Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 10:00

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Skive
jeg skal til at vælge dyse størrelse til min makkers gamle R5 GTT som lige pt laver 222 hk på karborator, og da vi har væddet med en anden makker om den kan får 20% mere, skal jeg bruge nogle dyser som kan levere minimum 266,4 hk på 4 cylindret turbo motor, og gerne mere lad os sige 300 hk for en sikkerheds skyld. problemet er så, at det er en 1,4 liters motor som jo også gerne skulle kunne gå fornuftigt i tomgang. den med ikke sagt den skal en lige så blød tomgang som en lexus.

og sidste spørgsmål: hvad er at foretrække? høj eller lav-ohms dyser til dette projekt. bilen kommer til af køre med MS

og så allersidste spørgsmål: nogle der kender dette firma? http://www.injector.com/
for de sælger da nogle rimelig billige dyser, men det er jo ikke meget ved hvis der er noget skod....

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Du skal nok op i laget af 500ml... Gerne lidt over endda hvis du skal kunne lave gode sikre 300hk. Alternativt købe lidt mindre og så en prograsiv regulator. Det ville hjælpe dig lidt hvis du har problemer med tomgangen, men det er jo sådan lidt en hovsa løsning syntes jeg.

Injector.com ser ret siriøse ud - Den regnemaskine (dysestrøøelser) der er der inde er den bedste jeg kender.

Lavohms dyser er at fortrække, HVIS motorstyringen kan tumle dem... (Vi snakker udgange der kan trække ampærene eller et velfungerende peek and hold system). De har en mindre åbningstid og kan derfor styres lidt mere præcist (Noget der kan gøre en forskel i tomgang).

V/h Chr

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Medlem

jeg er også selv kommet til den konklution at det ser ud til at være et rimelig seriøst firma, det var også lige så meget for at høre om der er nogle er har handlet ved dem og prøvet deres vare.

har kigget lidt på deres 570 cc/min som fås i lav-ohm til 65$ pr/stk, og med den dollars kurs vi har for tiden bliver det jo rimelige billigt.

den med en prograsiv benzin tryksregulator kommer ikke på tale, som jeg også selv mener er en noget man laver hvis men ikke gider skifte dyser men har fået behov for en størrer benzin mængde. Men det kunne være det var den eneste gode løsning på mit kommende tomgangproblem med 570 cc/min dyser... men den tid den sorg...

Titel:
Mester Medlem

Jeg har kørt med 580ml højohms dyser på en 1,8 motor... Det kunne sagtens lade sig gøre......... Meeeeeennnnn jeg mener nu de havde en del af skylden for en lidt ustabil tomgang.

V/h Chr

Titel:
Medlem

så er spørgsmålet så: nogle der har nogle bosch nr på nogle dyser i den størrelse? for bosch er sku ikke til meget hjælp!! og det må gerne være nogle nye dysser, atlså ikke nogle fra de gamle lister her fra powerpage, for de koster spidsen af en rumraket. findes der nogle nye biler der orginalt har dyser i den størrelse? volvo T5r og saab 2.3 turbo ligger omkring 450 ml, er der nogle biler jeg skulle kigge på?

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: sydjylland
jeg kunne forestille mig at så store dyser er ligeså lette (billige) at købe ved nordicturbo scanturbo eller turbodk. -du kan ihvertfald finde nogle numre på scanturbo

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Morten Fog skrev:
så er spørgsmålet så: nogle der har nogle bosch nr på nogle dyser i den størrelse? for bosch er sku ikke til meget hjælp!! og det må gerne være nogle nye dysser, atlså ikke nogle fra de gamle lister her fra powerpage, for de koster spidsen af en rumraket. findes der nogle nye biler der orginalt har dyser i den størrelse? volvo T5r og saab 2.3 turbo ligger omkring 450 ml, er der nogle biler jeg skulle kigge på?

Hvis du skal op og sniffe til de 300 hk, på 4 propper så ville jeg med 100% garanti sige at de på 450 er gode nok...

En hurtig hoved regning som jeg har fået banket ind i hovedet af mange garagefuskere er:
300hk skal ganges med 4 for at få benzin mængde. 300*4 = 1200 ccm.
Fordeles på antal cylinder, i dit tilfælde 4. 1200/4= 300 ccm per cylinder.
For sikkerheds skyld og div fakta der nu spiller ind, skal der lægges 25% til. 300*1,25=375 ccm.

Jeg ville derfor mene at de på 450 kommer til at virke... Har selv valgt 430 dyser, som er valgt ud fra 300 hk på en 1.3 motor...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem

Ja... Nordicturbo er rimelig med priserne på dyser.

I stedet for at bruge div. garangfusker udregninger og andet. Så brug en realistisk regnemaskine i stedet.

Den bedste af slagsen, efter min vurdering, er den du finder på

http://www.injector.com/injectorselection.php

Den tager bl.a. hensyn til BSFC factor.

Hvis vi sætter nogle middelværdier ind for din motor - Så siger den 560ml.

Viser din motor sig, at ligge til den goide side kan du nøjes med 525ml.

V/h Chr

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Hvad er BSFC???

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Them
Mig bekendt, står det for "Brake Specific Fuel Consumption" - Det er et forhold mellem den indsprøjtede benzinmængde, og ydelsen på tappen

Ret mig endelig, hvis jeg er skævt på den :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time