Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Tror alle bilfabrikanter havde taget det til sig, hvis der var noget i det, især når der er så meget fokus på økonomi, og forurening.
MVh Finn
Jeg har haft lidt den samme holdning.
Men der er altid et men.
Teorien er udviklet på basis af en 2 ventilet motor, og hvor mange findes der af dem i nye biler idag
I dag har vi et centralt placeret tændrør minimum 4 ventiler.
Og derudover har vi variabel knastforstilling, variabelt ventilløft, og muligheden for at kunne lukke en eller flere ventiler efter behov.
Og mange andre ting der gør at de overholder de gældene krav, og ønsker.
Men hvis vi tager en motor som der sidder i min bil.
så blev den udviklet i begyndelsen af 1970 erne, og opdateret i midten af 80erne, hvilket gør konstruktionen min 20 år ældre end den nyeste teknologi.
Og dengang var fabrikkerne ikke tvunget til at opfylde samme emmesions krav, og ønske om økonomi.
Det jeg har læst mangeforskellige steder, om denne teori udført i praksis, har gjort mig nysgerrig, og lyst til at prøve.
Da det højest kan koste en toppakning, og et topstykke.
Hvis jeg er forsigtig.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html