JakobM skrev:
Jeg har på skrift fra T&S at montering af intercooler, turbo, turbomanifold, ny motorstyring, oliekøler på min N/A pug ikke er en konstruktiv ændring. Hvis en synsman spørger efter dokumentation for forøget forurening, støj, vægt eller lavere stabilitet (hvilke er de ting tüv eller importøren godkender) på en ny intercooler på en bil som har IC standard, ville jeg køre 500m længere ned af gaden og syne den der.
Ok, prøver lige igen, ikke at jeg gider tærske langhalm på en evindelig diskussion. Tror der er blandet nogle ting sammen her, og nogle grundige misforståelser hist og pist.(i hele tråden)
Du har altså T&S accept for at dit turbokit ikke er en konstruktiv ændring. Fint. Det betyder alene at du ikke skal betale afgift for det. Det betyder intet for lovligheden, så længe FS ikke også har sat god.
Hvis en synsmand spørger efter dokumentation for forurening så kan du stikke din afgiftsfritagelse fra T&S op hvor solen ikke skinner. De kigger på kroner/ører.
SB og FS kigger på lovligheden, og er pligtig til at anmelde det til T&S hvis de tror det koster afgift også.
Ja, du kan køre ned af gaden og finde en anden synsmand der måske er blind i et niveau man kan betale sig til, og få den synet uden han kræver dokumentationen, men du kommer aldrigt til at kunne bruge din dokumentation fra T&S overfor SB/FS.
Det er faktisk sket at folk har fået betalt afgift for noget de ikke har kunnet få synet.
Bilen er stadigt ikke lovlig selvom synsmanden var blind den pågældende dag.
Gad i grunden vide hvordan det forholder sig når den første synsmand har noteret nægtet syn pga manglende dokumentation for forueningsniveau, el. lign. Den næste SB mand skal jo direkte gå ind og overrule denne beslutning. Hvor villige er de til det, hvis først kravet ER stillet een gang, uden at være opfyldt?
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!