Hvis det er at du skal bruge hjælp til motorstyring og tuning, så er det en rigtig god idé at melde sig ind i
http://www.honda-klub.dk
Der er vi flere der roder med motorstyringer og tuning af Honda'er og der er tit nogle der har brugte tuningsdele til salg, efterhånden som de opgraderer.
På din D16A motor ville jeg nok gøre følgende:
Udstødningsmanifold, komplet 2" udstødning med gennemstrømningspotter, andre knaster, cold air indsugningsrør og så selvfølgelig få den justeret ind med wideband sonde på rullefelt med motorstyringen. Det er der også nogle i klubben der kan hjælpe dig med, så du ikke selv behøver have forstand på den slags + at den ECU du har i kan laves om til blive programmeret.
Alt det med benzintryksregulator og andre dysser skal du bare glemme. Det duer ikke til noget på en Honda og vil ikke give dig noget. Og når din ECU ovenikøbet kan programmeres, så er det klart det bedste. Og bare rolig, dine dysser løber ikke lige op i nærheden af 100% duty cycle, når den ikke har mere power.
Mit bud er at du med dette setup vil kunne hente ca. 150 HK og vil koste omkring 20K.
Hvis du gør de samme ting på en B16A1 motor (150 HK Vtec) så vil du end op med ca. 175 HK.