Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 04:24

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Jeg har et spørgsmål angående benzintrykregulatorer, efter jeg snakkede med mesteren ude hos CMR. Da jeg er i gang med at sætte turbo på en bil og havde nogle spørgsmål ang benzintrykket dertil, fortalte han mig at man kunne få nogle specielle trykregulatorer der kan påvirke benzintrykket alt efter vacuumet der kommer ind i trykregulatoren.

KAN man få en justerbar trykregulator der i tomgang kører 2.5bar og ved belastning kører 4 bar på en sugemotor?...

Jeg har selv en justerbar regulator monteret på min sugemotor, for at få trykket sat op fra 2.5 bar til 4 bar, men i tomgang falder den kun til 3.8 bar.
Jeg ville gerne ha at den kunne falde noget mere, da min tomgang på kold motor især, ikke er særlig økonomisk og har slået flere lambdasonder ihjel!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Mester Medlem

Geografisk sted: Fyn
ja der er flere forskellige størrelser, men prøv at kontakt westspeed han laver nogle selv som måske kan klare opgaven.
hvorfor skal du egentlig have så højt et tryk, den hælder da bare for meget ind og så taber du effekt !

Titel:
Medlem

Dyserne kører 4bar standard på en Corrado, jeg har så smidt dem over i min Opel fordi de har en bedre spredning med 4 stråler end de originale der kun kører 2.5 bar og har 1 stråle. Derfor er trykket skruet op, og motoren justeret ind derefter. Men desværre er det ikke lykkedes at finde ud af at ordne koldstartshalløjet. Derfor skal jeg ha fat i sådan en regulator der kan drosle trykket meget ned i tomgang.

Men okey det lyder som om der ER flere forskellige typer trykregulatorer, jeg må lige høre westspeed ad engang om han har noget jeg kan bruge.. thankx :up:

Titel:
Mester Medlem

Vil mene du skal gå efter den med den største membran for at så en så stor ændring på en så lille ændring i trykket, har du prøvet at lade den org sidde og så montere den ekstra samtidig og så kun lige skruge den 0,5bar op i tryk i tomgang, måske de 2 si samarbejde kan klare det :!:
Bare en ide :mrgreen:
Hvis du kommer forbi fyn må du gerne prøve den største West laver (den den blev købt) for at se om den kan gøre det.
Hilsen ham der købte en super chip af dig og sendte lidt plere retur :wink:

Titel:
Medlem

Nåå det er dig, haha der kan man bare se :)

Den originale regulator sidder på dysebroen, og den justerbare er monteret på returløbet. Det i sig selv fungerer fint, men hvis jeg skruer den ned på 3 bar i tomgang, så stiger den ikke til 4 bar ved del eller fuld last. Den stiger kun lige 0.3 stykker, og det er ikke helt nok for så kører den jo for magert ved fuld last :|

Titel:
Mester Medlem

Carsten skrev:

Den originale regulator sidder på dysebroen, og den justerbare er monteret på returløbet. Det i sig selv fungerer fint, men hvis jeg skruer den ned på 3 bar i tomgang, så stiger den ikke til 4 bar ved del eller fuld last. Den stiger kun lige 0.3 stykker, og det er ikke helt nok for så kører den jo for magert ved fuld last :|

Hmm lyder mærkeligt, mener min steg ca 0.5bar allene med den org !

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: tæt på kbh
det du skal ha fat i er en prograsiv regulator til forskeld fra en linær regulator.
en alm regulator ofsætter dit benzin tryk med det tryk som du har i manifolden for at holde trykket over dyserne konstant.
den prograsive kan du skifte membran størrelse ved at skifte nogle ringe ud inde i den og derved få en ikke linær karakteristik.
men det lyder til at det er noget møj du har gang i.

Titel:
Medlem

Falfa> Takker for svar, det må jo næsten være sådan en progressiv type jeg skal bruge kan jeg forstå.
Hvis du mener møj på den måde at det var bedre at få den justeret ind i koldstartssystemet, så giver jeg dig ret men hvis jeg kan komme ned på bare 3 bar i tomgang og 4 bar ved belastning, så er jeg kommet rigtig langt på en sjovere måde og måske lidt billigere måde end at få justeret bilen ind igen igen igen.

Justerbart boks får jeg først på til næste år, ellers havde det jo helt klart været den fedeste løsning idag. :)

Titel:
Mester Medlem

Carsten skrev:

Der er ikke meget foreskæl i trykket du opnår 0,3bar ! hvad var foreskellen med den Org alene?
Syder som om den ekstra ikke hjælper :|

Titel:
Medlem

Jo jo, den virker skam fint nok, jeg kan sagtens skrue den op på 4 bar i tomgang og ved fuld last stiger det så til 4.2-4.3 stykker, men det jeg siger er bare at jeg skal bruge en der kan lave større forskel i trykket fra tomgang til belastning.
Sådan at den kører 2.5-3.0 bar i tomgang, og knap 4 bar ved belastning.
Pga at koldstartsproceduren jo ikke er rørt og standard kører med 2.5 bars benzintryk.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time