Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 13:33

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 86 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Næste
Forfatter besked

Hej Alle her inde på powerpage,
Jeg har lige haft min tipo på rulletfelt men syns den har et stort tab på hjulne i forhold til hvad den har i motoren, men hvad er rimlig ?
Skal lige siges der er monteret 18" på tipoen så det trækker nok noget ned
men til the faq-

motor 70,3KW

og på hjul 52,5kw

det er et tab på 17,8Kw er det ikke et meget stort tab eller er det meget normalt ?

Mvh Daniel Ekelund

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

det lyder af meget. men det er sikkert ikke så stort (altså tabet) i virkeligheden.... på vejen!
store fælge er som regel lig med lave dæk, det burde give lavere rullemodstand på et rullefelt..... en ting som hvilket gear man ruller i, har rigtig meget at sige, dvs det er nok mere hastigheden der gør forskellen.... altså om hjulene kører rundt med 100 eller 300kmt.... prøv at læg udskriften ind her, så er det meget nemmere at gøre sig klog på! MVH. søren

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rødkærsbro
Jeg har hørt fra min gamle lærer på teknisk skole at et effekt tab på ca. 30% let kan forekomme gennem transmission, trækaksler osv.

Der er vist også mere effekt tab gennem transmissionen på en baghjulstrækker end på en forhjulstrækker. Det skyldes at meget går tabt gennem kardanaksel, hardyskiver, bagtøj osv...

Mvh. Bay

Mester Medlem

ekelund skrev:
Hej Alle her inde på powerpage,
Jeg har lige haft min tipo på rulletfelt men syns den har et stort tab på hjulne i forhold til hvad den har i motoren, men hvad er rimlig ?
Skal lige siges der er monteret 18" på tipoen så det trækker nok noget ned
men til the faq-

motor 70,3KW

og på hjul 52,5kw

det er et tab på 17,8Kw er det ikke et meget stort tab eller er det meget normalt ?

Mvh Daniel Ekelund

Jeg mener ikke det er så urealistisk. Jeg har rullet og være med til at rulle mange helt standart biler og jeg syntes tit de ligger der omkring omkring - SPECIELT med kold gearkasseolie.

V/h Chr

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem

bay skrev:
Jeg har hørt fra min gamle lærer på teknisk skole at et effekt tab på ca. 30% let kan forekomme gennem transmission, trækaksler osv.

Der er vist også mere effekt tab gennem transmissionen på en baghjulstrækker end på en forhjulstrækker. Det skyldes at meget går tabt gennem kardanaksel, hardyskiver, bagtøj osv...

Mvh. Bay

En baghjulstrækker består jo ikke af flere komponender end en forhjulstrækker - Lige bortset fra kardanakslen da. Hvis det så oven i købet er med stiv bagaksel vil jeg påstå at der måske endda går mindre tabt i en baghjulstrækker.

V/h Chr

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:

her et billede af det.
http://www.fiatklubdanmark.dk/files/tipo_210.jpg

Titel:

hvad syns i ellers om kurven det ser vel ikke ud som om der er nogle vilde dyk.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Havneren skrev:
bay skrev:

Mvh. Bay

En baghjulstrækker består jo ikke af flere komponender end en forhjulstrækker - Lige bortset fra kardanakslen da. Hvis det så oven i købet er med stiv bagaksel vil jeg påstå at der måske endda går mindre tabt i en baghjulstrækker.

V/h Chr

Jeg vil så mene at en 2 meter lang kardanaksel tager rimiligt meget effekt.

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Hvordan har de målt motoren?

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:

for at være ærlig så ved jeg det ikke :( men fik ikke nogen udskrift så jeg kunne se for hver cylinder. det her var hvad jeg fik med.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 86 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Næste

Alle tider er UTC + 1 time