Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 12:50

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Barrit
Har set at man kan få ret billige svejsere som er såkaldte Co2 modeller som bare køre med en speciel tråd og man derved kan undgå Co2 flasken, men duer disse svejsere egentligt til noget ? Bilka har lige nu en til 999kr, 85Amp.

Mit brug ville være evt : Lappe en udstødning, Svejse mindre huller i bunden af bilen, lave diverse beslag, osv.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
har prøvet en engang, til sådan en demonstration, syntes det sprutter og sprøjter.. jeg ville ihvertfald ikke gide arbejde med den slags.. men bruger den jo også til daglig

Toyota Corolla '91
1.3 xli Turbo

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
"Turbotråd" sprutter generelt mere - det har ikke så meget at gøre med selve svejseren som med metoden.
Men derudover er jeg ikke ret stor fan af dem i øvrigt når det kommer til "bilbrug".
Min far har sådan en drønnert, og da min gamle 2-fase 120A var gået kold en overgang lånte jeg det. Det var noget hø. Har også prøvet med turbotråd i min 120A da jeg var rendt tør for gas - også noget hø.

Problemet er at det er relativt svært at svejse tyndplade med det tråd - og til bil er det netop noget tyndt sjask ofte (gælder også udstødningen). Skal man krudte en havelåge sammen eller sådan noget, så er det sådan set aldeles brugbart, ikke mindst fordi det er meget mindre følsomt overfor vind - men til netop biler er det meget lidt egnet.
Det sjove er jo at folk "lige vil prøve"/"starte i det små" - men som begynder er det allersværeste at svejse i tynd plade med et billigt værk.
Derfor: Brug pengene på et større, men gerne brugt værk. Mit tidligere 2-fasers 120A var jeg da glad for, og jeg fik lavet mange sjove ting med det - men efter jeg byttede med min fars 3-fasers 180A Migatronic er livet blevet et helt andet, og næh dog hvor er svejsningerne pludseligt også pænere :-).

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Barrit
Ok, ja jeg tror vist at jeg skal overveje det en gang mere inden jeg farer ud og køber en, måske man prøve at se hvor meget mere en brugt alm co2 svejser koster.

Titel:
Moderator

Brian SPC skrev:
Ok, ja jeg tror vist at jeg skal overveje det en gang mere inden jeg farer ud og køber en, måske man prøve at se hvor meget mere en brugt alm co2 svejser koster.

God ide. Kig mindst efter noget semiprof grej i brugt.

Har selv en 200A ESAB til samme pris som en brugbar ny HaraldN maskine koster. Men svejser _langt_ bedre.

Køb kvalitet her, det andet er ofte helt spild af penge, og nærlig usælgeligt bagefter, hvis man skulle fortryde.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: sydjylland
en af vennerne havde en gammel phillips maskine som nok vejede 300kg men den havde kostet 2500 med ny svanehals og lavede pænt arbejde i 0,9mm og gennembrænding i 14mm gods.

de gamle lavet til professionelt arbejde er mere værd nu efter 30år end de billigste nye...-dem har jeg selv en af fra harrald nyborg som jeg ikke kan sige noget pænt om

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time