Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 05:08

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Nyt Medlem

Geografisk sted: Århus, Danmark
-----------------------------
Update 2..

Nå, så blev der leget lidt mere.
Pema (En KÆMPE tak til dig, for hjæpen. Super dejligt at der findes folk som dig :D) fra VAGcars.dk mente det måske kunne være min N75 ventil der buggede. Han kørte tilfældigvis med N75 "J" modellen, som jo skulle være bedre. Vi prøvede at montere hans ventil på min bil. Samme resultat som tidligere.
Vi loggede, via. VAG-com, hvordan ladetrykket opførte sig.
Den største ting vi lod mærke til er at min turbo ca. er 5 sekunder om at spoole op, hvor Pema's Golf 4 1,8T er ca. 1 sekund om at spoole op. Hvad kan være skyld i det?
Ud over det var min boost kurve ikke særlig pæn, men den definerede (ønskede) kurve var heller ikke nær så pæn som Pema's.

Som et sidste forsøg prøvede jeg at skifte til org. recirkulerende dumpventil, så bilen nu er 100% std. ud over det ændrede program. Samme resultat :evil:

Pema udlæste også fejl via. VAG-com - Ingen fejl.

Nu er jeg godt nok ved at gå kold i det her.. Nogen forslag?
Bilen er træls at køre i fordi den ikke opfører sig som den skal, og den bølger i effekten osv. :cry:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Hvor højt er turbo-trykket stilt på wastegaten? Nu kender jeg ikke helt til, hvordan trykket på sådan en vag bliver kontrolleret, men kunne man ikke forestille sig, at wastegaten er for slap, og den dermed bliver blæst op?
Kan du ikke koble ventil-styringen fra, og tjekke hvad wastegate-trykket står til?
Daniel.

Titel:
Nyt Medlem

Saab-Daniel skrev:
Hvor højt er turbo-trykket stilt på wastegaten? Nu kender jeg ikke helt til, hvordan trykket på sådan en vag bliver kontrolleret, men kunne man ikke forestille sig, at wastegaten er for slap, og den dermed bliver blæst op?
Kan du ikke koble ventil-styringen fra, og tjekke hvad wastegate-trykket står til?
Daniel.

Det er der ikke pillet ved, trykket bliver styret i ECU'en :)
Og med alle de 1,8T'er der kører rundt med chip, tror je ikke det er der problemet ligger :)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Nope, det er meget muligt, mit tryk er også styret af elektronik, men der er stadig stilt et grundtryk på wastegaten. Og hvis det har været galt fra starten? Jeg gætter som sagt bare, men dårlig hjælp er bedre end ingen hjælp :D
Daniel.

Titel:
Nyt Medlem

Saab-Daniel skrev:
Nope, det er meget muligt, mit tryk er også styret af elektronik, men der er stadig stilt et grundtryk på wastegaten. Og hvis det har været galt fra starten? Jeg gætter som sagt bare, men dårlig hjælp er bedre end ingen hjælp :D
Daniel.
Okay :)
Den ydede jo 152 hk og 261 nm std. kontra 150/220 opgivet. Så tror det ikke?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Nej så lyder det jo sådan set ganske fint... Håber du funder en løsning på dit problem snart!
Daniel.

Titel:
Nyt Medlem

Saab-Daniel skrev:
Nej så lyder det jo sådan set ganske fint... Håber du funder en løsning på dit problem snart!
Daniel.
Det gør jeg GODT nok også :) Er ved at være godt træt af det :) hehe

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Som Daniel siger, det kan godt være selve WG-forespændningen der er for lille, på mange Transporter TDI er det kendt som en sygdom de alle har, at turboen pludselig bliver meget langsom til at spoole op, og mange folk investerer i nye turboer, men faktisk er det WG beslaget der går løs på 9 ud af 10...
Jeg hælder nu mest til at problemet ligger i softwaren, med mindre "Specified Boost" ligger konstant også når bilen laver ladetryks-dykket?

Titel:
Mester Medlem

samtidig kunne man godt mistænke, at det høje moment på standard programmet, skyldes at RPM er tastet forkert ind. blot en tanke... MVH. søren

Titel:

Geografisk sted: Århus
Faldt lige over tråden her.

For ikke at forvirre mere end højest nødvendigt, synes jeg lige det skal siges at jeg kom til at kvaje mig da Muggs og jeg kiggede på opspolningstider for turboerne - der er jo væsentligt forskel på om man starter ved 2- eller 3000 omdr. :oops:

Her er nogle relativt sammenlignelige kurver i stedet:

Min Golf: http://peecee.dk/?id=49892
Seaten: http://peecee.dk/?id=49893

Opspolingen minder om hinanden, så det er der nok ikke noget problem i.

Egentlig ligner de to kurver for faktisk tryk hinanden en del, bortset fra at Seatens ligger en del højere, og at specificeret tryk falder ved højere omdrejninger.

Nu kender jeg ikke specifikationerne for den motor Seaten kører med, herunder hvilken turbo den benytter, men kan den motor godt køre med så højt ladetryk?

Mvh. Pema

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time