Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 04:21

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Nyt Medlem

Som emne, jeg har lige monteret en lille turbo på min saxo vts 8v, der er ligeledes monteret et MF2 anlæg med mapsensor, og 2 tilskudsdyser.

Mit problem er bare at jeg kan sgu ikke hitte rundt i at få det til at fungere, når det hele er sat til og jeg drejer nøglen så smider den bare overdrevet meget benzin ud, og den drukner...

Det hele har tidligere siddet på en anden saxo, samme størrelse motor, og er taget direkte derfra og sat på min, det virkede uden problemer på den...

Der er slange fra indsugningen til mapsensor, strøm og og stel til MF2 boks, den skal så have signal fra tændingen, efter hvad jeg kan se så skal den have stel fra tændspolen, men jeg har ikke tændspole på min, men en give på gearkassen, og så et komplet tændingsanlæg lige ovenover toppen. Men giver sender efter min forståelse også et stel (minus) signal, men det ændrer ikke på noget af det.

Er der nogen der har en ide om hvad der lige er gået galt, og evt en i nærheden af vestsjælland der har mulighed for at hjælpe mig ud af denne kattepine

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brønshøj/Husum
meisner skrev:
....men jeg har ikke tændspole på min

Ahva? Hvordan vil du så bilde mig ind at dit tændingsanlæg sætter fut i tændpindene?

Nyt Medlem

duckstardeluxe skrev:
meisner skrev:
....men jeg har ikke tændspole på min

Ahva? Hvordan vil du så bilde mig ind at dit tændingsanlæg sætter fut i tændpindene?

ja sådan en gammeldaws en ihvertfald selvfølgelig er der en eller anden form for noget tændspole, men det er af en nyere slags (selve motoren) og der gar jeg ikke lige så stor erfaring, har rodet mest med ældre biler

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Randers
drop det mf2. og få bilen chippet ind. det er bedre for motoren. og nok os billigere for dig rent økonomisk. ang benzin. og så kan de til og med os hente flere hk.

Titel:
Nyt Medlem

Kws skrev:
drop det mf2. og få bilen chippet ind. det er bedre for motoren. og nok os billigere for dig rent økonomisk. ang benzin. og så kan de til og med os hente flere hk.

Ja du har sgu nok ret, så må man jo bare krydse fingre for at de dyser der sidder i standard kan føde nok, ellers må de jo også skiftes........

Har overvejet lidt at smide MS på, har fået et fornuftigt tilbud på et komplet anlæg.

Nogle steder på sjælland der anbefales til at få bilen chippet til turbo

Titel:
Admin
Admin

Kws skrev:

Det er jeg ikke enig i når sammenligningen er en chip. Med MF2 har du fuld mulighed for at justere på blandingen nu og senere hen uden at det koster noget. Og da du har sat systemet op i 3D mode så er du faktisk godt kørende (selvfølgelig afhængig af dine dyseplaceringer).

@Meisner: Downloaded og gennemlæs MF2 manualen her på siden - findes under produkter (HS-trading) http://www.powerpage.dk/produkter_mf2_1mf2.aspx

Her står alt hvad du skal vide og bruge til installeringen.

Tilslutning til tænding har ikke noget med stel at gøre, men derimod rpm.

Titel:
Nyt Medlem

JakobM skrev:
Kws skrev:

Det er jeg ikke enig i når sammenligningen er en chip. Med MF2 har du fuld mulighed for at justere på blandingen nu og senere hen uden at det koster noget. Og da du har sat systemet op i 3D mode så er du faktisk godt kørende (selvfølgelig afhængig af dine dyseplaceringer).

@Meisner: Downloaded og gennemlæs MF2 manualen her på siden - findes under produkter (HS-trading) http://www.powerpage.dk/produkter_mf2_1mf2.aspx

Her står alt hvad du skal vide og bruge til installeringen.

ja jeg ved godt at det er rpm, men ifølge brugsanvisningen (som jeg havde fundet via dette site inden indlæg) skal det tilsluttes den negative del af tændspolen, men kan ikke helt hitte ud af hvor fanden jeg skal sætte den til da jeg ikke kører med den gammeldags tændspole... men jeg har nogle ledninger der kører op til tændingsdelen der sidder monteret (skruet fast) lige over tændrørene med nogle tændrørshætter fast monteret på den tændingsdel. der er to ledninger der kører plus op i et signal, en med fast strøm når bilen er startet, og en der kører hen til en lille sort boks monteret på stel, er det nogle af disse jeg skal bruge???

Tilslutning til tænding har ikke noget med stel at gøre, men derimod rpm.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hårup v/Silkeborg
meisner skrev:
ja jeg ved godt at det er rpm, men ifølge brugsanvisningen (som jeg havde fundet via dette site inden indlæg) skal det tilsluttes den negative del af tændspolen, men kan ikke helt hitte ud af hvor fanden jeg skal sætte den til da jeg ikke kører med den gammeldags tændspole... men jeg har nogle ledninger der kører op til tændingsdelen der sidder monteret (skruet fast) lige over tændrørene med nogle tændrørshætter fast monteret på den tændingsdel. der er to ledninger der kører plus op i et signal, en med fast strøm når bilen er startet, og en der kører hen til en lille sort boks monteret på stel, er det nogle af disse jeg skal bruge???

Hey...

Uden at have kendskab til mf2, men generalt, skulle dette virke:

På dine tændspoler (DIS-tænding, 2 tændspoler med 2 tændrør på hver) kan du måske fange rpm på kondensatoren (den lille boks på stel), ellers skal du fange en ledning på tændspolen, der ikke har "+"(altså kl 1), så skulle den være der...

Du vil nok skulle sætte mf2 til 2xrpm, da du kun "fanger" hver anden kl 1, grundet Dis-tændingen...

VH Jesper

Vedhæftede filer:
Filkommentar: det er så'rn nogle tændspoler du har ik?!
tændsp-vts.jpg
tændsp-vts.jpg [ 4.49 KiB | Vist 1500 gange ]

Titel:
Mester Medlem

Nu ved jeg ikke hvilken MF2 du har, men den turbomotor.dk laver, skal man justere ved hvilket tryk den skal sprøjte.
Kan det tænkes det er det der er galt.
MVh Finn

Titel:
Nyt Medlem

JesperKonge skrev:
meisner skrev:

Hey...

Uden at have kendskab til mf2, men generalt, skulle dette virke:

På dine tændspoler (DIS-tænding, 2 tændspoler med 2 tændrør på hver) kan du måske fange rpm på kondensatoren (den lille boks på stel), ellers skal du fange en ledning på tændspolen, der ikke har "+"(altså kl 1), så skulle den være der...

Du vil nok skulle sætte mf2 til 2xrpm, da du kun "fanger" hver anden kl 1, grundet Dis-tændingen...

VH Jesper

ja det kan ikke ligne meget mere end den p[ billedet...

Jeg kan godt f'lge dig hvor du vil hen, mener at boksen allerede er sat op til dobbelt, da den har siddet p[ en anden saxo...

Og ja der sidder 4 ledninger i et stik, hvorfra kun den ene ikke har plus, det er den der k'rer hen til kondensatoren, jeg pr'ver og luse mig ind p[ den og ser om ikke den kan give det n'dvendige signal

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time