Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 12:33

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked

Jeg skal sandsynligvis til at reparere / renovere en BMW M30 2,8 liter motor. Den har ca 85.000 km bag sig, er for nylig monteret med skarp knast (280 gr) samt forstærkede ventilfjedre.

Tænker at få den helt optimeret denne gang, med kanal optimering, kortning af ventilstyr, afvejning og balancering af plejlstænger, stempler. Afbalancering af svinghjul - måske krumtap og kobling også.

Måske bores op fra 2,9 til 3,5.

Hvem er en ørn til den slags - hvem kan jeg med sikkerhed overlade den motor til, han skal vide præcis hvad han gør..!

Ole Andersen i Viborg - er det manden at henvende sig til? Andre evt.? Hvad har i af evt andre gode forslag?

Lars

E28 528i '83
E3, 2500 '76

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Johannes Graversen
Gartnerparken 45
8380 Trige

Den mand ved hvad han laver.
Ingen smutveje i hans værksted

Vælg to:
Billig - Pålidelig - Hurtig

Titel:

Ok... Er det ham som kører racerløb..? Fiat?

Lars

E28 528i '83
E3, 2500 '76

Senest rettet af E28 14 jul 2006, 18:10, rettet i alt 1 gang.

Titel:

Jeg skal være 100% sikker på at han er pålidelig. Grunden til at motoren skal renoveres kommer her:

Den hovedrenoveredes for 6 måneder siden, med skarp knast, nye ventilfjedre, plejlstangslejer osv osv. Siden har jeg nænsomt kørt den til over 5.000 km.

Betalte ialt 25.000 kr for at købe den i Tyskland, fragte den hjem, her lade den renovere 100% - og derefter få monteret i min BMW.

Skulle så have ventilerne stillet inden den rigtigt skulle tages i brug - jeg var meget nøje med HVEM som skulle stille dem - og endte med at bruge en mekaniker som flere i BMW.club.dk anbefalede.

Nogle dage efter ringes jeg op - og de siger "at den motor da går ad helvede til" - men at "det gjorde den altså da de fik den ud...."

Har efterfølgende hørt min motor én gang derude (ejer ikke tilstede) og den var et vrag..!!

Så den person som skal renovere motoren (igen) skal VIRKELIG være en jeg kan stole 100% på.

Og jo - hvis ikke han indrømmer at hans lærling har begået fejl (han har nok stillet dem forkert første gang og taget en 'prøvetur' - fyret motoren af kold og baldret flere af ventilerne - måske stemplerne også...) - så kigger vi på en retssag, vil fandeme ikke finde mig i at aflevere en bil til ventilstilning - og der få en nyrenoveret motor brændt af..!

Så dene gang SKAL jeg vide at det er en som passer på motorerne han renoverer, som er til at stole på - og som har retfærdige priser.

Jeg er rasende - og så skal jeg iøvrigt bevise at det er det værksted som har ødelagt min motor, bevisbyrden påhviler bilejeren hvis et værksted knalder en motor...

Ja - sådan er det faktisk i dagens Danmark, værksteder har frit spil til at hærge biler som det passer dem - hvem kan bevise hvordan ens motor havde det da den indleveredes til en simpel ventilstilning...?

Man er lovløs som bilejer hvis værkstedet laver en fejl og brænder motoren af....!

Lars

E28 528i '83
E3, 2500 '76

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time