Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 13:32

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Sydsjælland
Findes der et universal kit man kan bruge til at bygge om fra platiner til elektronisk tænding? Motoren det drejer sig om er en ældre vw/audi motor, har endnu ikke helt fundet ud af hvad det er for en, fordi ellers kunne man måske tage noget tænding fra en nyere. Jeg vil lige lægge nogle billeder op lidt senere sammen med hvad jeg har fundet af diverse nummere på den. Kan nemlig ikke finde hvad jeg ville mene skulle være et motornummer. Men håber at folk kan hjælpe med at identificere motortypen og det vigtigste finde frem til hvordan jeg får elektronisk tænding frem for platiner.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
ved der findes en boks der laver nummeret men ville det ikke være lidt smartere at købe en ms og så programere det ind.. og hvis man så senere vil have spjældhuse og sprøjt er det jo lige til...

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
Amerikanske www.pertronix.com laver ihvertfald et "platin erstatter" sæt "Ignitor" der passer i ældre VW/Audi motorer. Er meget brugt blandt folk med ældre V8'ere og jeg har aldrig hørt nogen være utilfredse. Koster vist noget med 75$ overthere.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
har en kammi der har lavet sin mini om fra platiner til elektronisk tænding ved at bruge de interne dele fra en opel et eller andet så han få elektronisk signal ud af fordeleren over til et tændings modul og det virker fint...

kan finde ud af hvilken opel det er hvis det skulle have interesse...

ellers mener jeg også at franske lumenition laver nogle platin erstatnings sæt...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sydsjælland
Du må meget gerne finde ud af hvad det er for en opel det er taget fra hvis det er. Det ville være en stor hjælp.

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

kadettcqp skrev:
Du må meget gerne finde ud af hvad det er for en opel det er taget fra hvis det er. Det ville være en stor hjælp.

Hey Martin.

Kan se du "sladere" :D

Hey Jesper, det er mig i den gule Mini med sorte tern på taget (har snakket kort sammen en gang i Vordingborg) :wink:

Det er elektronisk tænding fra en Opel Record E. vist nok fra en af de sidste, de tidligere kørte &så med platiner.
MEN Recorden der køre med hall giver i strømfordeleren (3 ledninger ud til tændings modulet) tændingsmodulet skal helst have en lidt god køle plade, så holder det "evigt" :wink:

MEN altid en god ide at have et extra et med, man er på skideren HVIS det går sig en tur. (IKKE Martin, kan du huske på vej hjem fra striben & jeg så lige hade pit stop kl LORT om natten på motorvejen) :cry:

MEN modulet er "billigt" & nemt at få mange steder + mange bil modeller bruger det samme FX her: http://www.biltema.dk/carparts/carpart_ ... emId=65966

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
hey mester ja må jo fortælle om din kreation hvis andre kan bruge det...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

Er da &så bare helt iorden... :lol:

1312ccm A+(fra MG Metro),Cooper S gearkasse,276 kentcam,portet top,Mega pistons,45DOCE Weber,elektronisk tænding fra Record E, front monteret køler fra Astra F, generator fra "PUG" 607, externt oliefilter (før olie pumpe)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time