Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 07:58

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 03 aug 2006, 13:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Er kommet i et lille dilema, skal jeg have bygget en indsugning manifold eller ej.

Er kommet til at tænke på om der er noget at hente ved at bygge en ny med indsygningrør i den rigtigelængde og plenunkammer, eller om forskelden vil være så lille at det ikke er besværet værd, da den originale som jeg køre med nu jo passer precist på motoren, plus gaskabel mm.

Havde også på et tidspunkt om at jeg ville have et sæt MC spjældhuse på den, men da jeg jo har en plan om at den skal tryklades i løbet af vinteren, er det hvist ikke så aktuelt længere.

Hvad ville være bedst??? bilen bliver brugt lidt til hverdag, træf ture og måske lidt race. Nu er motoren jo ikke så stor, så den går nok længere tid på næsten fuldgas end en almindelig bil.

Har 3 muligheder:
1* bruge den originale manifold, og bare gøre noget ud af de små detaljer og udseende af den(maling)

2* Bygge en ny med indsugnings rør i den rigtige længde (har regnet mig frem til at de skal være ca32 cm. lange) og med et plenum kammer på ca. 1L.

3* Montere et par MC. sjældhuse og der til bygge et plenumkammer.

Men igen alt dette er forberedser på trykladning.

Ps. er der nogen der kan anbefale en passende turbo???

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 aug 2006, 13:55 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Jeg ville synes at 3 ville være den fedeste løsning, men ellers nok nummer 2..

Det ville også lyde meget godt..

Vedr turbo så mener jeg engang at have set at Smart har nogen biler omkring 1.0 med turbo.. Så det engang da en dansker ville bruge turboen til noget Honda Dax..

Ellers ville en almindelige turbo fra noget 2.0 turbodiesel også passe rimeligt godt? Og de er jo rimelige nemme at finde+at få plads til.. Fylder ikke meget... Ups. troede din bil var ~1000 ccm.. Ellers findes Hyundai Getz også i en 1,5 ltr turbodiesel...

Hilsen
Jesper Andersen

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Senest rettet af Zorak 03 aug 2006, 13:57, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 aug 2006, 13:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Sådan ser det ud nu


Ville ellers have lagt et billede ind men kan pt. ikke lige få det til at virke. :cry:

Hvordan f****** skrumper man et billede så man kan ligge filen ved??? billedet fylder lige nu ca1250Kb.

d. 4/8 06 så lykkeds det med billede.


Vedhæftede filer:
Min motor 06 5.......jpg
Min motor 06 5.......jpg [ 95.34 KiB | Vist 1989 gange ]

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Senest rettet af Lars E 04 aug 2006, 08:56, rettet i alt 2 gange.
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 aug 2006, 14:09 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Har 3stk liggende, den ene er for lille de 2 andre er til den store side.

1* Daihatzu charat 88' 1,0 turbo 45Hk. = lidt for lille (AISIN ???)
2* Cit Xsara 2,0 HDI 90Hk. = lidt for stor (KKK K03)
3* Cit 1,6 16V HDI 110Hk. = for stor (Garrett GT1544V)

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 aug 2006, 16:33 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Jeg ville nok vælge den fra Daihatsu'en så...

Vedr resize af billeder er der en guide her...
http://stalkerzone.dk/?id=hentguide&side=29

Hilsen
Jesper Andersen

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 aug 2006, 18:52 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
Den Daihatsu-lader, er det fra en diesel eller en gtti?
Vedr. resize - Hent "irfanview" og din dag er redet :-) (find den på google)

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 aug 2006, 19:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
I følge ham der skal bygge min manifold, er nr. 2 det helt rigtige hvis du skal køre med tryk.

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2006, 00:17 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Brisse skrev:
Den Daihatsu-lader, er det fra en diesel eller en gtti?
Vedr. resize - Hent "irfanview" og din dag er redet :-) (find den på google)


Den daihtsu turbo er fra en benzin...

Kender godt irfanview, men det andet er da nemmere at forstå for ikke computer intreserede? :)

Hent programmet (http://www.microsoft.com/windowsxp/down ... rtoys.mspx) installer det, højreklik på de billedfiler du vil ændre størrelse på (resize pictures), vælg størrelse i program og klik ok.. nemmere kan det ikke være........ :roll:

Hilsen
Jesper Andersen

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2006, 05:22 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jul 2006, 15:58
Indlæg: 315
Hey Lars

Hvor meget vil du ofre på en turbo???

Jeg har kontakt til en gut i England der bygger hybridturboer dvs. han afstemmer udst. hust efter motoren og montere en så stort som muligt kompressorhus...

Mvh

Andy


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2006, 08:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Hey,
Regner også med at gå efter model nr.2, men det kunne bare være sjovt at finde ud af om hvor stor forskelden på den originale og en special bygget.

Den diahatzu turbo er fra en diesel, hvis den var fra en benzin ville størrelsen sikkert passe bedre.

Hvad jeg vil ofre på turbo??? har ikke lagt noget budget, men for en turbo der til passet min motor lyder jo tillokkende. hva plejer de nårmalt at ligge på (Kr.)??? den skal jo nok bygges på noget af det minste, regner ikke med at skal have mere end 70Hk. (vis den kan lave flere og samtidig holde vil det være fint)




Angående billedresize så kan jeg ikke bruge den fra michosoft da den er til XP og jeg køre med en gammel PC med 98 på.

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team