klyfax skrev:
Andy skrev:
Morten VJ skrev:
Benzin trykket bliver højere hvis man tager slangen af til regulatoren.
Specielt i tomgang.
Men den er også nem at krontrollere.
Er motoren standart?
Hvis ja så vilde jeg begynde at lede efter hvor den suger falsk luft.
Eller få foretaget en kompressions prøve.
Da trykket i manifolden ved tomgang lyder meget højt.
Lednings fejl er et kendt fenomen på franske biler, så her kan fejlen også ligge.
MVH
Morten
Hej Morten
Motoren er 100% std.
Jeg tror ikke den suger falsk luft, men er ikke sikker, hvis den suger falsk luft ville mit undertryk i manifolden så ikke være lavere??
Hvad er normalt undertryk i manifolden???
Jeg vil tjekke mine stik og ledninger i aften, har lige haft min tryk regulator ude og tjekke den, den fejler ikke noget...
Mvh
Andy
Den hurtige måde med at tjekke om ens manifold er utæt, er at købe en kan eder (Diesel/Benzin start) og give alle samlninger nogle små sprøjt lige så stille... Kun 1 sted af gangen... Når motoren tager flere omdr, er det der den kan suge falsk luft...
Da søgning efter falsk luf nu aå glimrende er blevet beskrevet.
Så vil jeg nøjes med at komme med nogle erfarings værdier.
En ganske alm. motor ligger på ca 25-40 kpa i manifolden.
Dette er abs tryk. da undertruk kun forvirre begreberne.
Et lavt undertryk er for mig 80 kpa og op, og et højt er fra 30 og ned.
Andre deffinere det anderledes.
Men hvis vi kan blive enige om at atmosfære trykket er på ca 100 kpa.
Og alt over de 100 er trykladning, og alt under er vacum.
Så er vi nået meget langt.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html