duckstardeluxe skrev:
Utæt EGR kan vel give "falsk" luft bagom gasspjældet, men det vil nok også normalt give forøjet tomgang hvis det var permanent.
Præcis - så langt er jeg også kommet. Min logik er nået til følgende:
EGR-ventilen fungerer som sådan fint - åbner og lukker, selve ventilen hænger i hvert fald ikke. Den lukker normalt i tomgang, og ved fuld hammer. Men den giver simpelthen for meget ved dellast. Altså: NÅR den bliver aktiveret, så er det for meget. Hvad er det lige præcis der afgør hvor meget/hvor længe af gangen EGR-ventilen står åben?
Citat:
Prøv også at tjekke selve slangen der går op til EGR'en.
Hvilken slange tænker du på?
Citat:
Måske det kan være helt nede ved kulfilteret eller i slangeføringen til/fra kulfteret..
Der er umiddelbart intet kulfilter i forbindelse med EGR - det kører på separat slange.
Jeg har en ide om at udluftning af magnetventilen ikke er hensigtsmæssig så ventilen kan "hænge" - men det virker som et longshot.