Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 12:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 20 jul 2006, 17:07 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Hej Folkens..

Da min 760'er er ved at gennemgå en lille forandring rent motormæssigt har jeg et lille spørgsmål.

Når den er kold kører den upåklageligt, men når den er driftvarm og man kører stille og roligt med eks. 50 i 3 gear, og så skifter i 4. Så kan den finde på at gå fandens ujævnt eller sætter ud lige i 2-3 sekunder hvis man er hurtig og så lige giver den godt med gas mens den gør det, kan den finde på at skyde ud af indsugningen!! Den kører som om den får _masser_ af benzin, men skal ikke kunne sige om det er det.

Den er især begyndt på det efter den har fået et K&N panel filter i, samt en "modificeret" luftfilterkasse. Altså med et par store huller i, og rør ud i fronten.

Det skal siges at motorstyringen stadig er standard, men den har fået større mølle på (t3t4 hybrid) men er skruet helt ned i tryk..

Er det noget vakuum slange, utæthed omkring luftmængde måler??

Dennis

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2006, 20:36 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 apr 2005, 19:17
Indlæg: 152
Geografisk sted: Rødkærsbro
Er det en luftmasse måler (den med tråden) eller en luftmængde måler (den med klappen), der sidder på din bil???

Hvis det er en luftmasse måler så...

KN-filteret indeholder noget olie som skal opfange støvpartikler.
Problemet er at der suges en olietåge fra KN-filteret ind gennem luftmassemåleren (meget lille mængde). Olien sætter sig med tiden på tråden i luftmasse måleren og måleren ødelægges og/eller bliver upræcis.

Prøv at rense luftmasse måleren med kontakt rens, det kan gøre underværker. :D
Jeg vil anbefale du skifter til et skumfilter el orig. filter igen.
KN-filter og Luftmassemålere duer bare ikke sammen :roll: :(

Luftmassemålere er MEGET følsomme for fugt og vand!!! Når man ændrer luftfilterkassen så der er store huller og rør ude fra bilens front, kan der nemmere komme fugt og vand gennem luftmasse måleren = tråden i luftmasse måleren ruster/irer.

Bare lidt teori...
Mvh. Bay 8)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2006, 22:22 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Jaa, det er rigtigt nok. Men det er luftmængdemåler den kører med! :?

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team