Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 13:11

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 09 okt 2006, 19:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 jul 2003, 17:22
Indlæg: 210
Geografisk sted: Vestjylland
Jeg sidder og bliver lidt vild ved tanken om den løsning som overskriften siger.
Men kan det lade sig gøre? Er der stor forskel på B23 og B234 blokke? Og i så fald Hvilke?

Mvh Morten

_________________
Billede


Volvo for life

-Volvo 855 T5 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=276354
-Volvo 240 turbo --Nu med B23ET--
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=34308
-Volvo PV 544 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=328848


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 okt 2006, 19:52 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Morten Lunde skrev:
Jeg sidder og bliver lidt vild ved tanken om den løsning som overskriften siger.
Men kan det lade sig gøre? Er der stor forskel på B23 og B234 blokke? Og i så fald Hvilke?

Mvh Morten


Toppen passer direkte.

Alle resterende stumper kan købes, lige til at skrue sammen. Laver snilt 500hk lige ud af kassen, spørg svenskerne:-)

Men det bliver ikke helt billigt at købe disse dele. Budget?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 okt 2006, 20:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 jul 2003, 17:22
Indlæg: 210
Geografisk sted: Vestjylland
Ok, det lyder vældigt.
Hvad er de resterende stumper egentlig?
Jeg ved ikke helt med budgettet. Da jeg er færdig med SU er det ikke det der begrænser mig længere, så det er vel bare at køre los.

Mvh Morten

_________________
Billede


Volvo for life

-Volvo 855 T5 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=276354
-Volvo 240 turbo --Nu med B23ET--
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=34308
-Volvo PV 544 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=328848


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 okt 2006, 19:16 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Jeg lytter lige med.... De resterende stumper er det ikke "bare" remstrammer og en tandrem til B234?

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 okt 2006, 21:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Stumperne aka. remstrammer og tandrem findes på marinemotorene.
Og koster ca en halv spids til en jetjager.
Der er intet der passer fra en b234 motor, kun topstykket.
Resten af ombygningen er vel bare småting, såsom ombygning af tændingssystem (240) lave en udst manifold, da den originale er håbløs.
Og en mængde ander småting, som jeg har glemt.
Og så lige detalien at få den godkendt.
En 350 Hk. 8v kan vel bygges for ca halvdelen, og så skriger den ikke ombyttet motor.
Hvis det endelig var så vilde jeg hellere smide en 5 cylindret i.
Men det er kun min mening.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 okt 2006, 07:16 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Morten VJ skrev:
Stumperne aka. remstrammer og tandrem findes på marinemotorene.
Og koster ca en halv spids til en jetjager.
Der er intet der passer fra en b234 motor, kun topstykket.
Resten af ombygningen er vel bare småting, såsom ombygning af tændingssystem (240) lave en udst manifold, da den originale er håbløs.
Og en mængde ander småting, som jeg har glemt.
Og så lige detalien at få den godkendt.
En 350 Hk. 8v kan vel bygges for ca halvdelen, og så skriger den ikke ombyttet motor.
Hvis det endelig var så vilde jeg hellere smide en 5 cylindret i.
Men det er kun min mening.

MVH

Morten


Måske man skulle kigge lidt på "aftermarket" stumperne....;-)

Nej, remstrammeren fra marinemotoren passer IKKE direkte på B23 blokken. Men "aftermarket" stumperne gør....Tænker det remtræk står i tæt på 4k.

Håbløs manifold...ja, ligesom den på B23ETen....den skal altså enten leves med, eller laves under alle omstændigheder.

Tror en 5cyl. skriger mere til synsmanden, end 16V turbo gør.....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 okt 2006, 16:18 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 jul 2003, 17:22
Indlæg: 210
Geografisk sted: Vestjylland
Jamen tak for svarene.

Det er rart at vide hvad man står overfor, hvis man skulle blive midlertidig sindssyg og prøve det.

Jeg ved fra tidligere indlæg fra jer to at 8V holder langt op i registret, men en 8V top er nu ikke en 16V'er hvis i forstår, hehe?

Man kan også sige at det ikke er for effektens skyld, for jeg kommer ihvertfald ikke over 350 hk foreløbig (læs: muligvis aldrig). Det var mere for at prøve at se hvordan lortet kører med sådan en top, og lyden selvfølgelig :D . Og når pengene reelt ikke er et problem længere, så kan jeg udleve flere af de indlæg jeg har haft herinde.

Mvh Morten

_________________
Billede


Volvo for life

-Volvo 855 T5 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=276354
-Volvo 240 turbo --Nu med B23ET--
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=34308
-Volvo PV 544 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=328848


Top
 Profil  
 
 Titel: no problem..
Indlæg: 13 okt 2006, 22:57 
Offline

Tilmeldt: 13 okt 2006, 22:47
Indlæg: 1
Må ta det her på Norsk, men de fleste forstår vel hva jeg mener..

Bruk 16v topp med støpenr som slutter på 262 740/940 88-
Strammehjul fra escort cosworth 4wd .Festes med M10 bolt i et ledig hull i fronten på toppen.
Tannreim fra opel astra F 1,7 diesel. (147tenner) 24mm bred, passer perfekt til strammehjulet.

Topplokksbolter til 16v fra Mekonomen el lignende.

Standard topppakning til Rødmotor.

Man må bruke tenningsfordeler i bakkant av toppen, eller datatenning. Er ikke plass til en standard fordeler i framkant av blokka ( den vanlige plassen).

grenrør fra KG


Lykke til

_________________
rallycross


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 34 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team