Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 13:35

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 10 okt 2006, 15:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Indlæg: 747
Geografisk sted: Jylland
Nu troede alle vel straks at jeg havde planer om at skære i de originale fjedre :lol: :lol:

men nej.....det er lidt mere end det...

Jeg har sænket min for nyligt indkøbte Passat 3B'er med et komplet sæt 40mm H&R

Bilen står PERFEKT i bag men til min større ærgelse så står den højere i for og min erfaring er desværre at H&R fjedre ikke sætter sig mere end et par mm.

På en Passat er der løse fjederskåle hvis højde bliver bestemt af en låsering på støddæmper(fjederben)

kunne man ikke fræse en rille til denne ring 1-2 cm længere nede og dermed "sænke" bilen yderligere ?? Nogen der har prøvet dette ??

Eller kunne jeg bare finde positionen og så svejse fjederskål fast ??

Kan man svejse i en gasdæmper ???

forslag, forkastninger, kritik osv modtages gerne !!!

_________________
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 okt 2006, 16:47 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
Hvis du svejser i dæmperen, vil du så ikke forkulle olien inde i dæmperen?

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 okt 2006, 17:12 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Indlæg: 747
Geografisk sted: Jylland
gasdæmper !!

_________________
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 okt 2006, 17:21 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jul 2006, 15:58
Indlæg: 315
xxblade skrev:
gasdæmper !!


Gasdæmper=høj tryk

Svejsning=varme+ risiko for at brænde et hul

Resultat= Kaboom :wow: :wow:

Jeg ville ikke gøre det...

Bedre ide med at dreje en ny ring og flytte låseringen..

Mvh

Andy


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 okt 2006, 18:38 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
Der er altså også olie i en gasdæmper...
:reading: http://da.wikipedia.org/wiki/Gasst%C3%B8dd%C3%A6mper

(og det er typisk nitrogen eller en anden ikke brandbar gas = no kaboom)

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 okt 2006, 19:00 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Indlæg: 747
Geografisk sted: Jylland
ja det ender nok også med at fræse/dreje en ny rille.....evt dreje et par stykker så kan jeg flytte den op og ned....

_________________
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 okt 2006, 19:05 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Brisse skrev:
Der er altså også olie i en gasdæmper...
:reading: http://da.wikipedia.org/wiki/Gasst%C3%B8dd%C3%A6mper

(og det er typisk nitrogen eller en anden ikke brandbar gas = no kaboom)


Gad vist hvad nitrogen under tryk gør ved svejsningen..... :up:

Det er vist dømt til fiasko det med at svejse på en tryksat beholder. Især så tyndvægget....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 okt 2006, 19:21 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Vil nu mene at det er meget tæt på livs farligt at svejse på en tryksat beholder. Der skal noget frostspray til, men så tror jeg ikke svejseing bliver god.

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 okt 2006, 19:45 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
Hvor meget tryk er der egentlig i sådan en dæmper?

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 okt 2006, 20:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Indlæg: 747
Geografisk sted: Jylland
ja der er sgu dømt forsøg.............

dog med en gammel dæmper......

_________________
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 49 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team