Har din æske OBD interface?
Mon ikke du så kan udlæse nogle underlige værdier når du har problemet?
Bare fordi motorlampen ikke lyser betyder det ikke at der ikke registreres noget.
EGR - WTF!?!
Redaktør: Moderatorer
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
- Bay
- Medlem
- Indlæg: 152
- Tilmeldt: 13 apr 2005, 20:17
- Geografisk sted: Rødkærsbro
Tilbage til problemet...
For at kunne påvise at det er 100% sikkert at EGR ventilen er problemet, så prøv at blænde den af så der overhovedet ikke kan komme udstødningsgas ind i indsugningen. Hvis motoren ikke hakker mere herefter KAN det være en utæt EGR ventil. Men som i er inde på er det da også muligt at styringen af EGR ventilen er defekt... Ses bare sjældent...
Ellers...
Kør bilen driftsvarm så lambdasonden virker optimalt.
Prøv at tilslutte et digital voltmeter til lambdasondens signalledning under kørsel.
Find omdr. punktet hvor bilen hakker... Her må lambdaspændingen ikke komme under 0,5 volt. Jo lavere spænding jo maqere blanding. Jo højere spænding jo federe blanding.
Held og lykke
Mvh Bay
For at kunne påvise at det er 100% sikkert at EGR ventilen er problemet, så prøv at blænde den af så der overhovedet ikke kan komme udstødningsgas ind i indsugningen. Hvis motoren ikke hakker mere herefter KAN det være en utæt EGR ventil. Men som i er inde på er det da også muligt at styringen af EGR ventilen er defekt... Ses bare sjældent...
Ellers...
Kør bilen driftsvarm så lambdasonden virker optimalt.
Prøv at tilslutte et digital voltmeter til lambdasondens signalledning under kørsel.
Find omdr. punktet hvor bilen hakker... Her må lambdaspændingen ikke komme under 0,5 volt. Jo lavere spænding jo maqere blanding. Jo højere spænding jo federe blanding.
Held og lykke
Mvh Bay
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
bay skrev:Tilbage til problemet...![]()
For at kunne påvise at det er 100% sikkert at EGR ventilen er problemet, så prøv at blænde den af så der overhovedet ikke kan komme udstødningsgas ind i indsugningen. Hvis motoren ikke hakker mere herefter KAN det være en utæt EGR ventil. Men som i er inde på er det da også muligt at styringen af EGR ventilen er defekt... Ses bare sjældent...
Ehm - hvad er lige forskellen på hvad jeg har skrevet om at når der ikke er noget vakuum til at trække EGR-ventilen så kører bilen fint?
Det ER noget med EGR-ventilen - men den lukker sådan set fint f.eks. i tomgang og ved fuld last - men så snart den åbner, så går bilen som en pose nødder.
Kør bilen driftsvarm så lambdasonden virker optimalt.
Prøv at tilslutte et digital voltmeter til lambdasondens signalledning under kørsel.
Find omdr. punktet hvor bilen hakker... Her må lambdaspændingen ikke komme under 0,5 volt. Jo lavere spænding jo maqere blanding. Jo højere spænding jo federe blanding.
Hvad skulle pointen være? Det er konstateret at det er EGR-tilsætningen der er problemet.
