Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 04:47

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Sydsjælland
Hej

Jeg har forelsket mig lidt i en Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 Turbo fra årgang 98-99
Og faldt over en anden Mitsubishi som ikke siger mig så meget men det gør dens motor en 3000GT Twin-turbo . Syntes udfra billeder osv at de to biler ligner meget hinanden og derfor dette spørgsmål..

Da jeg er ude efter at finde en bil i USA hvor motoren er stået af eller ligende at få en 3000GT motor lagt ned i en Eclipse - KAN MAN DET ???

Som mange ved så er de lidt syge derovre og som der findes mht Ford en opskrift på de ting man kan eller skal ændre for at få lagt en 16v´er ned i en mrk4 så ville det være kanon hvis en evt vidste om dette passer sammen og evt hvis en smule ændring af ophæng osv så en opskrift på det også.

Hvis der er folk der ved hvad for sider ud over ebay.com hvor man kan finde brugte biler som fx samlignet med bilbasen, dba, mobile.de osv osv så skriv dem gerne her også ..

Takker

c",)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
jeg har ikke nogle erfaringer med bilen, men hvis du har planer om at importere en bil fra us, vil jeg råde dig til at finde et seriøst forum for de biler i us, og finde en eller flere der der kan hjælpe dig. på den måde kan de være dine "øjne" på en ny bil i stedet for at bestille den hjem og bare håbe på det bedste. de vil også vide hvad der skal kigges efter og hvad det må koste. led helst efter en fra californien f.eks. der kender de dårligt ordet rust.

jeg mener at der er en side med biler til salg der hedder www.craigslist.com

www.slavteren.tk

Titel:
Medlem

Tusinde tak .

Det er bestemt en stor hjælp - vil da lige prøve den side der ..

c",)

Hvis andre kender nogle sider såååå skriv skriv skriv

Titel:
Medlem

hmm evt svenske sider - som omhandler salg af biler kan bruges - så slipper jeg da for fragten

Titel:
Mester Medlem

den 2 liters motor er på mange måder at foretrække. ang. biler fra CALIFORNIEN uden rust..... nogen der har hørt om saltvand? der er masser af biler derfra der er utroligt rustne. samtidig er der rigtig mange af dem, der er repareret utroligt dårligt! MVH. søren
PS. kig på biler i TYSKLAND i stedet for SVERIGE, det er i hvert fald det svenskerne gør! der er mange US modeller der også, tidligere var der over 300000 us soldater i bare vesttyskland!

Titel:
Medlem

Soldater .. smiler .. I turbobiler, sikke en krig den ville gå hurtigt ..

Ik nok med rust eller noget det er også nemmere lige at se forbi sydtyskland efter en bil end i usa . det man ser på billeder er jo ikke altid det samme man får . forstå mig ret ..

Takker.. har set på nogle i tyskland men ikke fundet en 4x4 turbo fra 98,99 endnu..

Titel:
Mester Medlem

der er mange sjove biler i de. af samme grund. EGON (GADBJERG MOTORIMPORT) har en US model SUPRA mk 4 stående. selv har jeg en GMC typhon. begge er biler, der ikke officielt blev solgt i tyskland. men de er helt sikkert kommet ind via en base med us personel. MVH. søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

en ting vil jeg gi dig ret i søren, de kan sq ikke finde ud af at lave rust hvis der endelig kommer noget.

www.slavteren.tk

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: sydjylland
Roder selv mitsu og efter hvad jeg har fundet i de amrikanske sider er løsningen en 2,4 motor med 2,0top.

Altså når vi skal bruge koderne så er det en 4g63top på en 4g64motor. det giver 2,4.-
Eller en 4g64 krummerrik i en 4g63 motor. den løsning giver 2,3 men det er en løsning som de tager 8000rpm på selvom det er 100mm i slaglængde

der er tun firmaer der vil sælge en ny 4g63krummerik og smede stempler og plejlstænger for ca 2000$.

du skal bare lige huske at der også bliver betalt told af fragten og at der er skide langt fra usa til dk med så tunge stumper.

Hvis jeg havde et job med mange rejser derover tror jeg at jeg ville få et sæt med hjem i løbet af et par ture...

Senest rettet af uno 12 aug 2006, 19:54, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

endu en grund til at gøre sig gode venner med nogle derovre. det kan jo være at en af dem vil give det til ham som en gave, så er der nemlig hverken told eller moms på :wink:

jeg er glad for mine amerikanske venner i hvert fald :lol:

www.slavteren.tk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time