Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 dec 2024, 20:42

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Admin
Admin

lqs skrev:
vag mekaniker skrev:
Salg af endags biletter ville også være en muglighed. Feks til en lørdag. Det KAN lade sig gøre andre steder, festival og lign...
Der er nok mange ting som kunne laves om ...
salg af endagsbillet.... det kan vel ikke lade sig gøre til andet end SØNDAG. hvordan mener du, det skulle kunne lade sig gøre, at finde dig kl 24.00 lørdag ....og fortælle dig at nu måtte du ikke være på pladsen mere.... da din billet ikke gælder længere... blandt 15000 andre tilskuere? MVH. søren

Sagtens…den tallerken blev opfundet helt tilbage på Ringe i 80’erne. -> Adskilt campingområde fra det sjove område og så differentierede armbånd plus lukketider på det sjove område.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

sagtens? ja hvis forholdene var til det! blev der ved med at være fri adgang til teltpladsen på RINGE festigval? nej... sandsynligvis fordi det var umuligt at styre... det ville på VANDEL kræve flere KILOMET extra DOBBELT hegn.... med de extra udgifter mm der hører til. der er vel ca. 1000 mennesker der hører til i PIT området til dhb. eller har lovligt ærinde der... skulle de så kontroleres hver enkelt efter lukketid? praktisk umuligt til et motorløb siger jeg. MVH. søren der ikke betalte til MIDTFYNSFESTIVAL midt i firserne! ikke for en dag heller...

Titel:
Mester Medlem

Omvendt ER det jo DHB - Altså den hurtigste BIL der skal kåres.

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Havneren skrev:
Omvendt ER det jo DHB - Altså den hurtigste BIL der skal kåres.

Ja det er DHB, på en 402 meter. Og ja det er den hurtigste BIL. Men hvor mange andre motorløb regner man ikke reaktions tiden med?

Køren er en del af bilen og derfor syntes jeg at reaktionstiden altid skal tælle med...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem

JEg ved bestemt ikke om jeg vil betegne DHB som et motorløb - Tror heller aldrig på jeg vil komme til at give det den betegnelse.

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
dejligt med nogle gode forslag... og er der flere der vil melde ud så er det nu drenge (og evt piger)

som daniel skriver køre på tværs af klasserne.
har selv foreslået ebbe at man har fri træning den første tid af dagene. eks 4-5 timer til at sætte den bedst mulige tid mod hvem der nu ellers holder ved siden af. jeg kørte mod en PSYCHO svensk kaner båd i belgien. han kørte 10.3 (ca) og jeg 12,6, det var sku cool, selvom jeg tabte. det sætter lidt mere spice på sagerne.

venlig hilsen Lasse

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle
Der, kan du også få min underskrift Lasse...
Sys det er sjovt og se eks. til holeby hvordan de forskelige bil opføre sig, alt efter motor og trækkende hjul..
MVH
Johan O R

Titel:
Admin
Admin

lqs skrev:
sagtens? ja hvis forholdene var til det! blev der ved med at være fri adgang til teltpladsen på RINGE festigval? nej... sandsynligvis fordi det var umuligt at styre... det ville på VANDEL kræve flere KILOMET extra DOBBELT hegn.... med de extra udgifter mm der hører til. der er vel ca. 1000 mennesker der hører til i PIT området til dhb. eller har lovligt ærinde der... skulle de så kontroleres hver enkelt efter lukketid? praktisk umuligt til et motorløb siger jeg. MVH. søren der ikke betalte til MIDTFYNSFESTIVAL midt i firserne! ikke for en dag heller...

Ingen snakker om fri adgang eller dobbelthegn!?! Du er på en FLYVEPLADS = et stort indhegnet område. Bedre forhold fås vel næppe! Logistikken ved DHB er vand i forhold til andre steder. Klart skal det sjove område adskilles og er ikke gratis....fandt da iøvrigt et hegn bag tribunen sidste år som alternativ til toiletkøen, så de er da startet.... Kan ikke se leje af hegn til køreområde skulle true deres budget her - overhovedet! De 1000 folk i pitten du ser problem i har naturligvis et armbånd til formålet ligesom aller andre steder med ansatte, frivillige og musikere/kørere. Hvad skulle være anderledes her? Anyway, jeg siger bare at det SAGTENS kan lade sig gøre, og mener også at en enkeltdagsbillet ville være en forbedring.

Et andet kritikpunkt er politikken omkring betaling fra kørere. Hvilken festival lader sine musikere betale for at spille?. I begge lejre er der her tale om grupper som repræsentere hele omdrejningspunktet. Syntes prioriteringen hos DHB kunne være anderledes. Et eksempel er dette års udgangspunkt for deltagerliste => DK's hurtigste dankort vs. hurtigste bil. Den blev dog reddet på målstregen så det ikke var standardbiler og toptunede dankort der rullede ned af langsiden. Men prioriteringen talte lidt for sig selv ...

En stor del af kritikpunkter kan også findes her i denne tråd http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=16007

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: fyn kerteminde
Ja nu er det nogle år :? siden jeg har været med til dhb -- men det var planen at jeg skulle havde været en tur der op i år men kunne kun om lørdagen, men give fuld pris (læs lørdag OG søndag) for at kikke om lørdagen det var såden liiiige i over kanten. Så derfor ved jeg skitte lige hvordan der ser ud der oppe - men alt kan vel lade sig gøre HVIS man vil. Armbånd lyder fint i min øregang.
Kan heller ikke se hvorfor man skal betale for at køre - der kommer jo så rigeligt for at kikke, og de kunne nemt dække de udgifter der er.
Back up til lidt tidtager udstyr - det i år var jo som en fodbold kamp uden en bold :tooth:
Har hørt om nogle som ikke gad og køre søndag, fordi det bare var et stort kaos om lørdagen.....

Alt dette er skrevet ud fra hvad jeg har læst fra denne hjemme side og hørt såden fra mund til mund - så tag det med et gram salt :wink:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sydsjælland
Jeg syntes de skulle starte med at tænke på hvem der er grunden til at de kan af holde et DHB, og det er sgu ikke tilskuerne. De er helt sikkert med til at de kan gøre det til den kæmpe festival det nu engang har udviklet sig til. Men det er nu engang kørerne der står for hvad man skulle mene var midtpunktet for "festivallen" nemlig kåringen af Danmarks hurtigste bil. Men alligevel er forholdene for kørerne bare blevet dårligere og dårligere for hvert år. I år var det alligevel de værste forhold jeg har været udsat for, der var jo absolut ingen plads til kørerne overhovedet vi vare jo bare trykket sammen inde i en lillo indhegning. Og stakkels dem der skulle have været så uheldig at have fået en plads på den side hvor der kun var asfalt og eventuelt havde forestillet sig at de skulle sove ved siden af deres bil... Samtidig skulle kørerne også benytte de samme toiletter som 15000 kampstive brækapperater... Man kunne måske godt have delt det lidt bedre op. Så forholdene i det hele taget for kørerne trænger til en kraftig vurdering!

Det var også lidt irriterende at folk skulle kaldes op allerede inden at motorcyklerne havde kørt hvilket gjorde at vi kom til at stå opppe ved mål hen imod en time inden vi overhovedet skulle køre. Det kunne man måske godt planlægge lidt bedre!

Det var tilgengæld godt at det var hegnet ind hele vejen op til start så man ikke skulle køre blandt fulderikker dér. Men man kunne jo så tilgengæld få glæden af at køre igennem smadrede flasker med sine dejlige varme dæk på vejen tilbage!

Det var vidst lige hvad jeg kunne bidrage med nu her. Er i al fald en af dem der virkelig skal se nogle ændringer før jeg deltager til næste år. Nu betyder det nok ikke så meget hvis jeg er den eneste der ikke deltager, men kunne være interessant at se hvad de ville gøre hvis der ikke dukkede nogen kørere op på grund af for dårlige forhold.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time