der er ingen tvivl om at biler er statens pengemaskine. hele den danske befolkning beviser det hver dag ved at købe nye biler og tanke dem med benzin så dyrt at der burde ligges et depositum hver gang man ligger til tanken.
og den almindelige danske holdning er bare at man går i banken og laver et rente frit lån i takt med at huspriserne stiger, for de har jo friværdien.. problemet er bare at de unge danskere uden selvejet bolig ikke har den fordel. og vi har ikke den opsparing som mange 40-80 årige har i form af fast ejendom. og når man ikke har hus er forsikringerne ofte svine dyre på den den bil man betaler med dobbelt så store afdrag og dobbelt-4 dobbelt i forsikring , selvom man køre i en 20år gammel bil, som en 40-80 årig husejer. det selvom de 40-80 årige har råd til at sidde i et hus til 1,5 mill og have en ny mellem klasse bil og en ny mini bil. tage på ferie 2 gange om året i udlandet og ellers har 2 husstandsinkomster fra 2 halvtidsstillinger. det er de ældre der sidder på guldet... det er detsværre bare gravet op af os unge som betaler i dyre domme med masser af arbejde, dyre regninger og dårlige matrialer. det er takken idag for at være en god skatte yder og en del af danmarks fremtid.
der er ingen tvivl om at jeg hellere ville køre en nyere model bil. for ikke at sige kunne jeg købe en helt ny bil gjorde jeg det. men jeg mener ikke at overskudet er til det for tiden. men sikkerheden i nyere biler kan ikke diskuteres, og derfor er det ufatteligt at regeringen ikke kommer med et forslag til hvordan man får de unge borgere til at overleve til de er i en statistisk sikker alder til at tage vare på dem selv.
de har mere end rigeligt travlt med at beskytte spædbørn mod rygere og små børn mod pedofeli og når de bliver teenagere skal de beskyttes mod stress. og senere skal de beskyttes mod stoffer og voldsmænd med knive og pistoler . men når de er unge voksne og man har smidt mange penge efter dem i form af div beskyttelser og uddannelser så glemmer vi alt om dem og lader dem styrte i døden i deres gamle slidte bil som er 20år gammel foran en ældre sælger som køre hans nye S klasse mercedes, og den ældre sælgers eneste kommentar er somregl at han gjorde hvad han måtte for det var anden part der kørte ud foran ham..
(se danmark som en virksomhed igen) der er ingen tvivl om at unge borgere skal ud og betale skat så hurtigt som muligt for at tilbagebetale underskudet en uddannelse og opvækst koster samfundet, men man burde sq gøre sådan at starten af livet ikke begynder med et underskud på kontoen og et trafikdrab. jeg kan ikke se at den matamatiske begrundelse burde være at død= overskud. er en fornuftig forklaring. men det syntes de økonomiske vismænd åbenbart. og som det politiske korrekte samfund, vi er lytter vi da naturligvis til dem. regeringen ved jo alt. og ellers vælger vi jo bare andre. som sikkert også er opvokset så at man skal tænke på at fylde egne lommer først. for politikerne er sikret en god pension lige meget hvad. så de kan jo nemt skære ned på div ydelser som de vil og behager, det rammer jo ikke dem i sidste ende.
det rammer somregl kun folk i den laver ende af lønskalaen og de folk der arbejder hårest for at forsørge familien og samfundet.
det er et latterligt regnestykke som i sidste ende sikkert ville ende i nul hvis bare lavede en lille regl med afgiftlettelse for nybilister og et senere hammerfald hvis man ikke holder sig til reglerne. så kan det være lige meget om man køre 3000km/år eller 150000km/år. bare man ikke bryder loven i en så negativ grad at politiet begynder at tvivle på personens ret til at holde et rat.
men i sidste ende forbliver alt uændret som altid. vi betaler og de samler penge ind så de kan gå til ryger lunger og div andre livsstils sygdomme. hvorfor ændre noget som går så godt. og 3-4 dødsfald i trafikken om ugen er jo intet i forhold til feks lungekræft som har kostet milliarder, overskudet som er tjent på cigaret salg i form af afgifter glemmer vi jo lige. de penge er med sikkerhed smidt i et stort hul som alle har glemt. og imens at trafikken bliver tættere på alle veje i dk og uheldne stiger i et vildt og voldsomt tempo, ja så beskære vi lige alle hospitaler og lukker halvdelen, det er jo penge der kan spares. selvom at vi betaler en høj skat skam man ikke regne med at komme på sygehuset før man er rask igen. og det eneste regeringen gør er at lave en uvildig undersøgelse. så har politikerne ihvertfalder lagt ansvaret over på andres skuldre.
og unge mennesker betaler stadig i dyre domme for at køre i dødsfælder som om de har et dødsønske.
ret sjovt regnestykke.. men bare de rige danskere på strandvejen har det godt så er vi alle glade. så kan en politiker altid i ny og næ stille sig op i dagspressen med en tåre i øjet og en skælvende stemme og sige de vil lave et lovforslag.. så længe de er sikre på at det bliver nedstemt... for så har de jo gjort deres for at ændre verden.... for det er så hårdt at have 2 mdr sommerferie og alt den arbejdsstress.....
mit sure morgen opstød...
men jo jeg mener skam at en afgiftslettelse på nye biler med feks max 80hk til unge ville gøre hverdagen bedre... vi kan jo kun håbe