Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 05:10

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
hej, jeg har et godt øje til 2 sæt spjældhuse:

det ene er 36mm i diameter og er RIGTIG billigt (700,- inkl. fragt) og nemt at få sendt, det andet er 42mm og er stadig billigt, men alligevel en halv gange dyrere end de små.

de skal bruges på en zc1 honda motor: 1,6 16v 125hk standard og max 7000mdr.

de skal styres af en ms.

men hvor stor vil forskellen være på de 2? nogle der har bare en lille smule erfaring eller har en ide, for det haster lidt..

jeg ville helst ha de store, jo, men økonomien er ikke helt ligegyldig....

www.slavteren.tk

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
de spjældhuse jeg har fra en 1,6 20V toyota er 45mm yderst i spjældet og 42mm ind mod motoren, og en 20V toyota har meget ligne specs som din CRX. så mon ikke de store er at foretrække.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

jo, helt klart, jeg fisker lidt efter er vist om de 6mm virkelig gør en forskel når nu motoren ikke skal pumpes max. den har gået over 200.000km, så det bliver bare spjældene i første omgang, og senere en bearbejdning, evt et par milde knaster.

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
jeg ved ganske udemærket hvad du fisker efter. men kan det betale sig at betale den halve løsning for bagefter at betale for den rigtige løsning?

min erfaring siger at man skal købe det rigtige 1. gang . det er billigere i det lange løb. så beklager men mit svar bliver det samme. men var det nu en almindelig kedelig motor der ikke kunne tage omdrejninger så ville 36mm nok være en løsning. men en motor som den du har i din CRX som kan tage mange omdrejninger. så fortjener den kun det bedste(som man kan betale sig fra)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

øv, du har jo ret ha ha... jeg må se om jeg kan få det til at lykkes med de store så..

www.slavteren.tk

Mester Medlem

Geografisk sted: Fyn
efter hvad jeg lige hurtigt kan se her skal din ca bruge 36mm men tjek lige selv, for det er venturi størrelsen så måske kan du bruge nogle mindre.
http://www.powerpage.dk/tuning_teori_7k ... iagram.gif

Senest rettet af 2fat2fly 27 jul 2006, 10:52, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

en af begrænsningerne ved karburatorer er jo netop at venturierne skal ha en hvis lufthastighed, det er ikke en begrænsning når vi snakker spjældhuse, og derfor kan man slippe afsted med en større diameter, og stadig ha en ordenlig forstøvning. (efter hvad jeg har læst mig til i hvert fald).

jeg besluttede mig for den dyre løsning, men der var da heldigvis den overraskelse at den faktisk ikke blev dyrere i sidste ende, bare meget mere besværlig...

så de er købt og betalt. de skal så sendes til en jeg kender i us fordi sælgeren ikke vil sende udenlands, og han sender dem videre til mig. alt i alt skulle det gerne ende på lige under 100$ og det er jo ikke så galt for et sæt 42mm spjældhuse.. 8)

og hverken bil eller motor er smalet endnu, så jeg dør nok ikke af lidt ventetid. det er nu meget rart at have gjort det ordenligt alligevel he he.

www.slavteren.tk

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Nordjylland
Slavteren skrev:
så de er købt og betalt. de skal så sendes til en jeg kender i us fordi sælgeren ikke vil sende udenlands, og han sender dem videre til mig. alt i alt skulle det gerne ende på lige under 100$ og det er jo ikke så galt for et sæt 42mm spjældhuse.. 8)

og hverken bil eller motor er smalet endnu, så jeg dør nok ikke af lidt ventetid. det er nu meget rart at have gjort det ordenligt alligevel he he.

Bestiller du ikke lige et ekstra sæt med :D har du pic's af dem?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

det er meget nemt, de er brugte fra en honda cbr 954 købt over ebay.

der er masser af andre at kigge på, bare søg under motorcykleparts, asian, og så søg efter injection. husk at kigge på den ebay.co.uk også, der er for nylig gået et sæt fra en 1100 gsxr for 15pund + fragt.

grunden til at jeg har valgt dem fra 954'eren er at størrelsen passer, og jeg har læst mig til at tps'en giver et signal der er brugbart. + at der skulle kunne side std bosh dysser i dem hvis man laver en anden fuelrail.

jeg har selv tænkt mig at bruge den oprindelige placering af dysser fra bilen, men det er da meget rart at have muligheden for at opgradere hvis lysten er der.

for dem der skal ha det vildere kan haybusa spjældhusene fås i 46mm og 48mm og skulle vere meget egnede også.
god jagt.

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Slavteren skrev:
for dem der skal ha det vildere kan haybusa spjældhusene fås i 46mm og 48mm og skulle vere meget egnede også.
god jagt.

Jeg researchede det lidt på et tidspunkt - mener jeg fandt nogen der var oppe i 51 mm. til sidst - hvis man er til den slags :lol:

Billede
Golf GTi 16V til rally

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time