre side..!

og ja en wideband er nok den bedste løsning.. hæv benzintrykket til du har en fed nok blanding i hele fuldgasområdet.. og hæver du ikke trykket for meget. er der chancer for at lambda stadig kan regulere lidt økonomi..!
Brugeravatar
tonnilerche
Senior Medlem
Indlæg: 474
Tilmeldt: 15 aug 2006, 10:10

sensor

#4 Indlæg af tonnilerche »

sensoren på en charade er fra standard en narrowband.

Kan man købe en wideband, sætte i den originale holder ( eller lave holder i bananen ) tilslutte denne til motorcomputeren, og samtidig aflæse om blandingen er for fed eller for mager ved hjælp af et multimeter? ( læste det i en af artiklerne herinde.. hvor man måler mV ).

Tror i det er muligt?
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S
Damborg
Medlem
Indlæg: 207
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
Kontakt:

#5 Indlæg af Damborg »

Hvis du køber en LC-1

Den har en Narrow band udgang.. som du kan køre til din original ecu.

Og så samtidig aflæse Airfuel/lambda på evt en bærebar com..!

Ellers svejser du en extra møtrik i så du både har original lambda og wideband siddende..

En narrow band sensor kan du ikke få ret meget ud af.. andet om bilen kører.. i nærheden af fed.. lambda1 eller mager..!!
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

Re: sensor

#6 Indlæg af Wildert »

tonnilerche skrev:sensoren på en charade er fra standard en narrowband.

Kan man købe en wideband, sætte i den originale holder ( eller lave holder i bananen ) tilslutte denne til motorcomputeren, og samtidig aflæse om blandingen er for fed eller for mager ved hjælp af et multimeter? ( læste det i en af artiklerne herinde.. hvor man måler mV ).

Tror i det er muligt?


Joee... men du var bekymret for prisen. LC-1 er det absolut billigste WB-kit der kan opdrives (du skal bruge både sonde og controller) til ca. +1600 kr. alt efter hvor du køber.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Besvar