Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 08:02

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 87 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: Randers
jeg har os taget olietrykket fra en olietrykkontakt.

jeg bliver nød til at lave næsten lodret fald og så ind i bunden af bundkaret. med en 16mm studs på bundkaret og en på turboen. så der vil komme til at stå olie i returslangen. men som i siger så burde den kunne trykke olien ud gennem det.

jeg kan ikke flytte turboen længere op. i det at den vil gå på oliefilteret.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Østsjælland
Der må under ingen omstændigheder stå olie i retur løb. det skal kunne løbe frit ud over oliestanden.

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)

Titel:
Medlem

så forklar lige mig hvorfor olieretur studsen sidder i bunden af bundkaret på alle 1.8 T motoere..

jeg kan ikke se at der skulle være noget galt i at olien løber ned i et rør hvor i der er olie. der er jo tryk på så det burde da skubbe olien igennem. der vil selvfølgelig være lidt modstand. men det er minimalt.

og selve studsen på turboen sidder over oliestanden. så der vil være omkring de 3-4 cm fri i slangen.

hvis bare slangen er stor nok så kan den ikke fylde den op inden olien er trykket igennem.

jeg kan jo se hvis den ikke kan komme af med olien. så vil den ryge blå. og der vil være olie i intercooleren m.m..

Titel:
Medlem

RSV skrev:
Der må under ingen omstændigheder stå olie i retur løb. det skal kunne løbe frit ud over oliestanden.

hvis du læste længere oppe. så vil du kunne læse at jeg ikke kan få turboen længere op.

jeg har ikke andre muligheder. end at monter den under olie standen.

ellers skal det i en beholder og så skal der en 12V olie pumpe til? men hvor får man lige sådan en.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Kws skrev:
så forklar lige mig hvorfor olieretur studsen sidder i bunden af bundkaret på alle 1.8 T motoere..

jeg kan ikke se at der skulle være noget galt i at olien løber ned i et rør hvor i der er olie. der er jo tryk på så det burde da skubbe olien igennem. der vil selvfølgelig være lidt modstand. men det er minimalt.

og selve studsen på turboen sidder over oliestanden. så der vil være omkring de 3-4 cm fri i slangen.

hvis bare slangen er stor nok så kan den ikke fylde den op inden olien er trykket igennem.

jeg kan jo se hvis den ikke kan komme af med olien. så vil den ryge blå. og der vil være olie i intercooleren m.m..

Ville stadige bare smide den i for neden af bundkaret, bare olie slangen er overdimensioneret i forhold til resten af systemet...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Kws skrev:
ellers skal det i en beholder og så skal der en 12V olie pumpe til? men hvor får man lige sådan en.

Sådan et arrangement har jeg kørt med engang.. dog bare med pumpe og ingen beholder. Det var det værste gang utætte lort jeg nogensinde har været i nærheden af.. jeg ville gå efter 1,8t tricket som du selv er inde på.

Titel:
Medlem

det endte med at jeg byggede min turbo manifold om. så turboen kom 2 cm højere op. og derved er over olie standen. så nu er der et 14mm indv ø. rør med 90 graders buk og en studs i bundkaret. så skal der bare lige en stump armeret teflon slange på. ang fald så er der nok 10 grader. men der er jo tryk på olien så der er masser af plads til det kan kunne ud.

Titel:
Mester Medlem

Aaaaa... der skulle nu ikke ret gerne være tryk på olien der da. I så fald har du jo så nemlig det problem som ellers er humlen i det hele... Men det lyder da ellers fint nok.

Har du selv svejst en studs i bundkaret? Det var måske på sin plads lige at nævne at man bør tage hensyn til krumtappen som smider med olie der inde - Nok ikke noget kritisk dog.

V/h Chr

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Medlem

ja jeg har selv tigget den studs i. jeg kan ikke se hvorfor du siger der ikke er tryk på olien. når der kommer fra en 4 bars olie tryk kontakt. det vil sige der er 4 bars tryk ned i turboen. lur mig om der ikke os skulle være lidt tryk på det når der løber ud. det stopper jo ikke op inde i turboen i det det så ikke vil køle.

jeg tror du skal have fat i bogen: Forced induction Performance tuning by A. Graham bell

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Jeg tror Hævneren mener at der er tryk ved afløbet i budkarret.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 87 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Næste

Alle tider er UTC + 1 time