Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 07:09

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
klyfax skrev:
Morten VJ skrev:
Hvad er motorcoden helt specefikt.
Den står nederst på typepladen.
De 20.000 kr. rækker nok lige til et filter, og en udstødning.
Hvis man tager motor renoveringen med i beregningerne.

MVH

Morten

Nu har min motor renovering koster mig 3500kr i stumpere (Godt nok på en yota og ikke en honda, ved også godt at honda er dyre) Alle slid dele er udskiftet. Nye ringe, lejere og pakningere.

I med en anden motor. Ny udst. westspeed knaster, og et åbnet filter. Anden motorstyring. Måske andre dyser, men prøv om standard dyserne ikke kan følge med. På med en catch tank (300 kr, hæver octan tallet med 10-20%) så du ikke for olie dampe en i indsugning. Gør også at der skal mere til før den tændnings banker.

Du har nu en god basis bil.

Så kan det jo være man lige støder på nogle spjæld til den, til nogle billige penge. Og da du har styring er det jo bare at skifte dyser.

Det er bare ud at finde priser på det hele!

Der er jo som bekendt forskel på seriøsiteten, og prisen på forskellige typer af renovering, og det kommer helt an på motorens stand.
Motoren i Volvoen kostede mig 18.000 kr at renovere
en komplet oversigt af udgifterne findes her.
http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=11 ... c&start=75
Og her kan jeg roligt påstå at alle sliddele blev udskiftet :wink:

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Morten VJ skrev:

Der er jo som bekendt forskel på seriøsiteten, og prisen på forskellige typer af renovering, og det kommer helt an på motorens stand.
Motoren i Volvoen kostede mig 18.000 kr at renovere
en komplet oversigt af udgifterne findes her.
http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=11 ... c&start=75
Og her kan jeg roligt påstå at alle sliddele blev udskiftet :wink:

MVH

Morten

Nu vil jeg ikke kalde stempler, krumtap og plejestænger for slid dele.
Men man renovere også en motor efter hvad den skal bruges til... Hvis man skal hive 1000 heste ud af en 2.8l er det jo nok en god idé at skifte det hele.

Men nu lyder det ikke som om ham her skal bruge den til 402m eller DYNO champ.

Hvis den ikke bruger olie og vand, og olien ikke er kul sort hver gang den bliver skiftet, så burde det heller ikke være nødvendigt at renovere motoren, da han jo nok kun hiver 30% mere ud af den...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Nyt Medlem

Geografisk sted: Denmark
der er ikke et dæksel hen over kablerne så det er nok en D model så!
kender i nogle sider hvor man kan finde dele til den så?

Hvor maget vil i tro man får ud af at smide andre knaster dyser og banan manifold på? bare sådan et ca. bud og gerne både på v-tec og den almindelige? og vil det hjælpe at smide sådan en anden benzin tryks regulator på?

på forhånd tak for den store interesse :lol:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
umiddelbart skal du nok glemme ideen om dysser og benzintryksregulator. så er det en meget bedre investering at få omprogrammeret den eksisterende styrebox. hvor god er du til engelsk? hvis du kan det bare nogenlunde vil jeg anbefale dig at lse lidt på www.honda-tech.com og under alle omstændighedder så søg lidt på honda-klubbens forum, der vil du finde en del info.

www.slavteren.tk

Titel:
Medlem

Hvis det er at du skal bruge hjælp til motorstyring og tuning, så er det en rigtig god idé at melde sig ind i http://www.honda-klub.dk
Der er vi flere der roder med motorstyringer og tuning af Honda'er og der er tit nogle der har brugte tuningsdele til salg, efterhånden som de opgraderer.

På din D16A motor ville jeg nok gøre følgende:
Udstødningsmanifold, komplet 2" udstødning med gennemstrømningspotter, andre knaster, cold air indsugningsrør og så selvfølgelig få den justeret ind med wideband sonde på rullefelt med motorstyringen. Det er der også nogle i klubben der kan hjælpe dig med, så du ikke selv behøver have forstand på den slags + at den ECU du har i kan laves om til blive programmeret.

Alt det med benzintryksregulator og andre dysser skal du bare glemme. Det duer ikke til noget på en Honda og vil ikke give dig noget. Og når din ECU ovenikøbet kan programmeres, så er det klart det bedste. Og bare rolig, dine dysser løber ikke lige op i nærheden af 100% duty cycle, når den ikke har mere power.

Mit bud er at du med dette setup vil kunne hente ca. 150 HK og vil koste omkring 20K.

Hvis du gør de samme ting på en B16A1 motor (150 HK Vtec) så vil du end op med ca. 175 HK.

Titel:
Nyt Medlem

Du er flere gange blevet henvist til Hondaklub.dk hvorfor i alverden prøver du ikke at skrive der inde, de har 100% styr på din motor. Ikke for at sige at folk her inde ikke har, men her inde er folk blandede, men forskellige bilmærker.

Jeg er medlem ag HKD og har haft 8-9 stk CRX med den type motor i som du kører med, og jeg vil gerne give dig nogle gode råd.

Knaster skal ikke slibes, det er set rigtigt mange gange at det ender med spåner i motoren, og det er ikke fedt. Knaster køber man fabrikslavet til den motor type man har. Og det er DER du starter, læs hvad motor nummeret er på din motor, der står på forsiden af motoren, lige der hvor gearkassen sidder på. Det er sikkert en D16A9 eller en D16Z6, eller hvis det er den gamle CRX er det en ZC1 motor.

Komplet supersprint udstødning, banan manifold og 2½"udstødning er din første invistering. Det giver op til 8hk bare ved montering.

Så kan man vælge at gå videre med knaster og meget andet fis, men det giver ikke markant flere hk, den er ret svær at hive flere hk ud af den motor da den er ret hårt pumpet fra fabrikken. Man kommer bare ud i noget møg med at den ikke kan køre i tomgang og får en underlig motorgang.

Titel: thx mates
Nyt Medlem

Geografisk sted: Denmark
okay det gør jeg så og tusinde tak for svarene, jeg har lige været på ferie, det er derfor jeg ikke har været her længe, men en helt anden ting, kender i nogle der kan fylde gamle buler op med tin, jeg ville til at slibe bilen ned,da jeg skal have den om lakeret og opdagede at "aben" der har haft den før mig,åben bart har fyldt en pæn stor bule op med polyester spartel, og det revner ihvertflad på længere sigt.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Få en plade smed til at suge den ud og spartel den pæn bagefter...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time