Høj ohms vs lav ohms
Redaktør: Moderatorer
-
Martin!
- Mester Medlem
- Indlæg: 590
- Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
- Geografisk sted: Fyn
Høj ohms vs lav ohms
Hved forskellen ligger i modstanden på dem, men hvad er godt/skidt ved hver slags dyse..??
Efter hvad jeg kan se er mange af de store dyser lav ohms, spørg fordi jeg skal bruge 4 stk på ca 450-500ml som skal køre sammen med ms(henriks model) så bare lige hvad jeg skal gå efter..
Det skal vare en dyse der passer i ford sierra 2,0 ohc motor vis det er en hjælp..
Efter hvad jeg kan se er mange af de store dyser lav ohms, spørg fordi jeg skal bruge 4 stk på ca 450-500ml som skal køre sammen med ms(henriks model) så bare lige hvad jeg skal gå efter..
Det skal vare en dyse der passer i ford sierra 2,0 ohc motor vis det er en hjælp..
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Hvis vi tager 2 ens opbyggede dyser den ene lav ohm den anden høj ohm.
Så har lav ohms dysen en lille fordel, da reaktionstiden er en lille smule lavere.
Til gendgæld er den lidt mere bøvlet at sætte op i MS.
Der findes høj ohms dyser med det flow du efterlyser.
Enten som nye, eller som brugte.
Rover 620 ti 200 hk modellen kører med 440 ml/min ved 3 bar.
Og passer direkte hvis en alm bosch dyse har siddet der før.
Visse Mazda RX 7 turbo har også høj ohms dyser. mener de er på 570 ml/min, men de passer ikke direkte over i.
MVH
Morten
Så har lav ohms dysen en lille fordel, da reaktionstiden er en lille smule lavere.
Til gendgæld er den lidt mere bøvlet at sætte op i MS.
Der findes høj ohms dyser med det flow du efterlyser.
Enten som nye, eller som brugte.
Rover 620 ti 200 hk modellen kører med 440 ml/min ved 3 bar.
Og passer direkte hvis en alm bosch dyse har siddet der før.
Visse Mazda RX 7 turbo har også høj ohms dyser. mener de er på 570 ml/min, men de passer ikke direkte over i.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Martin!
- Mester Medlem
- Indlæg: 590
- Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
- Geografisk sted: Fyn
Morten VJ skrev:Hvis vi tager 2 ens opbyggede dyser den ene lav ohm den anden høj ohm.
Så har lav ohms dysen en lille fordel, da reaktionstiden er en lille smule lavere.
Til gendgæld er den lidt mere bøvlet at sætte op i MS.
Der findes høj ohms dyser med det flow du efterlyser.
Enten som nye, eller som brugte.
Rover 620 ti 200 hk modellen kører med 440 ml/min ved 3 bar.
Og passer direkte hvis en alm bosch dyse har siddet der før.
Visse Mazda RX 7 turbo har også høj ohms dyser. mener de er på 570 ml/min, men de passer ikke direkte over i.
MVH
Morten
OK takker, det vil sige en bosch dyse er en bosch dyse der er ikke forskel i størelsen på dem..
Så er det det er det høj ohms jeg går efter, har også selv fundet dem fra en mazda RX7/supra MK3 men som du selv siger passer de ikke lige i fordèn..
Ville bare være sikker på de passede i, for køber nok nogle nye bosch og de koster jo lidt.. Men vil da lige søge efter nogen fra sådan en rover vis det er til og finde..
Kan dyser bliver "for" store, for efter hvad udregner siger her på power page skal jeg bruge nogen på ca 375ml til 300hk men vist jeg skal ud og købe nogle nye køber jeg nok nogen der er større for at de ikke lige pludselig er for små..
Martin..
-
FALFA
- Senior Medlem
- Indlæg: 263
- Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
- Geografisk sted: tæt på kbh
- Kontakt:
-
Martin!
- Mester Medlem
- Indlæg: 590
- Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
- Geografisk sted: Fyn
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Nu er der bare en lille forskel på en v8 og en r4 motor.
Antallet af forbrændinger pr motor omdrejning.
På en v8 motor er det svært at føle at en cylinder halter.
Men på en r4 føles det som verdens undergang.
Ja dyserne kan blive for store, og det vil gå ud over tomgangen
+ folk er forskelige ifht. hvad der er accepeltabelt ift. motorgang.
Vælg en passende dysestørrelse til effekten, og kørsels
behovet, lad være med at overdiminsionere.
MVH
Morten
Antallet af forbrændinger pr motor omdrejning.
På en v8 motor er det svært at føle at en cylinder halter.
Men på en r4 føles det som verdens undergang.
Ja dyserne kan blive for store, og det vil gå ud over tomgangen
+ folk er forskelige ifht. hvad der er accepeltabelt ift. motorgang.
Vælg en passende dysestørrelse til effekten, og kørsels
behovet, lad være med at overdiminsionere.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Martin!
- Mester Medlem
- Indlæg: 590
- Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
- Geografisk sted: Fyn
Morten VJ skrev:Nu er der bare en lille forskel på en v8 og en r4 motor.
Antallet af forbrændinger pr motor omdrejning.
På en v8 motor er det svært at føle at en cylinder halter.
Men på en r4 føles det som verdens undergang.
Ja dyserne kan blive for store, og det vil gå ud over tomgangen
+ folk er forskelige ifht. hvad der er accepeltabelt ift. motorgang.
Vælg en passende dysestørrelse til effekten, og kørsels
behovet, lad være med at overdiminsionere.
MVH
Morten
Ok det vil sige at vis de nu skal være ca 450ml og man køber nogen der er 550-600ml går det ikke..
De koster bare nemt 500kr og op pr stk, så ikke sådan nogen man bare køber stort ind af..
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Som jeg skrev der er forskel på mennesker.
Mine 440 ml/min dyser har en PW på ca 2,3ms ved 900 omd./min.
På en 2,3l motor, og en ønsket afr på 14,2-1.
Selvom jeg bruger Hires. coden, så er tomgangen ikke helt som jeg ønsker.
Dvs den misser en gang i mellem.
Det er lidt som gasspjælds størrelse og udstødnings diameter, og turbo størrelse. Osv.
Størst er ikke bedst, da passende er bedre.
MVH
Morten
Mine 440 ml/min dyser har en PW på ca 2,3ms ved 900 omd./min.
På en 2,3l motor, og en ønsket afr på 14,2-1.
Selvom jeg bruger Hires. coden, så er tomgangen ikke helt som jeg ønsker.
Dvs den misser en gang i mellem.
Det er lidt som gasspjælds størrelse og udstødnings diameter, og turbo størrelse. Osv.
Størst er ikke bedst, da passende er bedre.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Martin!
- Mester Medlem
- Indlæg: 590
- Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
- Geografisk sted: Fyn
Morten VJ skrev:Som jeg skrev der er forskel på mennesker.
Mine 440 ml/min dyser har en PW på ca 2,3ms ved 900 omd./min.
På en 2,3l motor, og en ønsket afr på 14,2-1.
Selvom jeg bruger Hires. coden, så er tomgangen ikke helt som jeg ønsker.
Dvs den misser en gang i mellem.
Det er lidt som gasspjælds størrelse og udstødnings diameter, og turbo størrelse. Osv.
Størst er ikke bedst, da passende er bedre.
MVH
Morten
Er med på hvad du mener, tror jeg da nok
Men efter som jeg ser det er det kun tomgangen det går ud over, vis de er for store...
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Og dellast hvis knasten er af den vilde type.
MVH
Morten
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html