Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 08:03

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Nyt Medlem

Hey..

Jeg har gået og ledt efter en der kunne hjælpe mig med montering af turbo på min bil. En Nissan Almera 1,8 fra 2001 med en QG18DE motor.

Jeg har lidt forstand på det, dog ik fuldt da jeg aldrig har monteret det før. Så søger en der har prøvet det før og har mere forstand på det end jeg. :)

Har snakket med flere firmaer om montering af turbo, og da det er alt for dyrt, vil jeg prøve selv. Er nok også en del sjovere :D

Søger en seriøs person som gerne vil hjælpe mig med sådan en montering (mod betaling selvfølgelig). Gerne snarrest!

På forhånd tak.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde
Montering af turbo ER dyrt... ved ikke om du har overblik over hvor meget der skal til for at turbo tune en bil uden turbo standard ...eller den en med for den sags skyld. Men elelrs tag en søgning her på forummet eller læs om emnet på forsiden. Der er masser af spændene stof.
Dog har jeg aldrig selv rodet med turbo, MEN har dog læst masser om emnet her på PP.
Jeg er sikker på at personer der har masser af arfaring med turbo kan være mere konkrete om emnet.
Held og lykke med projektet...

FP-DE 1,8 16v

"I need your boots, your hat and your Unicycle!"

Titel:
Nyt Medlem

Ja men jeg sys også der er grænser for hva man skal give for montering af turbo.. Jeg vil da gerne betale for at få monteret tingene osv. men dog ik de sky høje priser de gir tilbud på.

Har også kigget en del på siden og har som skrevet nogenlunde styr på det. Men har aldrig prøvet at montere sådan noget, så det ville være rart at montere det sammen med en der har prøvet det før og ved hvad han laver. Har aldrig rodet med MF2 system, og det med at bygge olie løb til turboen og retur. Samt alle de småting der nu hører med :)

Skal lige siges at ombygningen er ik med nye stempler osv. ! Max en mellemlægs plade hvis det blir nødvendigt. Turbo manifold skal heller ik bygges, da den kan købes færdig lavet...

Er der ik en venlig sjæl der vil hjælpe og tjene nogle penge... Giv mig et bud på montering af sådan et turbo sæt..

Mr_SDK skrev:
Hey..

Jeg har gået og ledt efter en der kunne hjælpe mig med montering af turbo på min bil. En Nissan Almera 1,8 fra 2001 med en QG18DE motor.

Jeg har lidt forstand på det, dog ik fuldt da jeg aldrig har monteret det før. Så søger en der har prøvet det før og har mere forstand på det end jeg. :)

Har snakket med flere firmaer om montering af turbo, og da det er alt for dyrt, vil jeg prøve selv. Er nok også en del sjovere :D

Søger en seriøs person som gerne vil hjælpe mig med sådan en montering (mod betaling selvfølgelig). Gerne snarrest!

På forhånd tak.

Jeg ville da gerne hjælpe!!!
Hvormange HK vil du have??? :lusket: Hvormange penge vil du bruge.
Kan du selv svejse?? Jeg ER seriøs, men det bliver ikke bygget over en nat/ell uge. Der er rigtig mange faktore, som man ikke tænker på. Før man står i det.
Hvorfor tuningsfirmaerne er så dyre, er fordi de har mange "ØV-timer" :damn: som de jo også skal have dækket ind...

Titel:
Nyt Medlem

Jamen jeg vil ik have vildt mange, det min motor kan holde til som std. dvs. omkring en 0.5 bars ladetryk. Jeg vil være tilfreds med ca. 160-170 hk. Da jeg ik vil de store ændringer.

Turbomanifold har jeg fundet så det skal ik bygges om. Så er det bare hviken turbo og småting jeg ellers skal købe.

Jeg er godt klar over at det ik er bare noget man lige bygger.

Ved godt de er mange timers arbejde, men jeg vil også gerne være med til det selv. Så når der måske blir en ting defekt, så vil jeg gerne vide hvor og hvordan man klare det. Og så kunne det være sjovt at prøve :)

Men hvor kommer du fra?

Titel:

Mr_SDK skrev:
Jamen jeg vil ik have vildt mange, det min motor kan holde til som std. dvs. omkring en 0.5 bars ladetryk. Jeg vil være tilfreds med ca. 160-170 hk. Da jeg ik vil de store ændringer.

Turbomanifold har jeg fundet så det skal ik bygges om. Så er det bare hviken turbo og småting jeg ellers skal købe.

Jeg er godt klar over at det ik er bare noget man lige bygger.

Ved godt de er mange timers arbejde, men jeg vil også gerne være med til det selv. Så når der måske blir en ting defekt, så vil jeg gerne vide hvor og hvordan man klare det. Og så kunne det være sjovt at prøve :)

Men hvor kommer du fra?

Jeg kan se, at du har sat dig lidt ind i tingene. Men det vigtigeste. Hvormange penge, Vil du bruge på projektet. Har du købt det manifold?? har du laderen. Jeg kunne forestille mig, at et manifold fra en 200sx passer. og jeg mener, at den køre med T25.

Jeg syntes, at det er klogt, at holde den nede på 0,5, så vi foresætter på std. kompressionén.

Kunne du svejse.....

Min bopæl er i Køge..

Titel:
Nyt Medlem

Nej jeg har ik købt manifolden endnu. Og tror ik manifolden fra en 200sx passer da min er en QG18DE motor.

Nej jeg kan ik svejse, da jeg ik har noget udstyr til det. :(

Jamen der er sådan ik nogen "grænse" som såen, skal jo have det som man nu skal bruge til at bygge turbo på den. Og så ham der hjælper mig skal self. have en arbejdsløn.

Har du forresten værksted eller sådan noget?

Titel:

Mr_SDK skrev:
Nej jeg har ik købt manifolden endnu. Og tror ik manifolden fra en 200sx passer da min er en QG18DE motor.

Nej jeg kan ik svejse, da jeg ik har noget udstyr til det. :(

Jamen der er sådan ik nogen "grænse" som såen, skal jo have det som man nu skal bruge til at bygge turbo på den. Og så ham der hjælper mig skal self. have en arbejdsløn.

Har du forresten værksted eller sådan noget?

Ja, jeg åbner bare døren!-) :wink: Jeg syntes, at du skal købe er k16 lader, fra H.daugbjerg. Og en udstødnings-flance der passer til.. Så skal du på jagt efter intercooler med 2-2,5" ind/udgang. i hver sin side. Så skal du finde, den dumpvalve, du vil ha´. Om den skal fløjte ell. ej. Mf2 er nok den nemmeste løsning mht sprøjt.

K-laderen, kan jeg godt li´, da den er født med 360graders leje. og er uden vand. og kan levere optil 240, af de gode----))

Der er lidt og starte på.... :reading: :reading:

Titel:
Nyt Medlem

Har kigget lidt rundt også, den k16 lader ser fin ud til det projekt. Har også kigget på Intercooler, dump og mf2 system.

Men hvornår er du frisk? For så begynder jeg så småt og invistere i de dele :)

Titel:

Mr_SDK skrev:
Har kigget lidt rundt også, den k16 lader ser fin ud til det projekt. Har også kigget på Intercooler, dump og mf2 system.

Men hvornår er du frisk? For så begynder jeg så småt og invistere i de dele :)

Ting tager tid. Vi kigger på det, når stumperne er i hus. Du skal også tænke på din udst. kat mm....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time