Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 13:33

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 86 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 04 aug 2006, 12:50 
Offline

Tilmeldt: 04 aug 2006, 12:44
Indlæg: 4
Hej Alle her inde på powerpage,
Jeg har lige haft min tipo på rulletfelt men syns den har et stort tab på hjulne i forhold til hvad den har i motoren, men hvad er rimlig ?
Skal lige siges der er monteret 18" på tipoen så det trækker nok noget ned
men til the faq-

motor 70,3KW

og på hjul 52,5kw

det er et tab på 17,8Kw er det ikke et meget stort tab eller er det meget normalt ?

Mvh Daniel Ekelund


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2006, 13:43 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
det lyder af meget. men det er sikkert ikke så stort (altså tabet) i virkeligheden.... på vejen!
store fælge er som regel lig med lave dæk, det burde give lavere rullemodstand på et rullefelt..... en ting som hvilket gear man ruller i, har rigtig meget at sige, dvs det er nok mere hastigheden der gør forskellen.... altså om hjulene kører rundt med 100 eller 300kmt.... prøv at læg udskriften ind her, så er det meget nemmere at gøre sig klog på! MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2006, 14:34 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 apr 2005, 19:17
Indlæg: 152
Geografisk sted: Rødkærsbro
Jeg har hørt fra min gamle lærer på teknisk skole at et effekt tab på ca. 30% let kan forekomme gennem transmission, trækaksler osv.

Der er vist også mere effekt tab gennem transmissionen på en baghjulstrækker end på en forhjulstrækker. Det skyldes at meget går tabt gennem kardanaksel, hardyskiver, bagtøj osv...

Mvh. Bay


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 aug 2006, 14:47 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
ekelund skrev:
Hej Alle her inde på powerpage,
Jeg har lige haft min tipo på rulletfelt men syns den har et stort tab på hjulne i forhold til hvad den har i motoren, men hvad er rimlig ?
Skal lige siges der er monteret 18" på tipoen så det trækker nok noget ned
men til the faq-

motor 70,3KW

og på hjul 52,5kw

det er et tab på 17,8Kw er det ikke et meget stort tab eller er det meget normalt ?

Mvh Daniel Ekelund


Jeg mener ikke det er så urealistisk. Jeg har rullet og være med til at rulle mange helt standart biler og jeg syntes tit de ligger der omkring omkring - SPECIELT med kold gearkasseolie.

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2006, 14:49 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
bay skrev:
Jeg har hørt fra min gamle lærer på teknisk skole at et effekt tab på ca. 30% let kan forekomme gennem transmission, trækaksler osv.

Der er vist også mere effekt tab gennem transmissionen på en baghjulstrækker end på en forhjulstrækker. Det skyldes at meget går tabt gennem kardanaksel, hardyskiver, bagtøj osv...

Mvh. Bay


En baghjulstrækker består jo ikke af flere komponender end en forhjulstrækker - Lige bortset fra kardanakslen da. Hvis det så oven i købet er med stiv bagaksel vil jeg påstå at der måske endda går mindre tabt i en baghjulstrækker.

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2006, 15:10 
Offline

Tilmeldt: 04 aug 2006, 12:44
Indlæg: 4
her et billede af det.
http://www.fiatklubdanmark.dk/files/tipo_210.jpg


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2006, 15:11 
Offline

Tilmeldt: 04 aug 2006, 12:44
Indlæg: 4
hvad syns i ellers om kurven det ser vel ikke ud som om der er nogle vilde dyk.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2006, 15:21 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Havneren skrev:
bay skrev:
Jeg har hørt fra min gamle lærer på teknisk skole at et effekt tab på ca. 30% let kan forekomme gennem transmission, trækaksler osv.

Der er vist også mere effekt tab gennem transmissionen på en baghjulstrækker end på en forhjulstrækker. Det skyldes at meget går tabt gennem kardanaksel, hardyskiver, bagtøj osv...

Mvh. Bay


En baghjulstrækker består jo ikke af flere komponender end en forhjulstrækker - Lige bortset fra kardanakslen da. Hvis det så oven i købet er med stiv bagaksel vil jeg påstå at der måske endda går mindre tabt i en baghjulstrækker.

V/h Chr


Jeg vil så mene at en 2 meter lang kardanaksel tager rimiligt meget effekt.

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2006, 15:26 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Hvordan har de målt motoren?

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2006, 16:32 
Offline

Tilmeldt: 04 aug 2006, 12:44
Indlæg: 4
for at være ærlig så ved jeg det ikke :( men fik ikke nogen udskrift så jeg kunne se for hver cylinder. det her var hvad jeg fik med.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 86 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 49 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team