Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 apr 2025, 09:10

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vejle
Det med at give gas efter forholdende er jo i sig selv et problem. For hvilken vurdering af de forhold er den rigtige. Nogle mener at 100km/t på en landevej er langsomt uanset trafikforhold og vil gøre alt for at komme forbi mens andre fint kan affinde sig med det. Så er der dem der absolut skal prøve om de ikke kan have klampen i bund konstant. Hvis du spørger dem kører de bare efter forholdende. Fartgrænserne er til for at blive overholdt og når vi overtræder dem ved vi sgu godt vi gør noget forkert.
Hvad skulle en afgiftsnedsættelse hjælpe overfor folk der kører for stærkt? Ikke en skid. Nyere biler er mere lydløse og du kommer jo tværtimod nemmere til at køre for hurtigt fordi du ikke hører det på samme måde. Ja, det vil give sikrere biler men det kan vel komme ud på et hvis vi ikke kan køre dem ordentligt.
Jeg ønsker egentlig også selv en afgiftsnedsættelse men reelt er det af den egoistiske grund at man kan få mere bil for de samme penge.
Når alt dette er sagt så går jeg ikke selv fri for at køre kvikt i ny og næ. Dette sker dog ret behersket efterhånden, men det er jo ingen undskyldning vel? Det jo stadig forkert :?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Malmö
Har kun lige et enkelt spørgsmål...
Er vi ved at få venstrekørsel i DK?
Den der med at holde sig så langt til højre på kørebanen som muligt, den er der mange der ikke rigtigt har forstået eller vil forstå.
Eller midterbanerytterne, dem er jeg bare træt af...
Og jeg må indrømme, kører jeg 5-10km/t stærkere end dem, så passerer jeg dem lige så stille og roligt inden om. Når de så glor dumt og overrasket på en i det man passere, så blinker jeg gerne til højre. Sjovt nok virker det kun i 1-2 ud af 5.
Typisk er det IKKE unge mennesker..

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vejle
hYe skrev:
Har kun lige et enkelt spørgsmål...
Er vi ved at få venstrekørsel i DK?
Den der med at holde sig så langt til højre på kørebanen som muligt, den er der mange der ikke rigtigt har forstået eller vil forstå.
Eller midterbanerytterne, dem er jeg bare træt af...
Og jeg må indrømme, kører jeg 5-10km/t stærkere end dem, så passerer jeg dem lige så stille og roligt inden om. Når de så glor dumt og overrasket på en i det man passere, så blinker jeg gerne til højre. Sjovt nok virker det kun i 1-2 ud af 5.
Typisk er det IKKE unge mennesker..

har fuld forståelse med ovenstående. Er selv pissetræt af folk der tror de har eneret på venstre vognbane på motorvejen. Midterbaner kender vi ikke så meget til her i det jydske.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Slavteren skrev:
jeg ved godt at den her er lidt over grænsen, men måske en tilsvarende fammilie kunne prioritere anderledes, og købe en mere sikker bil ,end at tage på sommerferie, ski-ferie og bygge nyt køkken...
.

simpelt svar ! hvor får du mest for pengene ? jeg ville i dagens danmark ALDRIG! købe ny bil da afgifterne er HELT hen i vejret (jeg er JYDE og er stolt af det!).. derfor hellere købe en ældre bil uden så meget elektronik så når den nu går i stykker også er til at lave/få lavet for småpenge..

og så tilbage til forsikringsselskaberne som har en ide om at nye biler skal være dyrre i forsikring end gamle møjæsker! jeg kunne købe ny bil i samme vægt og motorklasse og betale MERE i ansvar nok primært grundet jeg stadig er ung og at bilen koster dyrt at lave når nu den unge gut køre som "alle andre unge folk jo gør!"? hvorimod en gammel møjkasse hurtigt bliver totalskadet..!

jeg er med på ideen om billigere nye biler til unge med med fx 80 heste og så en hammer der virkelig falder ved sprit kørsel (druk og bil = no go) og hvad der nu ellers kan laves af dumme ting.. dokumenteret kørsel = billiger forsikring altså en ungmø med 3000 km om året holder ikke den samme std. som en ung sælger med 150000 km på bagen..

dette er skruen uden ende jeg tror aldrig vi vil opnå et så godt og velfungernede danmark med mindre at der kommer en flok unge ind på borgen der ikke fylder æteren med tomme ord og andet ævl..!

som sidste ting kunne man rede budgettet en del ved at sige fru jensen SELV betaler nye lunger når hun som 65 årig ikke kan få vejret grundet røg!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Dagooz skrev:
Det med at give gas efter forholdende er jo i sig selv et problem. For hvilken vurdering af de forhold er den rigtige. Nogle mener at 100km/t på en landevej er langsomt uanset trafikforhold og vil gøre alt for at komme forbi mens andre fint kan affinde sig med det. Så er der dem der absolut skal prøve om de ikke kan have klampen i bund konstant. Hvis du spørger dem kører de bare efter forholdende. Fartgrænserne er til for at blive overholdt og når vi overtræder dem ved vi sgu godt vi gør noget forkert.
Hvad skulle en afgiftsnedsættelse hjælpe overfor folk der kører for stærkt? Ikke en skid. Nyere biler er mere lydløse og du kommer jo tværtimod nemmere til at køre for hurtigt fordi du ikke hører det på samme måde. Ja, det vil give sikrere biler men det kan vel komme ud på et hvis vi ikke kan køre dem ordentligt.
Jeg ønsker egentlig også selv en afgiftsnedsættelse men reelt er det af den egoistiske grund at man kan få mere bil for de samme penge.
Når alt dette er sagt så går jeg ikke selv fri for at køre kvikt i ny og næ. Dette sker dog ret behersket efterhånden, men det er jo ingen undskyldning vel? Det jo stadig forkert :?

en afgiftnedsættlese vil bestemt ikke have en indvirkning på folk der kører for stærkt, men det vil uden tvivl gøre det mere sikkert for dem som overholder reglerne fordi nye biler uden nogen som helst for for tvivl er mere sikre end de gamle øser der kører i det her land.

Prøv at google jer igennem billeder af trafikuheld på danske veje.....

Opel Kadett

Golf 2 eller 3

MAzda323

Corolla

Civic

et par gamle kassebiler dukker også op, men der tegner sig et billede...ingen abs, ingen airbag ingen ESP ingen stødabsorberende zoner.

Har selv en meget god ven som sad i en Golf IV under en frontal kollision 120kmt mod ca 120kmt, han havde ike sele på men gik selv over i ambulancen og ud over at være forslået og have brændmærke fra airbag var han ok og hjemme igen 2 dage efter. Havde han den dag kørti hans egen Ford Sierra havde han i dag været død i over 2 år............Min svigermor var passager i en bil der blev påkørt i siden af en som ikke overholdt sin vigepligt.........Mercedes C-Klasse fra 2000, igen uden personskade, ham der kørte i dem kørte renault 19....brækkede en arm og et ben.....

Nye biler er sikre, men staten kan eller snarere vil ikke undvære pengene !!

SLOW EYES WILL KILL YOU

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

grydesvamp skrev:

dette er skruen uden ende jeg tror aldrig vi vil opnå et så godt og velfungernede danmark med mindre at der kommer en flok unge ind på borgen der ikke fylder æteren med tomme ord og andet ævl..!

som sidste ting kunne man rede budgettet en del ved at sige fru jensen SELV betaler nye lunger når hun som 65 årig ikke kan få vejret grundet røg!

size=24]HØRT[/size]

SLOW EYES WILL KILL YOU

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
man kører jo i tiden forsøg med billigere forsikringer hvis du kører ordenligt altså HELT ordenligt og ikke et hak over fart grænserne.. og hvis man kunne slå den fra uden at miste præmien havde jeg bidt på.. altså så jo længere tid den er tændt og man kører ordenligt falder forsikringen.. kunne laves så man starter højt og derefter får penge tilbage efter hvor mange kilometer man har kørt pænt..

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
der er ingen tvivl om at biler er statens pengemaskine. hele den danske befolkning beviser det hver dag ved at købe nye biler og tanke dem med benzin så dyrt at der burde ligges et depositum hver gang man ligger til tanken.

og den almindelige danske holdning er bare at man går i banken og laver et rente frit lån i takt med at huspriserne stiger, for de har jo friværdien.. problemet er bare at de unge danskere uden selvejet bolig ikke har den fordel. og vi har ikke den opsparing som mange 40-80 årige har i form af fast ejendom. og når man ikke har hus er forsikringerne ofte svine dyre på den den bil man betaler med dobbelt så store afdrag og dobbelt-4 dobbelt i forsikring , selvom man køre i en 20år gammel bil, som en 40-80 årig husejer. det selvom de 40-80 årige har råd til at sidde i et hus til 1,5 mill og have en ny mellem klasse bil og en ny mini bil. tage på ferie 2 gange om året i udlandet og ellers har 2 husstandsinkomster fra 2 halvtidsstillinger. det er de ældre der sidder på guldet... det er detsværre bare gravet op af os unge som betaler i dyre domme med masser af arbejde, dyre regninger og dårlige matrialer. det er takken idag for at være en god skatte yder og en del af danmarks fremtid.

der er ingen tvivl om at jeg hellere ville køre en nyere model bil. for ikke at sige kunne jeg købe en helt ny bil gjorde jeg det. men jeg mener ikke at overskudet er til det for tiden. men sikkerheden i nyere biler kan ikke diskuteres, og derfor er det ufatteligt at regeringen ikke kommer med et forslag til hvordan man får de unge borgere til at overleve til de er i en statistisk sikker alder til at tage vare på dem selv.

de har mere end rigeligt travlt med at beskytte spædbørn mod rygere og små børn mod pedofeli og når de bliver teenagere skal de beskyttes mod stress. og senere skal de beskyttes mod stoffer og voldsmænd med knive og pistoler . men når de er unge voksne og man har smidt mange penge efter dem i form af div beskyttelser og uddannelser så glemmer vi alt om dem og lader dem styrte i døden i deres gamle slidte bil som er 20år gammel foran en ældre sælger som køre hans nye S klasse mercedes, og den ældre sælgers eneste kommentar er somregl at han gjorde hvad han måtte for det var anden part der kørte ud foran ham..

(se danmark som en virksomhed igen) der er ingen tvivl om at unge borgere skal ud og betale skat så hurtigt som muligt for at tilbagebetale underskudet en uddannelse og opvækst koster samfundet, men man burde sq gøre sådan at starten af livet ikke begynder med et underskud på kontoen og et trafikdrab. jeg kan ikke se at den matamatiske begrundelse burde være at død= overskud. er en fornuftig forklaring. men det syntes de økonomiske vismænd åbenbart. og som det politiske korrekte samfund, vi er lytter vi da naturligvis til dem. regeringen ved jo alt. og ellers vælger vi jo bare andre. som sikkert også er opvokset så at man skal tænke på at fylde egne lommer først. for politikerne er sikret en god pension lige meget hvad. så de kan jo nemt skære ned på div ydelser som de vil og behager, det rammer jo ikke dem i sidste ende.

det rammer somregl kun folk i den laver ende af lønskalaen og de folk der arbejder hårest for at forsørge familien og samfundet.

det er et latterligt regnestykke som i sidste ende sikkert ville ende i nul hvis bare lavede en lille regl med afgiftlettelse for nybilister og et senere hammerfald hvis man ikke holder sig til reglerne. så kan det være lige meget om man køre 3000km/år eller 150000km/år. bare man ikke bryder loven i en så negativ grad at politiet begynder at tvivle på personens ret til at holde et rat.

men i sidste ende forbliver alt uændret som altid. vi betaler og de samler penge ind så de kan gå til ryger lunger og div andre livsstils sygdomme. hvorfor ændre noget som går så godt. og 3-4 dødsfald i trafikken om ugen er jo intet i forhold til feks lungekræft som har kostet milliarder, overskudet som er tjent på cigaret salg i form af afgifter glemmer vi jo lige. de penge er med sikkerhed smidt i et stort hul som alle har glemt. og imens at trafikken bliver tættere på alle veje i dk og uheldne stiger i et vildt og voldsomt tempo, ja så beskære vi lige alle hospitaler og lukker halvdelen, det er jo penge der kan spares. selvom at vi betaler en høj skat skam man ikke regne med at komme på sygehuset før man er rask igen. og det eneste regeringen gør er at lave en uvildig undersøgelse. så har politikerne ihvertfalder lagt ansvaret over på andres skuldre.

og unge mennesker betaler stadig i dyre domme for at køre i dødsfælder som om de har et dødsønske.

ret sjovt regnestykke.. men bare de rige danskere på strandvejen har det godt så er vi alle glade. så kan en politiker altid i ny og næ stille sig op i dagspressen med en tåre i øjet og en skælvende stemme og sige de vil lave et lovforslag.. så længe de er sikre på at det bliver nedstemt... for så har de jo gjort deres for at ændre verden.... for det er så hårdt at have 2 mdr sommerferie og alt den arbejdsstress.....

mit sure morgen opstød... :lol: :lol: :lol:

men jo jeg mener skam at en afgiftslettelse på nye biler med feks max 80hk til unge ville gøre hverdagen bedre... vi kan jo kun håbe :wink:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

så sandt som det er sagt :!:

SLOW EYES WILL KILL YOU

Titel:
Moderator

møffe skrev:
og unge mennesker betaler stadig i dyre domme for at køre i dødsfælder som om de har et dødsønske.

k:

Er det så ikke fantastisk at "ingen" unge mennesker fokuserer på sikkerhed, men langt hellere vil have den gamle SupraTurbo henne på hjørnet, eller voldtune på en gammel kadett så de kan komme ud og køre ulovligt streetrace?(trods der er lovlige arrangementer, som støttes mangelfuldt).

Der findes et HAV af fornuftige sikre billige biler, men de sælger jo netop ikke til ungdommen. Sætter man afgiften ned, så sker der blot det at bilerne bliver det større,hurtigere og frækkere.

Møffe; årsagen til at du tøffer rundt i den gamle sierra, og ikke en 400+hk Cosworth er netop økonomi. Jeg vil lade det være usagt om du kan håndtere den bil, men min påstand er at 90+% af nye bilister ikke er istand til at håndtere den forøgelse i "bilstørrelse" en afgiftsnedsættelse vil betyde.

Hvem gider køre i en kadett når man kan få en lotus omega små penge??
Hvad er odds for en eneulykke i en kadett, kontra en lotus omega?

Og meget væsentligt: Hvor mange biler kører galt pga bilens stand er for ringe?
(Hint: hvis det var et reelt problem, hvorfor er den statistik så aldrigt blæst op i pressen?)

Passiv sikkerhed/aktiv sikkerhed stillet op imod regulære førerfejl er også interessant at se på i denne sammenhæng.

Om så afgiften bliver fjernet vil det ikke forhindre unge mennesker i at køre galt, men der vil være en betydelig forskel i den hastighed hvormed det går galt. Airbag og alverdens sikkerhed redder ikke fjolset bag rattet fra at gøre noget pokkers dumt.

Når en 18årig MC pilot fiser ind i et sving på sin spritnye R1 med 100km/t for meget, så redder afgiftsnedsættelsen ham ikke en cm, tværtimod er den direkte medvirkende til at slå ham ihjel.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time