Morten VJ skrev:
B knasten ligner meget A knasten, den har 0,1mm højere løft og 3 grader længere åbnings tid, og åbner 1,5 grader før A.
V knasten ligner igen meget B knasten samme åbning i grader, men åbner 2,6 grader efter B knasten.
Men den løfter 0.8 mm mere end B knasten.
Jeg kører selv med V knasten og er meget tilfreds med karekteristikken.
Hvor A knasten blev sløv ca 4800 omd. så trækker V uanfægtet videre til omdrejnings begrænseren.
Maks momentet ligger lige omkring 2800 omd. med min motor kombination.
Selvom man ikke kan sammenligne direkte, så er der kun 7 hk i forskel imellen en B23E(k knast) og en B230E(v knast).
Maks momentet er det samme, men K knasten ligger 1500 omd. højere oppe.
Jeg burde måske støve H knasten af og prøve den, Da den ifølge mange er totalt uegnet til en motor med standart turbo.
V for det virker bare.
MVH
Morten
de her omtalte knaster har, udover lidt forskellig duration og løft, også forskellige overlap og forskellige knastprofiler.
Målene der er frit tilgængelige afslører ikke hele sandheden.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!