Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 04:41

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Nyt Medlem

Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Nu ved jeg ikke hvilken MF2 du har, men den turbomotor.dk laver, skal man justere ved hvilket tryk den skal sprøjte.
Kan det tænkes det er det der er galt.
MVh Finn

det er den samme som powerpage.dk s;lger, jo der skal indstilles ved hvilket tryk den skal spr'jte, det er muligt den er blevet skruet ned ved et uheld... men der er flere sm[ting der har gjort at det har v;ret problematisk for mig.... men h[ber jeres r[d her kan hj;lpe mig p[ vej

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Admin
Admin

Med MF2 køres der enten med simpel justerbar tryksensor (2D) eller 3D med mapsensor eller MAF. Der kan kun køres med en af delene.

@Meisner du skriver øverst du har mapsensor, så dermed læser du på ladetrykket (3D = optimalt) og har dermed ingen trykkontakt hvor du justere hvornår systemet skal starte. Det styres gennem mapsensoren. Men det står alt sammen i manualen :wink:

Tryksensoren bruges ofte kun til kompressor løsninger da det er en on/off kontakt, hvor det er "on"-tidspunktet der kan justeres. Dvs. trykkontakten fortæller hvornår systemet skal føde benz liniært med rpm. Det går fint så længe det er kompressor.

Turbo lader ikke liniært med rpm og derfor map eller maf sensor.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brønshøj/Husum
JakobM skrev:
Det er jeg ikke enig i når sammenligningen er en chip.

Hvis der ikke er mulighed for at udskifte hele den originale motorstyring til fordel for f.eks. MS, EFI, Wolf eller andet, eller hvis man hurtigt vil kunne afmontere det eftermonterede, så er tilskud en ganske udmærket løsning.

Derfor er jeg helt enig med dig. Med eftermonteret turbo hvor man ind i mellem laver småændringer i ladetryk o.a. er det en lækker situation at man selv kan mappe ind på tilskuddet. Jeg har godt nok ikke selv kørt med MF2, men kører med SMT6 fra perfectpower som tilskudsystem (kan trække 6 ekstra dyser ud over de mange snyltefunktioner) og på de snart 2 år jeg har kørt med tryk, har jeg mappet den om 3-4 gange - først på grund af monteringen af smedede stempler og forhøjet ladetryk, dernæst på grund større turbo og derind imellem for at opnå bedre kørbarhed. Ulempen ved tilskud er at der kan opstå lidt on/off føling med tilskuddet på grund af den lange vej fra dysemonteringen til indsugningsmanifolden, men fordelen netop at man selv kan finjustere.

Helt optimalt er det som du er inde på med en MAP sensor i måsen på tilskudssystemet, specielt hvis man har adgang til at mappe med en bredbåndssonde og AFR måler. Med sådan en til låns (tak til Jonas Olsen) har jeg faktisk fået min bil til at køre som om den var født med trykladning.

Sammenlignet med hvad RH (bare et eksempel) skal have for at lave motorstyring, kan de mange gange jeg har mappet boksen om, vist have gjort mig fattig... nåja, og så kan SMT6 også justere tænding, blanding hen over de originale dyser, lambda, MAP, setpoint control, og ja jeg kunne blive ved.. ;)

Senest rettet af duckstar 23 aug 2006, 07:21, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Nyt Medlem

JakobM skrev:
Med MF2 køres der enten med simpel justerbar tryksensor (2D) eller 3D med mapsensor eller MAF. Der kan kun køres med en af delene.

@Meisner du skriver øverst du har mapsensor, så dermed læser du på ladetrykket (3D = optimalt) og har dermed ingen trykkontakt hvor du justere hvornår systemet skal starte. Det styres gennem mapsensoren. Men det står alt sammen i manualen :wink:

Tryksensoren bruges ofte kun til kompressor løsninger da det er en on/off kontakt, hvor det er "on"-tidspunktet der kan justeres. Dvs. trykkontakten fortæller hvornår systemet skal føde benz liniært med rpm. Det går fint så længe det er kompressor.

Turbo lader ikke liniært med rpm og derfor map eller maf sensor.

ja, det læste jeg mig også frem til efter jeg havde svaret på tidligere indlæg, der er mange ting at huske, men ja den er lidt gal når man begynder at vil lave to forskellige modstridende ting :damn:

men nu prøver jeg at gå ned og skrue på bilen igen, håber at kunne finde rpm på kablet der går til kondensator, og så håber jeg samtidig at kunne få styr på benzinmængden, håber at hvis den får ordenlig rpm signal kan den hitte ud af at den ikke bare skal åbne max for tilskudsdyser som den har gjort hidtil, ellers må der jo stilles lidt mere.....

Skriver igen når jeg har forsøgt, enten med en dyb tak for alle svarene, eller med endnu mere desparation i sindet...

Titel:
Nyt Medlem

kan heller ike fange tænding på det kabel der kører hen til kondensator, jeg begynder sgu at tro at den mf2 er kaput... kan ikke fange rpm nogle steder... :damn:

Titel:
Nyt Medlem

meisner skrev:
kan heller ike fange tænding på det kabel der kører hen til kondensator, jeg begynder sgu at tro at den mf2 er kaput... kan ikke fange rpm nogle steder... :damn:

nu har jeg så været ved lokale tunings-tryllefirma, fik konstateret at nogle af de kabler jeg har haft fat i var dem med signal, men ingen forskel gjorde, ej heller grundet distænding, og jeg gik ned på 2 cyl, heller ingen succes, trods jeg gik hele spektret igennem.

Der er intet andet at gøre end at køre ud og få den chippet ind, nogend er kender et sted det kan gøres til en fornuftig penge med et fornuftigt resultat, helst på sjælland

Titel:
Admin
Admin

Ring til HS-trading 70 20 04 89 de chipper på sjælland og er samtidig også ekspert på MF2 :mrgreen:

Titel:
Nyt Medlem

JakobM skrev:
Ring til HS-trading 70 20 04 89 de chipper på sjælland og er samtidig også ekspert på MF2 :mrgreen:

ja okay, det kunne jo også være det bare var mig der er blevet kørt helt ud på et sidespor...

men går også lige og overvejer om jeg skulle erhverve mig et MS anlæg i stedet.... Har fået et fornuftigt tilbud

Takker

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time