Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 12:37

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 30 aug 2006, 19:48 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Hej Folkens.

Døjer lidt med noget udsættere. Og det er altid når der er under kvart tank tilbage. Når man tager et sving eller accelererer hårdt, så ryger der lige en cylinder eller to.. Kan det være min forpumpe i tanken der er stået af? Bilen det drejer sig om er en Volvo 760 T.. Når der er halv tank og derover er der ingenting.

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 aug 2006, 16:25 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Volvo-Dennis skrev:
Hej Folkens.

Døjer lidt med noget udsættere. Og det er altid når der er under kvart tank tilbage. Når man tager et sving eller accelererer hårdt, så ryger der lige en cylinder eller to.. Kan det være min forpumpe i tanken der er stået af? Bilen det drejer sig om er en Volvo 760 T.. Når der er halv tank og derover er der ingenting.


Det kan sagtens være den. Når du kører uden forpumpen, så har hovedpumpen tendens til at kavitere konstant(det gør min nemlig!) og dels slider det hovedpumpen op hurtigt, dels leverer den en del mindre flow, så du har nok en regulær lean-out under hård acc. Pas på med det!

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 aug 2006, 17:05 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Tak for svaret henrik, jeg undersøger den pumpe! Jeg synes også at hovedpumpen under bunden "snakker" noget mere. Så der bliver kørt pænt indtil problemet er løst :)

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 sep 2006, 10:50 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Så er problemet løst. Det skal siges at det er noget som jeg ikke rigtig har set før. I stedet for at pille tanken ned, afmonterede jeg den øverste tank som ligger i bagagerummet og kunne så komme den vej ned til armaturet. Til min skræk så jeg at den lille stump slange som pumpen "hænger" i var knækket, den ene ledning til den også var knækket. Så pumpen lå faktisk bare og raslede rundt nede i tanken :?
Så de gange hvor den var begyndt at tage lidt udsættere har jeg faktisk været meget tæt på at løbe tør, selvom der var over en kvart tank tilbage. Men ledningen blev loddet på igen, et nyt styk slange monteret og pumpen sat i sin holder, og nu kører den bare igen :D

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team